Hlavní obsah

Nevíme, co to je, ale líbí se nám: Peugeot 408 je svérázný, ale krásný crossover. Cena vás však omráčí

Foto: Lukáš Kukla

Ve tvarech modelu 408 nemusíte vidět postoj šelmy, jak by si přáli designéři Peugeotu, ale už na první pohled se nedá přehlédnout, že jde opravdu o krásné auto. Určitě nejhezčí Peugeot současnosti, což je s ohledem na vysoké vizuální kvality jeho sourozenců skutečná pochvala. Zároveň je však tím nejrozporuplnějším…

Článek

Je to sedan? Nebo je to SUV? Ani jedno a přitom tak trochu obojí – zdání klame, 408 je totiž nižší než běžná SUV, i když pojetím má nejblíž ke konceptu SUV-kupé. Také byste se na něj mohli dívat z opačné strany jako na mírně zvýšené čtyřdveřové kupé. A můžete o tom dál přemýšlet až do rozbolení hlavy, ale fakticky mi pro pochopení atraktivity auta nejvíc stačilo to, jak zálibně se po 408 díval jeden řidič BMW X6.

Foto: Lukáš Kukla

Peugeot 408 je perfektní ztělesnění crossoveru – kombinuje hned několik různých karosářských variant. Vypadá u toho ale po čertech sexy!

Kdyby mohl nahlédnout do interiéru, tak by zíral ještě víc. Architektura i-Cockpit je i po dekádě na trhu z pohledu ergonomie stále diskutabilní, ale designově je dotažená k dokonalosti - 10palcový virtuální přístrojový panel s 3D efektem, vedle 10palcový dotykový infotainment s variabilním displejem pro nejpoužívanější funkce (říkají mu i-Toggles) doplněný fyzickými tlačítky výrazně usnadňuje navigaci v systému plném online funkcí a s širokou mobilní konektivitou.

Foto: Lukáš Kukla

Interiér 408 je po stránce designu skutečně povedený. Ergonomie řidičské pozice je diskutabilní, infotainment se ale povedl.

Další novinkou 408 jsou pohodlná křesílka s certifikací AGR (organizace pro zdravá záda), ve kterých se budete s radostí rozvalovat nejen na stovky kilometrů dlouhých cestách, ale klidně i v jejich cíli, kdy se vám ani nebude chtít vystupovat. Prostoru máte kolem sebe poměrně dost, dokonce i na zadních sedadlech se bez problémů usadí dospělák (ačkoliv lidem s výškou kolem metru devadesát už začne chybět prostor nad hlavou). Kufr pak pojme 536 litrů zavazadel (plug-in hybridní verze mají objem snížený na stále slušných 471 l), k nimž budete mít pohodlný přístup elektricky výklopnými pátými dveřmi (karoserie je typu liftback).

Že 408 není skutečné SUV, snadno poznáte za volantem – abyste za něj usedli, nemusíte lézt po žebříku, navíc 408 jezdí jako normální auto a nekymácí se jako akrobat na chůdách. Pohyby má jisté a přesné, přitom působí poddajně a nenechává se příliš rozhodit nerovnostmi a výmoly v asfaltu. Klidně ho můžete poslat do zatáčky a užívat si stabilitu a přilnavost, stejně hravě ho ale můžete nechat polykat stovky kilometrů dlouhých přesunů.

Foto: Lukáš Kukla

Volant je malý a ne zcela kulatý. Někomu to možná bude vyhovovat.

Jenom ten malý volant trochu kazí zážitek z řízení, 408 pak působí zbytečně hyperaktivně – ale na to si nejspíš časem zvyknete. Nebo vás to možná ani nezajímá a víc se budete radovat z toho, jak snadno se drží zploštělý volant jednou rukou za horní hranu.

A také té síly je na přední kola občas trochu moc. Nejsilnější hybrid totiž umí poslat na přední nápravu až 225 koní a 360 Nm (v nabídce je také slabší 180koňová varianta s méně výkonným spalovacím motorem), takže si pneumatiky při ostřejším přišlápnutí plynu rády zahrábnou.

Foto: Lukáš Kukla

Spalovací motor a elektromotor společně roztáčí přední kola silou 360 Nm a někdy je to na ně až moc.

Tohle totiž není žádný závoďák – elektrifikované pohonné ústrojí 408 má dost síly na pohodlné předjíždění a připojování do rychlejších pruhů, ale primárně je velmi příjemně kultivovaným parťákem, benzinový motor je totiž buď zhasnutý, nebo si jen tiše přede (přepínání pohonů často ani nepostřehnete) a osmistupňový automat nenápadně žongluje s kvalty.

Jen ta zhruba šestilitrová průměrná spotřeba v kombinovaném provozu není na hybrid nijak oslnivá (zvlášť v kombinaci se zmenšenou 40litrovou nádrží omezuje dojezd na něco přes 600 kilometrů). Jedinou cestou k úspornému provozu je tak pravidelné nabíjení – baterii o kapacitě 12,4 kWh nabijete z wallboxu za necelé dvě hodinky (případně za méně než šest hodin z obyčejné zásuvky), čímž si zajistíte reálný čistě elektrický dojezd přes 50 kilometrů (do rychlosti až 135 km/h), což většině majitelů pokryje denní nájezd.

Pokud jste se tedy do Peugeotu 408 na první (případně druhý) pohled zamilovali, tak vám tento dojem nic moc nepokazí – jde o velmi příjemné auto s pár drobnými chybami, s nimiž se ale určitě snadno vyrovnáte. Tedy pokud překousnete jeho cenu…

Cena Peugeotu 408 už je totiž docela prémiová – verze s tříválcem (Puretech 130 s osmistupňovým automatem) totiž s akční slevou vyjde v základu na 780 tisíc a nejlacinější plug-in hybrid (Hybrid 180) pořídíte za 1 016 000 Kč. Testovaná verze Hybrid 225 ve vrcholné výbavě GT Line pak stojí 1 154 250 Kč. Na druhou stranu i „základní“ výbava Allure je dost bohatá a stačí přihodit 40 tisíc (resp. 20 tisíc u hybridu) a máte dostatečně vybavenou verzi Allure Pack.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon132 kW (180 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment250 Nm při 1 750 ot./min.
Elektromotor110 k a 320 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí225 koní a 360 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 781 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,8 s
Maximální rychlost235 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)1,2 l/100 km
Objem palivové nádrže40 l
Kapacita baterie12,4 kWh
Elektrický dojezd63 km
NabíjeníAC 3,6 kW (za příplatek 7,4 kW)
Kola a pneumatiky245/40 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 687/1 859/1 478 mm
Rozvor2 787 mm
Objem zavazadlového prostoru471 l
Načítám