Článek
Jak málo je dnes vyloženě krásných aut. Z šedé většiny sekané podle jasných segmentových šablon a odlišující se často jen grafikou světelného podpisu vystupuje pár exotů, kteří si jdou vlastní cestou – často cestou záměrného šoku nebo těžko potlačované agresivity. Skutečná krása je však vzácná. Designérům Peugeotu se ale daří dělat sexy auta jako na běžícím páse a 3008 ve stylu SUV-kupé je aktuálně tím nejpovedenějším.
A to platí i pro neuvěřitelně propracovaný interiér. Panoramatický koncept i-Cockpitu vypadá vkusně a futuristicky zároveň, doplňuje ho propracovaný mix neokoukané architektury, příjemných materiálů a stylových dekorů zalitých náladovým ambientním osvětlením. Zkrátka jako byste seděli spíš v módním studiu než v autě.
I přes ten důraz na vytříbený design se tu překvapivě příjemně žije, máte všude dost místa, slušný výhled a všechny ovládací prvky na dosah. Snad jen ten dotykový displej infotainmentu bude pro některé řidiče možná trochu z ruky (konfigurovatelné ovladače i-Toggles vám usnadní navigaci v menu, ale stejně musíte všechno naklikat přímo na obrazovce infotainmentu), systém s efektními animacemi by mohl také být o něco svižnější, ale aspoň má přehledné zobrazení a intuitivní ovládání.
Novou 3008 můžete pořídit s mild-hybridním tříválcem, který bude určitě fajn (víc si o něm přečtete již brzy v našem redakčním testu). Ale víc si ji užijete s čistě elektrickým pohonem, který mimořádný styl podtrhuje mimořádným pohodlím – snadné ovládání, hladká a tichá jízda, přesně jak to u elektromobilu očekáváte.
Sebejistý, ale komfortní podvozek doplňuje sebejistá, ale komfortní dynamika. Peugeot se nehonil za čísly (stovka za 8,8 sekundy není nijak ohromující akcelerace) a elektrický pohon naladil tak, aby řidiče nešokoval, jen mu sloužil. Pod pravým chodidlem tak máte na povel stádo 210 koní, jejich zátah silou 345 Nm je však příjemně pozvolný, místo aby vám dal herdu do zad. To proto, aby se vám auto snáz řídilo a posádce se nedělalo fyzicky zle. Díky okamžité reakci na plyn však jasně vnímáte, že řídíte dost svižné vozidlo, a pružné zrychlení bez čekání umožňuje snadno každé předjíždění.
Také baterie s užitečnou kapacitou 73 kWh působí jako „tak akorát“ – papírově na jedno nabití ujedete až 527 kilometrů v kombinovaném provozu, přitom ji u rychlonabíječky efektivně dobijete za půlhodinku. Pokud ale častěji jezdíte dlouhé štreky, můžete zvolili maratonskou variantu s baterií o využitelné kapacitě 96,9 kWh umožňující dojezd až 700 km. Připlatíte za ni však více než sto tisíc, takže si dobře rozmyslete, jestli vám to stojí za to. Posledním do party elektrických variant 3008 je 300koňová čtyřkolka s menší baterií (73 kWh) a dojezdem kolem 500 km, která dorazí na trh v příštím roce.
Pokud si tedy sednete s interiérovým konceptem a nebude vám vadit trochu menší prostor na zadních sedadlech ve srovnání s konkurencí (kompromis daný multienergetickou platformou), pak budete s e-3008 určitě spokojení. Konkurence v tomto prestižním segmentu, kterému kraluje Enyaq iV spolu s Modelem Y, značně houstne, ale e-3008 má na své straně jednu zásadní výhodu – je skutečně ohromně sexy zvenku i uvnitř. A to v bitvě elektromobilů s podobnou technikou a jízdními vlastnostmi bude v budoucnu rozhodovat čím dál tím častěji.
Peugeot aktuálně nabízí 3008 s akčními cenami, na elektrické verzi tak ušetříte 61 tisíc nezávisle na verzi a výbavě. Testovaná varianta s pohonem předních kol (210 k) a menší baterií (73 kWh) v základní (ale zdaleka ne holé) výbavě Allure vyjde na 1 079 000 Kč, maratonská verze (230 k, 96,9 kWh) pak ve stejné výbavě vyjde na 1 189 000 Kč. Pro nejvyšší výbavu GT-Line platí ceny 1 179 000 Kč, resp. 1 299 000 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor |
Výkon | 157 kW (210 k) |
Točivý moment | 345 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 183 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,8 s |
Maximální rychlost | 170 km/h |
Dojezd | až 526 km |
Kapacita baterie | 73 kWh |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 160 kW |
Kola a pneumatiky | 235/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 542/1 895/1 641 mm |
Rozvor | 2 739 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 520 l |