Článek
Není žádným tajemstvím, že se již brzy představí zcela nová generace Audi A4 (vlastně A5, protože ta si ponechá spalovací motory, zatímco budoucí A4 bude čistě elektrická). A určitě to bude výborné auto plné těch nejmodernějších vymožeností a nejstylovějších vychytávek. Takže je jasné, že aktuální A4, které je nyní již devět let, patří leda tak do starého železa…
Za volantem vám to tak ale rozhodně nepřijde, protože stejně jako její důstojně stárnoucí zevnějšek, odolává i interiér současné A4 (modernizované v roce 2020) nekompromisnímu skousnutí zubu času. Samozřejmě moderní konkurenti už mají uvnitř velké televize a minimum tlačítek (což čeká i novou A4/A5)… Ale vážně je potřebujete?
I tato A4 se totiž může pochlubit 12,3palcovým konfigurovatelným digitálním přístrojovým štítem a 10palcovým dotykovým infotainmentem (doplněným samostatným panelem klimatizace a pár šikovnými tlačítky navíc), který už umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay (plus indukční nabíjení) a disponuje online službami, takže by vám po stránce digitalizace nemělo nic chybět.
Navíc si hovíte v krásně zpracovaném interiéru plném kvalitních materiálů, jenž sice není vyloženě nejprostornější (což platí i pro přímé konkurenty BMW řady 3 a Mercedes třídy C), ale bez problémů pojme rodinu i se vším jejím haraburdím (kufr Avantu má objem solidních 495 litrů, které sklopením zadních sedadel rozšíříte až na 1 495 l).
Také je vyzbrojený velkým balíkem jízdních asistentů (bohužel včetně upozorňování na překročení rychlosti, jež se dá vypnout několika kliknutími na menu infotainmentu), takže se při jízdě budete cítit bezpečně a na dálnicích budete moci trochu odpočívat.
Jenže to možná ani nebudete potřebovat, protože Audi A4 je radost řídit. Ne zase taková, že by vás nutila si kvůli tomu v neděli ráno přivstat, abyste ji prohnali po okreskách (to platí až pro vyloženě sportovní S4/RS4), ale takovým tím příjemným způsobem uspokojivá, abyste za jejím volantem rádi trávili čas a nepřenechávali řízení automatice při každé možné příležitosti.
Sedíte „uvnitř“ auta (takže vás kabina intimně obklopuje a anatomické sedačky něžně svírají v náruči) a rychle se s ním propojíte, sportovní podvozek si nechá líbit i ostřejší zacházení (jen řízení by mohlo mít rychlejší převod) a dvoulitrové TDI má dost síly na svižný cval. Při běžném tempu se vůz zase příjemně vyklidní a ztiší a diesel pod kapotou předvede to nejlepší, co umí – silný zátah od nízkých otáček a skromnou spotřebu kolem šesti litrů (díky podpoře mild-hybridního ústrojí), což s 58litrovou nádrží dává dojezd skoro tisíc kilometrů. Vašemu oblíbenému pumpaři asi začnete trochu chybět…
Audi A4 tak stárne vyloženě se ctí a možná vás svými kvalitami přiměje přemýšlet o jejím pořízení, místo abyste se už třásli na příchod nástupce. Prověřený produkt z konce výrobního cyklu, kdy jsou už vychytané všechny mouchy, je totiž velmi cenným prodejním artiklem. Zvlášť, když ho teď Audi nabízí za tak pěkné peníze!
Audi A4 Avant S Line 2,0 TDI S Tronic quattro v rozsáhlé akční výbavě Perfection, které by jinak stálo přes 1,4 milionu, aktuálně vyjde na lákavých 1 195 128 Kč, začíná se však už na ceně 1 100 900 Kč za sedan a 1 141 900 Kč za kombi. Za tolik seženete pěkně vybavenou Octavii nebo úplně základní Superb v holotě…
Pokud vám A4 tolik nevoní, akce Perfection se vztahuje i na model A5 Sportback (1 226 900 Kč) a SUV Q5 (1 269 900 Kč) a Q5 Sportback (1 354 900 Kč).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodiesel, mild-hybrid |
Zdvihový objem | 1 968 cm3 |
Výkon | 150 kW (204 k) při 3 800 – 4 200 ot./min. |
Točivý moment | 400 Nm při 1 750 – 3 250 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 821 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,1 s |
Maximální rychlost | 210 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 6,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 58 l |
Kola a pneumatiky | 245/35 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 762/1 847/1 435 mm |
Rozvor | 2 820 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 495 l |