Článek
Možnost volby. S tím, jak automobilky šetří a ořezávají své dříve tak košaté nabídky, je možnost volby stále důležitější. A Astru pořád můžete mít jako kompaktní hatchback i praktičtější kombi a vybírat můžete hned ze čtveřice různorodých pohonů, počínaje skromným benzinem přes úsporný diesel, ještě úspornější plug-in hybrid až po čistě elektrický pohon.
Všechny ostatní varianty jsme pro vás už vyzkoušeli, tak se nyní podíváme na tu elektrickou. Ta má také velmi rozumné parametry. Přední kola roztáčí elektromotor s výkonem 156 koní, což je na běžné ježdění tak akorát – zvlášť díky instantnímu zátahu 270 Nm. Elektrická Astra tak umí být příjemně svižná, ale i pohodově vyklidněná.
Její baterie s kapacitou 51 kWh rovněž není přehnaně velká, aby z Astry dělala příliš těžkou obludu, a přitom ani malá, abyste mohli jezdit jen tam, kam vám dosáhne kabel prodlužovačky. Udávaný dojezd až 413 kilometrů je v kombinovaném provozu poměrně snadno dosažitelný, protože s elektrickým pohonem nové generace umí být Astra příkladně úsporná – v průměru se dá jezdit za slušných 15 kWh, ale klidně to stáhnete i ke skvělým 13, když se budete za volantem trochu snažit (třeba že nepoletíte na plný plyn po dálnici).
Pravda, dálniční letec z elektrické Astry nebude (na to je pořád nejlepší diesel), ale jinak z ní dělá velmi talentovaného všeuměla. A především velmi příjemného. Jezdí totiž tiše, hladce a pohodlně, řídí se snadno a ničím neotravuje (snad jen kdyby se dala přesněji nastavit rekuperace – ani jeden ze dvou dostupných režimů neumožňuje plachtění nebo řízení jedním pedálem). Vlastně je elektrická verze tou nejlepší z celé modelové nabídky.
I přes moderní pohon má ale docela konvenční a ergonomický interiér s dostatkem místa (zvlášť když sáhnete po praktičtějším kombíku), širokou výbavou (ergonomická sedadla s certifikací AGR jsou skvělá) a přehledným infotainmentem, který vás nebude děsit nezbytnými týdny sžívání, porozumíte si s ním rychle. Prostě povedené normální auto…
Které můžete mít nejen ve dvou karoseriích, ale hned se čtyřmi různými pohony – snadno si tak vyberete takovou Astru, která bude odpovídat vašim potřebám a způsobu využití. Nejméně nároční řidiči sáhnou po benzinu, dálniční letci zase po dieselu, nadšenci do elektřiny si pak mohou vybrat míru elektrifikace: Plug-in hybrid jako univerzál bez omezení a hladký a tichý elektromobil pro ty nejodvážnější futuristy…
A také nejbohatší, protože zatímco benzinová Astra začíná (díky akční 50tisícové slevě pro výbavu Edition a 90tisícové pro vyšší GS) na částce 549 990 Kč a nejlevnější diesel (spojený pouze s automatem) vyjde na 669 990 Kč, za plug-in hybrid i elektromobil si pořádně připlatíte. Konkrétně 959 990 za základní PHEV a 1 019 990 Kč za výkonnější GSe, elektrická Astra-e pak stojí 1 049 990 Kč. Za kombi vždy připlatíte 20 tisíc korun.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentním magnetem |
Výkon | 156 koní |
Točivý moment | 270 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 736 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 9,2 s |
Maximální rychlost | 170 km/h |
Dojezd | 418 km |
Kapacita baterie | 54 kWh (využitelná 51 kWh) |
Nabíjení | DC 100 kW, AC 11 kW |
Kola a pneumatiky | 215/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 374/1 860/1 488 mm |
Rozvor | 2 675 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 352 l |