Hlavní obsah

Nejluxusnější lidový vůz jezdí skoro zadarmo a s pár výhodami navíc, jen si za to tučně připlatíte

Foto: Lukáš Kukla

Vlajková loď Volkswagenu prošla rozsáhlou modernizací, která přináší mnoho vítaných technických vylepšení. Než si je postupně projdeme, musíme začít jedním dost nudným, ale velice důležitým číslem:

Článek

12 gramů – právě o tolik se v rámci modernizace podařilo inženýrům z Wolfsburgu snížit emise CO2 u Touaregu R eHybrid. Zdá se to jako zanedbatelné množství (odpovídá to snížení měrné spotřeby o 0,5 l / 100 km), ale právě těch posledních pár gramů ho dělilo od získání speciální elektrické značky (do 50 g / km CO2) přinášející řadu příjemných výhod (jen pozor, od letoška už PHEV platí za dálniční známku, byť jen poloviční cenu).

Pohon přitom zůstal v jádru stejný: Základem je přeplňovaný benzinový šestiválec produkující 340 koní, jemuž pomáhá 136koňový elektromotor zásobovaný energií z baterie o kapacitě 14,3 kWh, která na jedno nabití umožní čistě elektrický dojezd až 50 kilometrů (reálně spíš 30-40 km). Pod pravým chodidlem tak máte k dispozici kombinovaný výkon 460 koní, který velké SUV umí vystřelit na stovku za pouhých 5,1 sekundy.

Touareg R tak umí pelášit až překvapivě svižně na skoro pět metrů dlouhého a dva metry širokého mastodonta, na pokyny plynu má díky elektrickému dopingu rychlé reakce a mocný zátah 700 Nm je podbarvený sílícím burácením šestiválce. I do zatáček se obří Touareg ochotně skládá a v zatáčkovitých úsecích působí nečekaně jistě na 2,5tunové SUV (k tomu mu vydatně pomáhá adaptivní vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a natáčecí zadní nápravou).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Modernizovaný Touareg bezpečně poznáte podle LED pruhu s podsvíceným logem značky. Verze R si emisně polepšila především díky propracovanější aerodynamice, například v podobě krytů kol.

Přesto je za volantem Touaregu R znát, že rychlé tempo je spíš něco, co zvládá, než že by si v tom přímo liboval. Pokud ale vynecháte sportovní ambice a budete ho využívat jako rychlý cesťák, budete z něj nadšení! Dálkové tratě zvládá s nečekanou samozřejmostí, do cíle vás dopraví příjemně odpočaté.

Také u toho šetří, protože v hybridním režimu dokáže jezdit za nějakých osm litrů (v závislosti na trase, stavu nabití baterie a pochopitelně i jak těžkou máte pravou nohu), kratší trasy zase zdolává tiše a hladce čistě na elektřinu – jen škoda, že jde o PHEV minulé generace s menší baterií a pomalejším nabíjením, jinak byste si té elektrické jízdy mohli užívat ještě déle a častěji.

Jinak je ale technika modernizovaného Touaregu špičková – o sofistikovaném podvozku jsme už mluvili, k tomu přihodíme Matrix HD LED čelní světlomety (75 segmentů na světlomet s vysokým rozlišením 19 200 pixelů) doplněné systémem nočního vidění nebo obsáhlý balík sofistikovaných jízdních asistentů (horkou novinkou je například parkování pomocí mobilního telefonu).

V kabině pak najdete 12,3palcový přístrojový panel a infotainment nejnovější generace s 15palcovým dotykovým displejem, širokou konfigurovatelností, mnoha online funkcemi a bezdrátovou mobilní konektivitou (o USB-C konektorech s výkonem 45 W ani nemluvě) nebo třeba ergonomická sedadla v elektrice s vyhříváním/odvětráváním a masáží.

Po modernizaci je zkrátka to nejlepší od Volkswagenu po všech stránkách ještě lepší. Touareg stále patří do prominentního klubu nejpovedenějších velkých rodinných SUV a absence prémiového znáčku na přídi a puncu exkluzivity může být v tomto případě pro majitele výhodou – už jen proto, že tím při pořízení ušetří pár set tisíc.

Volkswagen Touareg totiž pořídíte již za 1 499 900 Kč v akční výbavě Limited (3,0 TDI o výkonu 231 k), běžnou verzi seženete za 1 699 900 Kč a nejlevnější plug-in hybrid (340 k) vyjde na 2 073 900 Kč. Vrcholná verze R eHybrid (462 k) pak stojí nejméně 2 370 900 Kč, ale oproti konkurenci je to pořád docela výhodná cena.

Technické údaje
Motorvidlicový šestiválec, turbo, uložený vpředu podél + elektromotor
Zdvihový objem2 995 cm3
Výkon250 kW (340 k)
Točivý moment450 Nm
Elektromotor136 k a 450 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí462 k a 700 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 592 kg
Akcelerace 0-100 km/h5,1 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)2,2 l/100 km
Objem palivové nádrže54 l
Kapacita baterie17,9 kWh (využitelná 14,3 kWh)
Elektrický dojezdaž 47 km
NabíjeníAC až 7,2 kW
Kola a pneumatiky285/35 R22
Rozměry (délka/šířka/výška)4 878/1 984/1 646 mm
Rozvor2 899 mm
Objem zavazadlového prostoru665 l
Načítám