Článek
Stylové crossovery a malá SUV s elegantně-sportovní siluetou se v posledních letech v Evropě těší stále většímu zájmu. Jedna z největších a nejoblíbenějších značek aut na starém kontinentu přitom první módní SUV-kupé začala prodávat až letos a překvapivě to vzala od nejnižších vrstev. Zapomeňte na luxusní velké SUV, protože novinka je „lidovým“ stylovým autem pro mladé rodiny.
První městská stylovka Volkswagenu v těle sportovněji vypadajícího SUV přijela do Evropy z Brazílie, kde se prodává jako levnější varianta jménem Nivus. Nový Volkswagen Taigo je třetím vozem značky na evropském trhu zakládajícím na nejmodernější modulární koncernové platformě MQB A0 a je sourozencem nejmenších modelů Polo a T-Cross. Vedle svých sourozenců však chce vyniknout osobitostí.
Automobilka oslovuje klientelu novým životním stylem a novému Taigu pomáhá zaujmout silnější aurou výjimečnosti, ale pod charakteristickými čistými liniemi nejnovějších modelů značky se ukrývá ideální Volkswagen. I s novou siluetou je Taigo obyčejným autem pro každý den, které až dokonale naplňuje své poslání být parťákem pro život ve víru velkoměsta.
Volkswagen se rozhodl přenést rysy prémiových vozů do levnějšího segmentu. Už ve standardní model disponuje předními i zadními LED světlomety, s neoslňující technologií IQ.Light Matrix LED za příplatek, nebo digitálním přístrojovým štítem s 8palcovým displejem v základní výbavě. Architektura interiéru pak spojuje starší i nové trendy Volkswagenů a kombinuje klasická tlačítka s modernějším dotykovým ovládáním.
Co je na tom zvláštního? Automobilka u nejnovějších modelů nahrazuje normální tlačítka na volantu modernějšími multifunkčními dotykovými tlačítky, ale ta bohužel nevyhovují všem. I díky zachování starších řešení se v novém Taigu žije příjemněji, a přestože vychází z kdysi ryze brazilského modelu, Volkswagen jej přizpůsobil potřebám a požadavkům Evropanů.
I nové Taigo je typickým moderním Volkswagenem, jak jej známe, ale z pohledu každodenní využitelnosti vedle praktičtějšího T-Crossu nemá posuvnou zadní lavici, přičemž nabízí zavazadlový prostor o objemu 440 litrů. Ve snaze oslovit náročnější evropskou klientelu pak automobilka vylepšila bezpečnost vozu a vybavila jej centrálním airbagem, vycházejícím z rodiny elektrických modelů Volkswagen ID.
A jaká je technika? V Evropě se Volkswagen Taigo prodává výhradně se třemi přeplňovanými zážehovými motorizacemi a pohonem předních kol. Silnější tříválec 1.0 TSI (81 kW/110 koní) jsme vám již představili a nyní jsme otestovali také vrcholnou motorizaci s čtyřválcem 1.5 TSI o 150 koních (110 kW) a 250 Nm, prodávanou pouze se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
Nejsilnější čtyřválec s Taigem slušně cvičí a umí překvapit solidní dynamikou. Na dálnici upaluje svižným tempem, ale když se rychleji svezete v zatáčkách na okresce, začnete přemýšlet, zda by vám nestačil i silnější tříválec. S ním je Taigo celkově vyváženější. S čtyřválcem působí motorově rychlejší než podvozkově, přičemž na velkých 18palcových kolech vrcholné výbavy R-Line je nervózní a v zatáčkách dokonce umí poskočit. To vyvolává hlavně nejistá zadní náprava s torzní příčkou.
Volkswagen Taigo tak je stylovým městským SUV, jehož jízdní vlastnosti vystihnete větou: „Jezdí jako docela normální moderní auto.“ To je totiž něco, co od něj většina potenciálních zájemců i budoucích majitelů očekává. Taigo si nekupujete pro sportovní jízdní vlastnosti, jenž ani nemá. Taigo vás zaujme siluetou, zajímavou českou cenou i kombinovanou spotřebou okolo 6 litrů na 100 kilometrů.
Je typickým autem dnešní doby, spojujícím vše, co v dnešních dnech běžní řidiči vyhledávají. Je stylové a líbivé, zejména ve vrcholném provedení R-Line vypadá skvěle a přitahuje pozornost okolí, ve svém segmentu až překvapivě vybavené nejmodernějšími technologiemi. Navíc je i rozumně praktické a prostorné – pohodlně se do něj posadí čtyři osoby normálního vzrůstu. A to je to hlavní, co vám potřebuje nabídnout.
Stylový Volkswagen Taigo se v Česku prodává se základní cenou od 515 900 Kč. Za vůz spojující sportovně laděnou výbavu R-Line s čtyřválcovou patnáctistovkou TSI a převodovkou DSG pak zaplatíte cenu od 743 800 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | zážehový, řadový čtyřválec, umístěný vpředu napříč, turbodmychadlo |
Zdvihový objem | 1 498 cm3 |
Výkon | 110 kW (150 koní) |
Točivý moment | 250 Nm při 1 500–3 500 ot./min |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková DSG |
Pohon | předních kol |
Provozní hmotnost | 1 304 kilogramů |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,3 sekundy |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Spotřeba (kombinovaná) | 6,3 litru na 100 kilometrů |
Objem palivové nádrže | 40 litrů |
Kola a pneumatiky | 215/45 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 269/1 757/1 499 milimetrů |
Rozvor | 2 554 milimetrů |
Objem zavazadlového prostoru | 440/1 222 litrů |