Hlavní obsah

Nejhezčí Opel: Astra si vzala to nejlepší z Peugeotu a vylepšila to. Jako hybrid je rychlá i úsporná

Foto: Lukáš Kukla

Astra je už celé tři dekády základním pilířem nabídky Opelu a automobilka si od její nejnovější šesté generace hodně slibuje. Sofistikovaná technika, nízkoemisní pohony, široká nabídka výbav a atraktivní cesty individualizace, k tomu tradičně dobrý poměr ceny a hodnoty… Astra má vše. A jednu důležitou věc navíc, která může přitáhnout davy: Vypadá skvěle!

Článek

„Ty jo, to je pěkné auto! To je Opel?“ slyšel jsem za testovací týden s Astrou nesčetněkrát. Hodně lidí se otáčelo a nepokrytě zíralo, někteří dokonce vytáhli i telefony… A když už si lidé přijdou popovídat s cizincem a pochválit mu auto, tak to už je co říci! Lepší důkaz, že je Astra krásné auto, vlastně nejspíš nejkrásnější moderní Opel od dob Calibry, ani nepotřebujete.

Foto: Lukáš Kukla

Nová Astra vypadá báječně ze všech úhlů

Naštěstí atraktivita Astry není jen povrchní záležitost, také uvnitř se povedla. V interiéru je dost místa pro čtyři dospělé a jejich zavazadla (pokud vám nestačí jeho 422 litrů, můžete si chvilku počkat a pořídit si praktičtější kombi Sports Tourer nabízející 608 litrů za příplatek 30 tisíc korun), řidičská pozice je perfektní a ergonomie konvenčně pojaté palubní desky znovu připomíná, jak se Peugeot se svým i-Cockpitem hluboce mýlí.

Foto: Lukáš Kukla

Interiér je povedený, zvlášť v nejvyšší výbavě GS Line

Výbava je skvělá (můžete si navymýšlet i takové věci, jako je vyhřívané čelní sklo, sedačky s ortopedickou certifikací AGR, elektrickým nastavováním s pamětí nebo čalouněním Alcantarou a další vychytávky), přístrojový panel je přehledný (můžete ho ještě doplnit barevným průhledovým displejem), 10“ infotainment s širokou online a mobilní konektivitou poměrně intuitivní a bezpečnostní výbava naprosto vyčerpávající. A nadšení sběratelé otisků budou z kabiny poseté lesklými černými plasty (Piano Black) vyloženě nadšení! Ostatní tolik ne, připravte si hadříky do pohotovostní polohy…

Šestá Astra je – a není to žádné tajemství – postavená na základech společných s Peugeotem a Citroënem. Což není žádná ostuda, protože jde o pokrokovou a prověřenou techniku zahrnující poměrně širokou nabídku motorizací: vybírat můžete z přeplňovaného 1,2litrového tříválce (110 nebo 130 koní, silnější verzi můžete mít s povedeným osmistupňovým automatem) a čtyřválcového turbodieselu 1,5 CDTI o výkonu 130 koní (kombinovat jde s manuálem i automatem), ale nejzajímavější je plug-in hybridní ústrojí.

Kombinuje čtyřválcový turbobenzin (150 koní) s elektromotorem (110 koní), přední kola tak přes osmistupňový automat roztáčí kombinovaný výkon 180 koní, které z Astry nedělají sportovní auto (ačkoliv stovka za 7,6 sekundy rozhodně není loudavý čas), ale zajistí bezpečné předjíždění a připojování do rychlejších pruhů.

Foto: Lukáš Kukla

Plug-in hybrid je nejvýkonnější a nejúspornější motorizací zároveň

Baterie o kapacitě 12,4 kWh pak umožňuje čistě elektrický dojezd 40-50 kilometrů podle vaší šikovnosti a trasy (nejlépe se cítí ve městě a jeho blízkém okolí, kde může často získávat energii zpět regenerativním brzděním – proto má i režim „B“ intenzivnější rekuperace). Baterii nabijete z wallboxu za necelé čtyři hodiny, ale k dispozici je také výkonnější palubní nabíječka (AC 7,4 kW), která vám umožní efektivně nabíjet i ve veřejné síti na cestách (pak totiž nabíjení zabere jen necelé dvě hodinky).

Foto: Lukáš Kukla

Výbava GS Line je sportovně laděná

Na dlouhých cestách můžete energii využít v hybridním režimu pro dlouhodobé snižování spotřeby (není problém jezdit v průměru za nějaké 3,5 litru na sto), a když vám pak energie dojde úplně, umí hybridní Astra jezdit za stále přijatelných pět litrů. To je při dnešních cenách benzinu velmi dobrý důvod k zamyšlení…

Ať už ale sáhnete po kterékoliv motorizaci, dostanete velmi kompetentní a sebejisté, a přitom pohodlné a uvolněné auto (a to i na 18“ kolech), které se řídí přirozeně bez věcí, které by vám lezly na nervy. Jen musíte přežít trochu horší cit v brzdovém pedálu a prokoušete se v menu infotainmentu k vypínání asistentu pro jízdu v pruhu po každém nastartování. Což je ale pořád příjemná změna ve srovnání s konceptem Peugeotu s malým volantem v klíně a zbytečně nervózními reakcemi.

Tím se snažím naznačit, že i přes určité obavy Opel na partnerství s PSA jednoznačně vydělal: dostal k dispozici moderní platformu našlapanou propracovanou technikou a zjevně od Peugeotu okoukal, jak na ní postavit pořádně sexy auto (to je ostatně vidět i na modelech Mokka, Crossland nebo Grandland) bez zbytečných chyb, které by vám drásaly nervy. Nová Astra je tak nejen nejhezčí Astra historie, ale i nejlepší moderní auto značky. A ano, fakt je to Opel!

Opel nabízí svou Astru s akční slevou od 50 do 80 tisíc, takže naprostý základ (1,2 Turbo 110 k) pořídíte za 539 990 Kč a za silnější 130koňovou verzi si připlatíte 20 tisíc, diesel seženete od 609 990 Kč a nejlacinější plug-in hybrid pak stojí 859 990 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon110 kW (150 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment250 Nm při 1 750 ot./min.
Elektromotor110 k a 320 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí180 koní a 360 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 678 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,6 s
Maximální rychlost225 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)1,1 l/100 km
Objem palivové nádrže42 l
Kapacita baterie12,4 kWh
Elektrický dojezd60 km
NabíjeníAC 3,6 kW (za příplatek 7,4 kW)
Kola a pneumatiky225/40 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 374/1 860/1 442 mm
Rozvor2 675 mm
Objem zavazadlového prostoru352 l
Načítám