Hlavní obsah

S rodinou potichu a v pohodlí: K BMW Active Tourer se plug-in hybridní pohon hodí, využijí ho však jen někteří

Foto: Lukáš Kukla

Rodinné BMW se na trhu rychle zabydlelo a jeho druhá generace už několikrát osvědčila své kvality – po výkonném benzinovém motoru a úsporném dieselu přišel čas vyzkoušet také plug-in hybridní variantu. Co přesně vám tento pohon přinese?

Článek

Kolik kilometrů denně najezdíte při cestě do práce, rozvážkou dětí do škol a po nákupech? Evropský průměr se pohybuje kolem třiceti kilometrů, u nás je to zhruba polovina. To znamená, že těch 93 kilometrů (tabulková hodnota podle specifikace, v reálu ale určitě ujedete přes 60 km) čistě elektrického dojezdu, které BMW slibuje pro novou generaci plug-in hybridního pohonu MPV Active Tourer, by vám mělo bohatě stačit.

A věřte, že to bude velmi příjemné svezení. Samozřejmě proto, že elektrický pohon má více než dost síly (177 k a 247 Nm), abyste snadno drželi tempo okolní dopravy, ale také pochopitelně díky jeho přirozeným výhodám – hladká jízda se svižným zátahem a bez pocukávání při řazení, k tomu příjemně uklidňující ticho, které si při každodenním shonu opravdu vychutnáte.

Foto: Lukáš Kukla

Desítky tichých a svižných kilometrů za pár korun – to je velká výhoda plug-in hybridní verze. Ne každý ji ale dokáže využít, bez nabíjení doma nebo v práci nedává smysl.

Bezhlučná, hladká a pohodlná jízda perfektně podtrhuje prémiový charakter auta. Druhá generace Active Toureru v oblasti kvality interiéru o pořádný kus poskočila a můžete si ji zařídit skoro až luxusně: kožené obšití palubní desky, jemná kůže kombinovaná s Alcantarou na sedačkách, hliníkové detaily a v nabídce jsou třeba i hliníkové nebo dřevěné dekory.

Foto: Lukáš Kukla

Dost prostoru, solidní ergonomie, a hlavně skutečně prémiová kvalita – interiér nového Active Toureru poskočil o příčku výš.

Nesmí chybět moderní digitalizace v podobě dvou 10palcových propojených displejů přístrojového panelu (s možností doplnění průhledovým displejem) a dotykového infotainmentu nabízející širokou online funkcionalitu a mobilní konektivitu. Ovládání systému však kvůli horší přehlednosti není nejintuitivnější (také tu chybí otočný ovladač) a bude chvíli trvat, než si na něj zvyknete.

Ergonomie řidičského pracoviště je však na výbornou – snadno si najdete pohodlnou pozici, výhled ven je díky vyššímu posezu perfektní a všechny důležité ovladače jsou centralizované na plovoucí konzole pod vaší pravou rukou, která navíc vytváří spoustu odkládacích prostor pod a před sebou (zvlášť odkládací prostor pro telefon s integrovaným indukčním nabíjením a orientovaný tak, že na něj vidíte, je skvělý nápad).

Za vámi je pak spousta místa nejen pro děti, ale i pro dospěláky a náklad – zadní lavice s opěradlem děleným v poměru 40 : 20 : 40 jde totiž o 13 cm posouvat, takže si s prostorem můžete hrát dle potřeby. Třeba když budete potřebovat rozšířit nákladový prostor o nijak oslnivém objemu 406 litrů. To je jedna z daní plug-in hybridního pohonu (takže už víte, kde se ukrývá baterie a elektromotor), jiné verze totiž nabídnou až 470 litrů prostoru (platí pro základní verze 218i a 218d, ostatní mají 415 litrů).

Foto: Lukáš Kukla

Tříválec pod kapotou nebude vonět všem, ale má dost síly, je poměrně kultivovaný a ve spolupráci s elektřinou funguje velmi efektivně.

Další daní je to, že když vám dojde elektřina, začne pod kapotou vrčet tříválec. Neděste se, vrčí docela distingovaně (nejspíš na ucho ani nepoznáte, o jaký motor jde), nepřenáší do interiéru vibrace a z 1,5litrového objemu vydoluje velmi slušných 150 koní (Kombinovaný výkon celého hybridního ústrojí je tak hodně solidních 326 koní!), jenže některým majitelům by ten pocit mohl vadit. Kombinovaná spotřeba se však po vyčerpání baterie pohybuje kolem pěti litrů, takže tahle spolupráce tříválce s elektřinou funguje evidentně velmi efektivně.

A poslední daní je samozřejmě cena, která je z celého portfolia verzí řady 2 Active Tourer s přehledem nejvyšší – pokročilá technika pohonu prostě něco stojí. Pokud však můžete nabíjet doma anebo v práci a denně najezdíte jen pár desítek kilometrů, může to rychle začít dávat smysl. Ekonomicky, ale také tišší a kultivovanější jízdou, kterou vaše rodina jistě ocení. A když přijde víkend, nebude vás nic limitovat v rozletu. Plug-in hybridní pohon může být pro Active Tourer ve finále tím nejlepším a záležet bude už jen na tom, jestli si ho můžete dovolit. Pokud ano, pak rozhodně nebudete litovat.

Tak k těm cenám: Testovaná vrcholná varianta 230e xDrive stojí v základu 1 206 400 Kč, ale můžete ušetřit cca 80 tisíc, pokud sáhnete po slabší variantě 225e xDrive, která má stejný elektrický dojezd, jen slabší pohon (elektromotor má výkon 109 k a spalovák 136 k – točivý moment je ale pro obě jednotky shodný se silnější verzí – což dělá kombinovaných 245 koní místo 326). Pokud ale sáhnete po stále výrazně lacinějším výkonném benzinu nebo super úsporném dieselu, nebudeme vám to vyčítat.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 499 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 4 700 – 6 500 ot./min.
Točivý moment230 Nm při 1 500 – 4 400 ot./min.
Elektromotor177 k a 247 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí326 koní a 477 Nm
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 920 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,5 s
Maximální rychlost205 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)0,6 l/100 km
Objem palivové nádrže47 l
Kapacita baterie14,2 kWh
Elektrický dojezdaž 93 km
Nabíjení7,4 kW
Kola a pneumatiky225/50 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 386/1 824/1 570 mm
Rozvor2 670 mm
Objem zavazadlového prostoru406 l
Načítám