Hlavní obsah

Může být méně ve skutečnosti více? V případě základního Volva XC40 Recharge to určitě platí

Foto: Lukáš Kukla

První čistě elektrický model Volvo už jsme měli tu čest projet a svými schopnostmi nás vážně okouzlil. Nyní švédská automobilka přichází s lacinější verzí, která nabízí nižší výkon a menší baterii. Nebude to jeden z těch případu, kdy je méně ve skutečnosti více?

Článek

Kdo by nechtěl mít pod kapotou čtyři stovky koní, které jen čekají na povel, aby vám uštědřily pořádnou herdu do zad a vystřelily vás k horizontu. S takhle početný stádem si můžete užít divoké rychlosti a řidičské zábavy do sytosti… ale vážně to potřebujete?

Pro ty, kteří si nechtějí hrát na nízko létající stíhací piloty, má Volvo svou novou elektrickou XC40 také ve slabší verzi s jedním elektromotorem místo dvou. Přední kola tak roztáčí síla 231 koní a 330 Nm (místo 408 k a 660 Nm), což je ale pořád dost. Stovka za 7,4 sekundy nezní špatně, jenže pružná akcelerace s bleskovým zátahem bez čekání zní ještě daleko atraktivněji. Nevystřelí vás z trenek, ale rozhodně vám usnadní život svižnou jízdou a snadným předjížděním, kdykoliv budete potřebovat spěchat.

Foto: Lukáš Kukla

Není raketově rychlé, ale stále dostatečně svižné

A když spěchat nebudete potřebovat, můžete s vozem klidně a tiše plout krajinou či poskakovat městem. Snadnost ovládání (můžete si zapnout řízení jedním pedálem, což se hodí zvlášť do města, kde se budete pohybovat asi nejčastěji) a pohodová jízda zcela bez hluku a pocukávání při řazení je tak nakažlivá záležitost, že si vás získá hned při prvním usednutí za volant.

Foto: Lukáš Kukla

Řízení je příjemně snadné, ostatně jako u každého elektromobilu

Kromě nižšího výkonu a pohonu pouze jedné nápravy dostala jednomotorová verze XC40 Recharge do vínku také menší baterii – balík má kapacitu 69 kWh místo 78 kWh dvoumotorové varianty. Ale ani to není žádná tragédie, protože to vyvažuje nižší spotřebou (díky o metrák nižší hmotnosti). Zatímco se s plnotučnou P8 v kombinovaném provozu dokážete při troše snahy přiblížit hodnotě 22 kWh/100 km, úspornější P6 umí pohodlně jezdit za 18 kWh/100 km a při něžném zacházení (město a okresky) klidně i za ještě méně.

Ve výsledku je tak dojezd obou modelů hodně podobný – papírově lehce přes 400 km, reálně kolem 350 km. Což je dost solidní číslo, abyste při pohybu po městě a okolí mohli nabíjet jen jednou týdně a nemuseli se bát ani delších výletů, vždyť obě verze umožňují rychlonabíjení výkonem až 150 kW, takže u nabíječky strávíte cca půlhodinku. To vás při dálkových přesunech, kdy byste si po těch třech stovkách kilásků stejně udělali pauzu na tradiční benzinkový trojboj záchod/káva/bageta, příliš nezdrží…

Obě verze se jinak vůbec neliší – jsou stejně praktické a promyšlené, stejně příjemné a uklidňující při pobytu uvnitř, stejně pohledné zvenku a obě si můžete objednat i v sexy variantě SUV kupé pojmenované C40 Recharge. Rozhodující tedy bude, jak nutně potřebujete cítit převahu vysokého výkonu a jistotu pohonu všech čtyř kol – dobře se rozmyslete, je to totiž otázka za 165 tisíc korun.

Právě tak velký je cenový rozdíl mezi jednomotorovou XC40 Recharge (začínající na částce 1 249 000 Kč) a dvoumotorovou Recharge Twin (za 1 414 000 Kč). Pokud toužíte po sportovněji laděné C40, připravte si dalších 40 tisíc korun, resp. 27 tisíc u nejvyšší výbavy Ultimate.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor s permanentními magnety
Výkon170 kW (231 k)
Točivý moment330 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 030 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,4 s
Maximální rychlost160 km/h
Dojezd424 km
Kapacita baterie69 kWh (využitelná 67 kWh)
NabíjeníAC 11 kW, DC 150 kW
Kola a pneumatikypřední 235/50 R19, zadní 255/45 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 425/1 863/1 647 mm
Rozvor2 702 mm
Objem zavazadlového prostoru419 l + 32 l přední kufr
Načítám