Hlavní obsah

Dlouhý dojezd v kompaktním balení: Start dlouhodobého testu elektromobilu Renault Scenic

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Do garáže nám nedávno zaparkoval Renault Scenic E-Tech. A hned tak nezmizí, protože ho máme na dlouhodobý test, aby mohl ukázat, co v něm skutečně je. Jak kvalitní jsou jeho silné stránky? A jaké odhalíme ty slabé? Sami jsme zvědaví…

Článek

K novému Scenicu jsme si museli najít cestu. Nejdřív nás trochu mrzelo, že svůj chytrý velkoprostorový koncept s variabilním interiérem spláchl do záchodu a stal se zcela konvenčním elektroautem. Pak jsme se poprvé svezli a zjistili jsme, že je vlastně docela fajn. Při klasickém týdenním testu už na nás udělal takový dojem, že jsme si ho u Renaultu vyprosili rovnou na celý čtvrt rok, abychom se mu dostali ještě víc pod kůži. Oblíbíme si ho, nebo nás naopak začne něčím štvát?

Předně si pojďme říct, čím vyniká. Scenic je jedním z mála aut, která v kompaktním těle (na délku měří 4,5 metru) přinášejí dostatečný prostor kombinovaný s dlouhým dojezdem (tabulkově až 625 kilometrů). Abyste tak měli použitelný rodinný vůz, se kterým byste mohli pohodlně brázdit republikou, nemusíte si pořizovat obří SUV ani drahou limuzínu.

Navíc ho seženete za rozumné peníze – již od 1 085 000 Kč v základní (ale zdaleka ne chudé) výbavě Evolution, testovaná vrcholná verze Iconic pak vyjde na 1 230 000 Kč. Možná budete namítat, že za tyhle peníze můžete mít větší a výkonnější teslu, jenže oproti ní vám Renault nabídne použitelnou ergonomii a zákaznický i poprodejní servis. Takže v segmentu elektrických aut je Scenic E-Tech skutečně zajímavou nabídkou.

Ale bude radost s ním žít? Nebo vás začne po čase něčím otravovat? Za kolik bude jezdit? A udrží si pověstnou spolehlivost elektrických aut? To a mnohem víc budeme zjišťovat v následujících třech měsících dlouhodobé zatěžkávací zkoušky. Výsledky našeho bádání vám budeme pravidelně prezentovat, tak zůstaňte naladěni na Garáž.cz.

A pokud vás něco zajímá, pište nám své dotazy do diskuse, budeme se je snažit všechny zodpovědět.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor
Výkon160 kW (220 k)
Točivý moment300 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 842 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,9 s
Maximální rychlost170 km/h
Dojezdaž 625 km
Kapacita baterievyužitelná 87 kWh
NabíjeníAC 22 kW, DC 150 kW
Kola a pneumatiky235/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 470/1 864/1 572 mm
Rozvor2 785 mm
Objem zavazadlového prostoru545 l
Načítám