Hlavní obsah

Obří SUV za lidovku: SsangYong Rexton nabídne spoustu prostoru a pohodlí, přitom se nebojí ani terénu

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Vlajková loď korejské automobilky SsangYong má své mouchy, ale takhle obrovské a vybavené auto vám za podobné prachy nikdo jiný nenabídne.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Také se vám stává, že na velkém parkovišti u obchoďáku nemůžete najít svoje auto? To vám s Rextonem nehrozí, protože spolehlivě vyčuhuje z každé řady – především svou velikostí. Na délku má tenhle obřík totiž skoro pět metrů, na šířku necelé dva a na výšku přes 1,8 metru, takže i velká dvacetipalcová kola (základ jsou přitom osmnáctky) se v mohutném pontonu karoserie vyloženě ztrácejí.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Chcete SUV o velikosti X5, ale nechcete za něj vysolit přes dva miliony? Rexton za polovic nadělá také spoustu parády…

Rexton je však velký nejen zvenku, ale také uvnitř – vpředu se pohodlně rozvalíte na koženém křesílku, za vámi přitom zbývá stále místa jako v limuzíně a kufr se základním objemem 1 051 litrů můžete naplnit neuvěřitelnou spoustou bagáže nebo si sem nechat nainstalovat třetí řadu sedadel (za příplatek 16 900 Kč) velikostně tak akorát pro dvojici dětí.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Na zadních sedačkách je spousta místa i pro dospělé a kufr je vyloženě obří.

Kromě prostoru o vás bude Rexton pečovat také pohodlím, vlajková loď korejské automobilky totiž nabízí neobyčejně širokou výbavu. V nejvyšší výbavě si můžete užívat 12,3palcový digitální přístrojový panel a 12,3palcový dotykový infotainment, vyhřívaný volant a kožená sedadla s vyhříváním i odvětráváním, to vše zalité náladovým ambientním osvětlením. Pro většinu zákazníků SsangYongu to bude ta nejluxusnější kabina, v jaké kdy seděli…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina je dost propracovaná a plná moderní techniky i komfortních prvků.

Ale samozřejmě pro odborníky není těžké poznat, kde se šetřilo. Kůže není tak jemná, některé detaily vypadají lacině a infotainment není žádný zázrak (naštěstí už v základu umí Android Auto a Apple CarPlay a má dva USB-C konektory s výkonem 27 W).

Nejvíc si toho všimnete po nastartování čtyřválcového turbodieselu, který umí rachtat docela hlasitě. Při jízdě pak odhalíte uskákaný a těžkopádný podvozek, místy nejisté jízdní vlastnosti, váhavou automatickou převodovku nebo pomalé řízení. Rexton tak vedle moderní uhlazené konkurence působí docela oldschoolovým dojmem…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Diesel pod kapotou má dost síly a je dost kultivovaný, i když trochu hlučný. Dynamice i spotřebě hodně pomáhá moderní osmistupňový automat.

To proto, že oldschoolový opravdu je! V jádru je totiž civilizovaným off-roadem, proto stojí na rámovém podvozku a v základu má pohon zadních kol, k němuž můžete prostřednictvím otočného ovladače snadno připojit čtyřkolku s možností redukovaných převodů, Rexton se tak terénu opravdu nebojí.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Rexton má připojitelný pohon všech čtyř kol s redukcí a k tomu chytré jízdní režimy.

Na silnici samozřejmě není tak komfortní jako jiná zhýčkaná SUV a vyžaduje spíš rozvážnější řízení, ale odmění vás vyklidněnou a docela pohodlnou jízdou, dokonce i motor se při stabilním tempu zklidní (i na dálnici točí pod dva tisíce díky osmi kvaltům automatu) a spotřebu stlačíte někam k úrovni devíti litrů. To už vážně ujde…

Zvlášť za ty prachy, protože SsangYong nabízí základní Rexton za cenu slušně vybaveného Karoqu a špičkově vybavená verze je pořád lacinější než výchozí varianty Kodiaqu. Rexton tak sice není dokonalý, ale jde o povedené SUV pro vyznavače komfortu a prostoru, kteří si čas od času chtějí odskočit do terénu (kde největším limitem dvoutunového obříka budou silniční gumy). Rexton si vážně užijete!

S těmi cenami jsme si nedělali srandu. Základní dvoukolka Club je v ceníku za 899 900 Kč, čtyřkolka s výbavou Clever vyjde na 1 069 900 Kč a špičkově vybavená varianta Premium stojí 1 199 900 Kč. V ceně je pětiletá tovární záruka s omezením na 150 000 km.

Technické údaje
Motorpřeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem2 157 cm³
Výkon149 kW (202 k) při 3 800 ot./min.
Točivý moment441 Nm při 1 600–2 600 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpřipojitelný 4 × 4
Provozní hmotnost2 070 kg
Světlá výška224 mm
Maximální rychlost184 km/h
Spotřeba (kombinace)8,2 l/100 km
Objem palivové nádrže70 l
Kola a pneumatiky255/50 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 850/1 960/1 825 mm
Rozvor2 865 mm
Objem zavazadlového prostoru1 051 l
Načítám