Hlavní obsah

Potěší tradicionalisty, ale rozesmutní při pohledu do ceníku: Opel Corsa to s konkurencí bude mít těžké

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Obyčejných aut, která si na nic nehrají, aut pro lidi požadující dostupný, spolehlivý, jednoduchý a úsporný dopravní prostředek, valem ubývá. Opel Corsa se už začíná řadit k posledním mohykánům kdysi tolik oblíbeného segmentu malých městských aut, jež vládla evropským prodejům.

Článek

Módním trendům navzdory se Corsa zarputile drží původní koncepce kompaktního pětidveřového hatchbacku s délkou jen o chlup přesahující čtyři metry, v němž najde dostatek životního prostoru čtveřice členů posádky a dost místa zbude i pro jejich zavazadla – konkrétně 309 litrů, což na týdenní nákupy nebo víkendový výlet naprosto postačí.

Designéři Opelu při oblékání techniky koncernu Stellantis vsadili na prosté a elegantní tvary bez zbytečných výstřelků (nicméně vůz můžete mít s kontrastním dvoubarevným lakováním), což platí i pro interiér, který potěší všechny tradicionalisty. Sice je tu podle dnešní módy velký dotykový displej, ale pod ním je plnohodnotný panel klimatizace, přístrojový štít má stále klasické budíky (ačkoliv vyšší verze jsou vybavené digitálním panelem) a volant má kulatý tvar, k tomu klasická tlačítka a páčky za ním umístěné tak, že na ně přímo vidíte, a nemusíte tak tápat, jak je máte aktuálně nastavené. Ti, kteří ctí tradice, budou mlaskat spokojeností.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Ve stříbrné a s jednobarevným lakováním vypadá Corsa… docela obyčejně. A v jedné z nižších výbav také je. Škoda, že i když se tolik uskromníte, tak není také levná…

Corsa se také obejde bez elektrifikace, i když v nabídce motorizací převažují tříválcové jednotky – 75koňový benzinový základ bez přeplňování a silnější 100- a 130koňový s turbodmychadlem (slabší můžete mít s manuálem i automatem, silnější jen s automatem). K dispozici je dokonce i čtyřválcový turbodiesel, který bude udivovat spotřebou kolem čtyř litrů na sto. Sice si za něj připlatíte docela rozumných 40 tisíc, ale většina majitelů nejspíš sáhne právě po testované stokoňové dvanáctistovce s turbem.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Klasické budíky, kulatý volant, panel klimatizace…? Zoufale nemoderní, ale nesmírně praktické řešení. Děkujeme, Opele!

Ta je dost silná a pružná, takže ji nemusíte drtit v červeném poli, ale stačí surfovat na vlně točivého momentu ve středních otáčkách. Také je docela kultivovaná a moc nevibruje – ačkoliv hladce řadicí osmistupňový automat ji spíš podtáčí, takže s manuálem bude působit ještě o trochu vychovaněji. A když se budete snažit, dokáže jezdit pod šest litrů, což vás u benzinky určitě nesežere.

A jak asi očekáváte, jezdí docela normálně. Přiměřeně stabilní a přiměřeně pohodlná (zvlášť na pneumatikách 195/55 R16) při běžné jízdě, bezpečná a jistá, když spěcháte. Do hry vás moc nevtáhne, ale také vás nebude ničím otravovat, zkrátka příjemné malé auto.

Které vám ještě víc zpříjemní docela obsáhlá výbava, protože ve výhodném balíčku Edition dostanete k balíku jízdních asistentů, šesti airbagům, zrcátkům a oknům v elektrice, centrálnímu zamykání nebo tempomatu navíc ještě manuální klimatizaci, 7“ infotainment s drátovým Android Auto a Apple CarPlay, digitálním tunerem DAB a 6 reproduktory a 16“ litá kola. K automatu (za příplatek 40 tisíc) vám přihodí volant potažený kůží s pádly řazení, LED světlomety, elektronickou parkovací brzdu a volič jízdních režimů. To vše za 469 990 Kč (s manuálem tedy 429 990 Kč). A to je celkem problém…

Corsa byla totiž přitažlivá nejen kvůli svým kvalitám, ale také díky vstřícné ceně. A Opel se s novými cenami rozhodně nedrží při zdi, takže když se rozhlédnete u konkurence, zjistíte, že za podobné peníze můžete mít třeba prostornější Fabii, stylovější Peugeot 208, povedenější Renault Clio nebo skvěle vybavený Hyundai i20/Bayon, případně třeba skromnější i30 v kombíku. Anebo můžete hodně ušetřit s podobně obyčejnou Dacií Sandero. Volby se tedy sice zužují, ale pořád jich je dost – a Opel Corsa mezi nimi není nejvýhodnější ani nejlepší nabídkou.

Ceník Opelu Corsa (s aktuálním akčním zvýhodněním 10 až 20 tisíc korun) začíná na poměrně sympatické částce 359 990 Kč, jenže za ty peníze dostanete atmosférický dýchavičný benzin v dost oholené výbavě (nemá třeba ani klimatizaci). Když chcete slušnou výbavu Edition a k tomu turbobenzin, jste na zmiňovaných 429 990 Kč (s manuálem) a nejspíš budete muset vysázet na stůl ještě pár desítek tisíc za příplatky, které byste skoro očekávali ve standardu (kožený volant, parkovací senzory, LED světlomety). U konkurence z toho vyjdete laciněji nebo s lepším autem, vyberte si.

Technické údaje
Motorřadový tříválec, uložený vpředu napříč, turbodmychadlo
Zdvihový objem1 199 cm3
Výkon74 kW (100 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment205 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 171 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,8 s
Maximální rychlost192 km/h
Spotřeba (kombinace)4,7 l/100 km
Objem palivové nádrže44 l
Kola a pneumatiky175/60 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 060/1 765/1 433 mm
Rozvor2 538 mm
Objem zavazadlového prostoru309 l
Načítám