Článek
12 gramů – právě o tolik se v rámci modernizace podařilo inženýrům z Wolfsburgu snížit emise CO2 u Touaregu R eHybrid. Zdá se to jako zanedbatelné množství (odpovídá to snížení měrné spotřeby o 0,5 l / 100 km), ale právě těch posledních pár gramů ho dělilo od získání speciální elektrické značky (do 50 g / km CO2) přinášející řadu příjemných výhod (jen pozor, od letoška už PHEV platí za dálniční známku, byť jen poloviční cenu).
Pohon přitom zůstal v jádru stejný: Základem je přeplňovaný benzinový šestiválec produkující 340 koní, jemuž pomáhá 136koňový elektromotor zásobovaný energií z baterie o kapacitě 14,3 kWh, která na jedno nabití umožní čistě elektrický dojezd až 50 kilometrů (reálně spíš 30-40 km). Pod pravým chodidlem tak máte k dispozici kombinovaný výkon 460 koní, který velké SUV umí vystřelit na stovku za pouhých 5,1 sekundy.
Touareg R tak umí pelášit až překvapivě svižně na skoro pět metrů dlouhého a dva metry širokého mastodonta, na pokyny plynu má díky elektrickému dopingu rychlé reakce a mocný zátah 700 Nm je podbarvený sílícím burácením šestiválce. I do zatáček se obří Touareg ochotně skládá a v zatáčkovitých úsecích působí nečekaně jistě na 2,5tunové SUV (k tomu mu vydatně pomáhá adaptivní vzduchový podvozek s aktivními stabilizátory a natáčecí zadní nápravou).
Přesto je za volantem Touaregu R znát, že rychlé tempo je spíš něco, co zvládá, než že by si v tom přímo liboval. Pokud ale vynecháte sportovní ambice a budete ho využívat jako rychlý cesťák, budete z něj nadšení! Dálkové tratě zvládá s nečekanou samozřejmostí, do cíle vás dopraví příjemně odpočaté.
Také u toho šetří, protože v hybridním režimu dokáže jezdit za nějakých osm litrů (v závislosti na trase, stavu nabití baterie a pochopitelně i jak těžkou máte pravou nohu), kratší trasy zase zdolává tiše a hladce čistě na elektřinu – jen škoda, že jde o PHEV minulé generace s menší baterií a pomalejším nabíjením, jinak byste si té elektrické jízdy mohli užívat ještě déle a častěji.
Jinak je ale technika modernizovaného Touaregu špičková – o sofistikovaném podvozku jsme už mluvili, k tomu přihodíme Matrix HD LED čelní světlomety (75 segmentů na světlomet s vysokým rozlišením 19 200 pixelů) doplněné systémem nočního vidění nebo obsáhlý balík sofistikovaných jízdních asistentů (horkou novinkou je například parkování pomocí mobilního telefonu).
V kabině pak najdete 12,3palcový přístrojový panel a infotainment nejnovější generace s 15palcovým dotykovým displejem, širokou konfigurovatelností, mnoha online funkcemi a bezdrátovou mobilní konektivitou (o USB-C konektorech s výkonem 45 W ani nemluvě) nebo třeba ergonomická sedadla v elektrice s vyhříváním/odvětráváním a masáží.
Po modernizaci je zkrátka to nejlepší od Volkswagenu po všech stránkách ještě lepší. Touareg stále patří do prominentního klubu nejpovedenějších velkých rodinných SUV a absence prémiového znáčku na přídi a puncu exkluzivity může být v tomto případě pro majitele výhodou – už jen proto, že tím při pořízení ušetří pár set tisíc.
Volkswagen Touareg totiž pořídíte již za 1 499 900 Kč v akční výbavě Limited (3,0 TDI o výkonu 231 k), běžnou verzi seženete za 1 699 900 Kč a nejlevnější plug-in hybrid (340 k) vyjde na 2 073 900 Kč. Vrcholná verze R eHybrid (462 k) pak stojí nejméně 2 370 900 Kč, ale oproti konkurenci je to pořád docela výhodná cena.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | vidlicový šestiválec, turbo, uložený vpředu podél + elektromotor |
Zdvihový objem | 2 995 cm3 |
Výkon | 250 kW (340 k) |
Točivý moment | 450 Nm |
Elektromotor | 136 k a 450 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 462 k a 700 Nm |
Převodovka | automatická, 8 stupňů |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 592 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 5,1 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 2,2 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 54 l |
Kapacita baterie | 17,9 kWh (využitelná 14,3 kWh) |
Elektrický dojezd | až 47 km |
Nabíjení | AC až 7,2 kW |
Kola a pneumatiky | 285/35 R22 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 878/1 984/1 646 mm |
Rozvor | 2 899 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 665 l |