Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Také se vám stává, že na velkém parkovišti u obchoďáku nemůžete najít svoje auto? To vám s Rextonem nehrozí, protože spolehlivě vyčuhuje z každé řady – především svou velikostí. Na délku má tenhle obřík totiž skoro pět metrů, na šířku necelé dva a na výšku přes 1,8 metru, takže i velká dvacetipalcová kola (základ jsou přitom osmnáctky) se v mohutném pontonu karoserie vyloženě ztrácejí.

Chcete SUV o velikosti X5, ale nechcete za něj vysolit přes dva miliony? Rexton za polovic nadělá také spoustu parády…
Rexton je však velký nejen zvenku, ale také uvnitř – vpředu se pohodlně rozvalíte na koženém křesílku, za vámi přitom zbývá stále místa jako v limuzíně a kufr se základním objemem 1 051 litrů můžete naplnit neuvěřitelnou spoustou bagáže nebo si sem nechat nainstalovat třetí řadu sedadel (za příplatek 16 900 Kč) velikostně tak akorát pro dvojici dětí.

Na zadních sedačkách je spousta místa i pro dospělé a kufr je vyloženě obří.
Kromě prostoru o vás bude Rexton pečovat také pohodlím, vlajková loď korejské automobilky totiž nabízí neobyčejně širokou výbavu. V nejvyšší výbavě si můžete užívat 12,3palcový digitální přístrojový panel a 12,3palcový dotykový infotainment, vyhřívaný volant a kožená sedadla s vyhříváním i odvětráváním, to vše zalité náladovým ambientním osvětlením. Pro většinu zákazníků SsangYongu to bude ta nejluxusnější kabina, v jaké kdy seděli…

Kabina je dost propracovaná a plná moderní techniky i komfortních prvků.
Ale samozřejmě pro odborníky není těžké poznat, kde se šetřilo. Kůže není tak jemná, některé detaily vypadají lacině a infotainment není žádný zázrak (naštěstí už v základu umí Android Auto a Apple CarPlay a má dva USB-C konektory s výkonem 27 W).
Nejvíc si toho všimnete po nastartování čtyřválcového turbodieselu, který umí rachtat docela hlasitě. Při jízdě pak odhalíte uskákaný a těžkopádný podvozek, místy nejisté jízdní vlastnosti, váhavou automatickou převodovku nebo pomalé řízení. Rexton tak vedle moderní uhlazené konkurence působí docela oldschoolovým dojmem…

Diesel pod kapotou má dost síly a je dost kultivovaný, i když trochu hlučný. Dynamice i spotřebě hodně pomáhá moderní osmistupňový automat.
To proto, že oldschoolový opravdu je! V jádru je totiž civilizovaným off-roadem, proto stojí na rámovém podvozku a v základu má pohon zadních kol, k němuž můžete prostřednictvím otočného ovladače snadno připojit čtyřkolku s možností redukovaných převodů, Rexton se tak terénu opravdu nebojí.

Rexton má připojitelný pohon všech čtyř kol s redukcí a k tomu chytré jízdní režimy.
Na silnici samozřejmě není tak komfortní jako jiná zhýčkaná SUV a vyžaduje spíš rozvážnější řízení, ale odmění vás vyklidněnou a docela pohodlnou jízdou, dokonce i motor se při stabilním tempu zklidní (i na dálnici točí pod dva tisíce díky osmi kvaltům automatu) a spotřebu stlačíte někam k úrovni devíti litrů. To už vážně ujde…
Zvlášť za ty prachy, protože SsangYong nabízí základní Rexton za cenu slušně vybaveného Karoqu a špičkově vybavená verze je pořád lacinější než výchozí varianty Kodiaqu. Rexton tak sice není dokonalý, ale jde o povedené SUV pro vyznavače komfortu a prostoru, kteří si čas od času chtějí odskočit do terénu (kde největším limitem dvoutunového obříka budou silniční gumy). Rexton si vážně užijete!
S těmi cenami jsme si nedělali srandu. Základní dvoukolka Club je v ceníku za 899 900 Kč, čtyřkolka s výbavou Clever vyjde na 1 069 900 Kč a špičkově vybavená varianta Premium stojí 1 199 900 Kč. V ceně je pětiletá tovární záruka s omezením na 150 000 km.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Zdvihový objem | 2 157 cm³ |
Výkon | 149 kW (202 k) při 3 800 ot./min. |
Točivý moment | 441 Nm při 1 600–2 600 ot./min. |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | připojitelný 4 × 4 |
Provozní hmotnost | 2 070 kg |
Světlá výška | 224 mm |
Maximální rychlost | 184 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 8,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 70 l |
Kola a pneumatiky | 255/50 R20 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 850/1 960/1 825 mm |
Rozvor | 2 865 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 1 051 l |