Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Také se vám stává, že na velkém parkovišti u obchoďáku nemůžete najít svoje auto? To vám s Rextonem nehrozí, protože spolehlivě vyčuhuje z každé řady – především svou velikostí. Na délku má tenhle obřík totiž skoro pět metrů, na šířku necelé dva a na výšku přes 1,8 metru, takže i velká dvacetipalcová kola (základ jsou přitom osmnáctky) se v mohutném pontonu karoserie vyloženě ztrácejí.
Rexton je však velký nejen zvenku, ale také uvnitř – vpředu se pohodlně rozvalíte na koženém křesílku, za vámi přitom zbývá stále místa jako v limuzíně a kufr se základním objemem 1 051 litrů můžete naplnit neuvěřitelnou spoustou bagáže nebo si sem nechat nainstalovat třetí řadu sedadel (za příplatek 16 900 Kč) velikostně tak akorát pro dvojici dětí.
Kromě prostoru o vás bude Rexton pečovat také pohodlím, vlajková loď korejské automobilky totiž nabízí neobyčejně širokou výbavu. V nejvyšší výbavě si můžete užívat 12,3palcový digitální přístrojový panel a 12,3palcový dotykový infotainment, vyhřívaný volant a kožená sedadla s vyhříváním i odvětráváním, to vše zalité náladovým ambientním osvětlením. Pro většinu zákazníků SsangYongu to bude ta nejluxusnější kabina, v jaké kdy seděli…
Ale samozřejmě pro odborníky není těžké poznat, kde se šetřilo. Kůže není tak jemná, některé detaily vypadají lacině a infotainment není žádný zázrak (naštěstí už v základu umí Android Auto a Apple CarPlay a má dva USB-C konektory s výkonem 27 W).
Nejvíc si toho všimnete po nastartování čtyřválcového turbodieselu, který umí rachtat docela hlasitě. Při jízdě pak odhalíte uskákaný a těžkopádný podvozek, místy nejisté jízdní vlastnosti, váhavou automatickou převodovku nebo pomalé řízení. Rexton tak vedle moderní uhlazené konkurence působí docela oldschoolovým dojmem…
To proto, že oldschoolový opravdu je! V jádru je totiž civilizovaným off-roadem, proto stojí na rámovém podvozku a v základu má pohon zadních kol, k němuž můžete prostřednictvím otočného ovladače snadno připojit čtyřkolku s možností redukovaných převodů, Rexton se tak terénu opravdu nebojí.
Na silnici samozřejmě není tak komfortní jako jiná zhýčkaná SUV a vyžaduje spíš rozvážnější řízení, ale odmění vás vyklidněnou a docela pohodlnou jízdou, dokonce i motor se při stabilním tempu zklidní (i na dálnici točí pod dva tisíce díky osmi kvaltům automatu) a spotřebu stlačíte někam k úrovni devíti litrů. To už vážně ujde…
Zvlášť za ty prachy, protože SsangYong nabízí základní Rexton za cenu slušně vybaveného Karoqu a špičkově vybavená verze je pořád lacinější než výchozí varianty Kodiaqu. Rexton tak sice není dokonalý, ale jde o povedené SUV pro vyznavače komfortu a prostoru, kteří si čas od času chtějí odskočit do terénu (kde největším limitem dvoutunového obříka budou silniční gumy). Rexton si vážně užijete!
S těmi cenami jsme si nedělali srandu. Základní dvoukolka Club je v ceníku za 899 900 Kč, čtyřkolka s výbavou Clever vyjde na 1 069 900 Kč a špičkově vybavená varianta Premium stojí 1 199 900 Kč. V ceně je pětiletá tovární záruka s omezením na 150 000 km.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Zdvihový objem | 2 157 cm³ |
Výkon | 149 kW (202 k) při 3 800 ot./min. |
Točivý moment | 441 Nm při 1 600–2 600 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | připojitelný 4 × 4 |
Provozní hmotnost | 2 070 kg |
Světlá výška | 224 mm |
Maximální rychlost | 184 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 8,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 70 l |
Kola a pneumatiky | 255/50 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 850/1 960/1 825 mm |
Rozvor | 2 865 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 1 051 l |