Článek
Kdo by nechtěl mít pod kapotou čtyři stovky koní, které jen čekají na povel, aby vám uštědřily pořádnou herdu do zad a vystřelily vás k horizontu. S takhle početný stádem si můžete užít divoké rychlosti a řidičské zábavy do sytosti… ale vážně to potřebujete?
Pro ty, kteří si nechtějí hrát na nízko létající stíhací piloty, má Volvo svou novou elektrickou XC40 také ve slabší verzi s jedním elektromotorem místo dvou. Přední kola tak roztáčí síla 231 koní a 330 Nm (místo 408 k a 660 Nm), což je ale pořád dost. Stovka za 7,4 sekundy nezní špatně, jenže pružná akcelerace s bleskovým zátahem bez čekání zní ještě daleko atraktivněji. Nevystřelí vás z trenek, ale rozhodně vám usnadní život svižnou jízdou a snadným předjížděním, kdykoliv budete potřebovat spěchat.
A když spěchat nebudete potřebovat, můžete s vozem klidně a tiše plout krajinou či poskakovat městem. Snadnost ovládání (můžete si zapnout řízení jedním pedálem, což se hodí zvlášť do města, kde se budete pohybovat asi nejčastěji) a pohodová jízda zcela bez hluku a pocukávání při řazení je tak nakažlivá záležitost, že si vás získá hned při prvním usednutí za volant.
Kromě nižšího výkonu a pohonu pouze jedné nápravy dostala jednomotorová verze XC40 Recharge do vínku také menší baterii – balík má kapacitu 69 kWh místo 78 kWh dvoumotorové varianty. Ale ani to není žádná tragédie, protože to vyvažuje nižší spotřebou (díky o metrák nižší hmotnosti). Zatímco se s plnotučnou P8 v kombinovaném provozu dokážete při troše snahy přiblížit hodnotě 22 kWh/100 km, úspornější P6 umí pohodlně jezdit za 18 kWh/100 km a při něžném zacházení (město a okresky) klidně i za ještě méně.
Ve výsledku je tak dojezd obou modelů hodně podobný – papírově lehce přes 400 km, reálně kolem 350 km. Což je dost solidní číslo, abyste při pohybu po městě a okolí mohli nabíjet jen jednou týdně a nemuseli se bát ani delších výletů, vždyť obě verze umožňují rychlonabíjení výkonem až 150 kW, takže u nabíječky strávíte cca půlhodinku. To vás při dálkových přesunech, kdy byste si po těch třech stovkách kilásků stejně udělali pauzu na tradiční benzinkový trojboj záchod/káva/bageta, příliš nezdrží…
Obě verze se jinak vůbec neliší – jsou stejně praktické a promyšlené, stejně příjemné a uklidňující při pobytu uvnitř, stejně pohledné zvenku a obě si můžete objednat i v sexy variantě SUV kupé pojmenované C40 Recharge. Rozhodující tedy bude, jak nutně potřebujete cítit převahu vysokého výkonu a jistotu pohonu všech čtyř kol – dobře se rozmyslete, je to totiž otázka za 165 tisíc korun.
Právě tak velký je cenový rozdíl mezi jednomotorovou XC40 Recharge (začínající na částce 1 249 000 Kč) a dvoumotorovou Recharge Twin (za 1 414 000 Kč). Pokud toužíte po sportovněji laděné C40, připravte si dalších 40 tisíc korun, resp. 27 tisíc u nejvyšší výbavy Ultimate.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Výkon | 170 kW (231 k) |
Točivý moment | 330 Nm |
Převodovka | stálý redukční převod |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 2 030 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,4 s |
Maximální rychlost | 160 km/h |
Dojezd | 424 km |
Kapacita baterie | 69 kWh (využitelná 67 kWh) |
Nabíjení | AC 11 kW, DC 150 kW |
Kola a pneumatiky | přední 235/50 R19, zadní 255/45 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 425/1 863/1 647 mm |
Rozvor | 2 702 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 419 l + 32 l přední kufr |