Hlavní obsah

Renault má perfektní auto pro početné rodiny, sedmimístný obřík Grand Kangoo navíc nevyjde draho

Foto: Lukáš Kukla

MPV jsou mrtvá, ale to neznamená, že by Renault neměl pro velké rodiny žádné řešení jejich mobility. Dodávka Grand Kangoo jim nabídne víc místa, než by možná potřebovaly. Jestli je něco takového vůbec možné…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Větší než obvykle? Grand Kangoo mezigeneračně až nečekaně vyrostlo a stal se z něj pořádný obřík – na délku měří skoro pět metrů a má 3,1 metru dlouhý rozvor. Díky tomu nabízí fůru životního prostoru pro velmi početné rodiny, jejich bagáž a domácí mazlíčky.

KangooGrand Kangoo
Délka4 486 mm4 911 mm
Šířka1 919 mm1 860 mm
Výška1 838 mm1 815 mm
Rozvor2 716 mm3 100 mm
Objem kufru775 – 2 800 l500 (1 340) – 3 050 l

Vnitřní prostor je navíc mimořádně variabilní, takže ho můžete upravit podle aktuální potřeby. Jako rodinný přepravník nabízí Grand Kangoo až sedm míst (případně můžete objednat pouze pětimístnou verzi, a ušetřit tak 20 tisíc korun), přičemž sedadla ve druhé a třetí řadě jsou individuálně posuvná, sklopná a snadno vyjímatelná (akorát musíte ručně vypojit konektor pro kontrolu obsazenosti a zapnutého pásu), takže z něj můžete hravě udělat gigantický stěhovák – nebo cokoliv mezi tím.

Jen žádnou velkou zábavu za volantem od něj nečekejte. Řídí se totiž přesně tak, jak byste čekali od střední dodávky natažené na délku blížící se té velké: přirozeně, i když trochu nemotorně. Jízda je na poměry dodávek docela pohodlná a civilizovaná, jedinou menší nectností je vyšší citlivost na boční vítr, který ale auta s velkou boční plochou trápí prakticky vždy (pokud to nejsou obří koráby, které nevzrušeně plují po asfaltu bez ohledu na podmínky).

Typického řidiče bude ale daleko víc zajímat přehledný digitální kokpit a dotykový infotainment s bezdrátovou konektivitou Android Auto a Apple CarPlay, fyzický panel klimatizace, jednoduché vypínání otravných jízdních asistentů, praktický šuplík před spolujezdcem a spousta dalších odkládacích ploch a schránek včetně poličky s indukčním nabíjením (protože tu nepřekáží páka parkovací brzdy, ta je nyní elektronická) nebo šikovný držák na telefon přímo u přístrojové kapličky s USB konektory ukrytými ve schránce hned vedle. Zamrzí tak jen loketní opěrka, která není polohovatelná a nedrží zaaretovaná v otevřené pozici – ale to je už skutečně hnidopišství.

Foto: Lukáš Kukla

Kabina Grand Kangoo je vybavená jako osobák a nabízí skoro stejný komfort. Místa a variability je tu ale mnohem, mnohem víc.

Radost naopak udělá pohled na nabídku motorizací, protože můžete vybírat hned ze čtyř čtyřválcových jednotek: benzinový motor 1,33l je dostupný ve dvou výkonových variantách 100 a 130 koní (slabší je k dispozici pouze pro krátké Kangoo) a dvě varianty dieselu 1,5l s výkonem 95 a 115 koní (silnější paradoxně není k dispozici v dlouhé verzi Grand Kangoo).

Foto: Lukáš Kukla

Benzin může mít výkon 100 nebo 130 koní, diesel 95 nebo 115 koní. Dlouhé Grand Kangoo se musí obejít bez slabšího benzinu, ale také bez silnějšího dieselu, což nedává moc smysl.

Obě silnější motorizace přitom mohou být kromě šestistupňového manuálu spojeny s hladce a chytře řadícím sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (dokonce umí plachtit na neutrál) za příplatek 50 tisíc korun.

Právě ten doplňoval 130koňový benzinový motor pod kapotou testovaného kousku (slabší benzin nejde kombinovat s delším rozvorem). A i když jde o nejsilnější motorizaci, nedělá ani z prázdného Grand Kangoo žádného atleta. Zato je poměrně tichá (na poměry osobních dodávek), kultivovaná a hladce se vytáčí. Většina zákazníků ale asi stejně automaticky sáhne po dieselu, který má o trošku silnější zátah (+30 Nm) a pomůže stlačit průměrnou spotřebu z osmi litrů benzinu někam k šesti a půl litrům nafty.

Kangoo tak perfektně zapadá do moderního trendu rodinných dodávek nahrazujících rodinná MPV – a Grand Kangoo z nich vystupuje tím, že je o číslo větší než konkurence. Takže pokud chcete opravdu prostorné sedmimístné MPV a nestojíte o obří dodávku, je Grand Kangoo dost dobrou a cenově dostupnou alternativou.

Renault nabízí všechny varianty Kangoo s cenovým zvýhodněním 40 tisíc korun, dalších 30 tisíc je výkupní bonus a třicet tisíc navrch dostanete v případě, že si vyberete značkové financování od Mobilize Financial Services. Díky tomu klesne základní cena pětimístného Kangoo TCe 100 na 585 000 Kč, s dieselem dCi 95 vyjde na stejné peníze. Nejlevnější sedmimístné Grand Kangoo dCi 95 pak pořídíte za 635 000 Kč, benzinové TCe 130 vyjde na 665 000 Kč.

Technické údajeGrand Kangoo TCe 130 EDC
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo
Zdvihový objem1 333 cm³
Výkon96 kW (130 k) při 4 500 ot./min.
Točivý moment240 Nm při 1 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 793 kg
Akcelerace 0–100 km/h12,2 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)6,7 l/100 km
Objem palivové nádrže54 l
Kola a pneumatiky205/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 911/1 860/1 815 mm
Rozvor3 100 mm
Objem zavazadlového prostoru500 l (1 340 l pro 5 míst) – 3 050 l
Načítám