Hlavní obsah

Perfektní auto do města s jedinou chybou: Modernizovaný Peugeot e-208 má víc síly a dojede dál

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Peugeot uvádí na trh modernizovanou verzi bestselleru 208. Ta si kromě již představených vylepšení přichystala také novou verzi elektrického pohonu. O jak velký posun jde, to jsme samozřejmě museli otestovat.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Málokdy se stává, aby modernizace v půlce životního cyklu přinesla také nový pohon. Jenže v případě 208 přišel Peugeot nejen se sebevědomějším designem a novým infotainmentem (a pár dalšími příjemnými drobnostmi), ale také s novým hybridem a vylepšeným elektrickým pohonem. Test hybridu jste si už u nás mohli přečíst, dnes se zaměříme na elektrickou verzi.

Ta se skládá z výkonnějšího (156 koní místo dřívějších 136) a přitom efektivnějšího (tabulkově má o 1 kWh / 100 km nižší spotřebu) elektromotoru a baterie s novou chemií a mírně větší kapacitou (51 místo 50 kWh, resp. využitelná 48,1 místo 46,3 kWh). Výsledkem je svižnější dynamika (na stovce jste o 0,8 sekundy rychleji) a o poznání delší dojezd (400 místo 350 km).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Peugeot má aktuálně v nabídce hned dvě elektrické verze 208 – vedle nové prodává také tu původní, můžete na ní ušetřit 45 tisíc korun.

To z e-208 dělá univerzálnější auto, které se už nemusí tolik bát vyjet za hranice města. Má o poznání víc síly (vyjádřeno číselně, akcelerace 0-100 km/h trvá o 0,8 s kratší dobu), takže si i na dálnici vede skvěle (na malý vůz) a najíždět s ním stovky kilometrů na jeden zátah (jen s pauzou na nabití, které díky rychlonabíjení výkonem 100 kW zabere slabou půlhodinku) není vůbec žádný problém.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Nová e-208 je svižnější a dojede dál, příplatek se tak opravdu vyplatí.

Ale v městské aglomeraci se e-208 líbí samozřejmě nejvíc. Díky okamžitě reagujícímu elektropohonu tady působí ještě o poznání hbitěji a s malým volantem a rychlým řízení je vůz velmi obratný, takže se snadno vmáčknete do každé mezery a prosmýknete se, kde se vám jen zlíbí. A parkování je díky kompaktním rozměrům a panoramatickému kamerovému systému s kvalitnějším obrazem vyloženě hračka.

Modernizovaná 208 má také ještě o něco příjemnější kabinu, především nový infotainment s přehlednějším a intuitivnějším systémem (také umí bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay a jsou tu i nové USB-C konektory výkonem 15 W) výrazně zpříjemňuje každodenní soužití s vozem.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina modernizované 208 se může pochlubit novým infotainmentem, který je přehlednější a intuitivnější, ale mohl by běhat rychleji.

Ale samozřejmě má také jako každý Peugeot poněkud kompromisní řidičskou pozici (kvůli i-Cockpitu nevidíte spodní část budíků nebo máte volant v klíně), malý volant dělá auto ve vyšších rychlostech zbytečně nervózní a rekuperaci nastavíte pouze ve dvou stupních, z nichž ale ani jeden není čisté plachtění ani řízení jedním pedálem, takže vaše práva noha musí pořád řídit (auto po povolení plynu vždy zpomaluje, ale ne tolik, aby vám usnadnilo život). Na tohle všechno se však dá zvyknout.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Modernizovaná 208 svádí pohledem svých světel s LED drápy.

Tím skutečným problémem e-208 je cena. Tuto vyšší verzi pořídíte až ve střední výbavě Allure za 890 tisíc (a to s akční slevou 70 tisíc) – jenže za tyhle peníze dnes pořídíte větší a univerzálnější auta. Lacinější alternativou je pořídit původní verzi (s nižším výkonem a kratším dojezdem, což vás ale při pohybu ve městě nemusí moc trápit), která se souběžně stále prodává – ve stejné výbavě je cenový rozdíl 45 tisíc, dalších 40 tisíc můžete ušetřit pořízením základní výbavy Style. Jenže to by vám mohlo zkomplikovat život při následném prodeji dalšímu majiteli…

Pokud by se vám ale podařilo vašeho dealera Peugeot přemluvit k nějaké další slevičce (a my věříme, že by se vám to mohlo snadno podařit), pak e-208 jako druhé vozidlo do rodiny pro (pří)městský provoz dává perfektní smysl. Snáz a příjemněji se totiž řídí, jezdí pohodlněji, tišeji a hladčeji a také laciněji (pokud můžete nabíjet doma) než jeho spalovací sourozenci. Je to prostě lepší auto.

Zcela základní Peugeot e-208 pořídíte za ceníkových 805 000 Kč, za vylepšenou verzi pak dáte 890 000 Kč ve střední výbavě Allure a 935 000 Kč v testované výbavě GT. Možná by dávalo smysl poohlédnout se po e-2008, která je už „jen“ o 70 tisíc dražší…

Připomeňme ještě, že na Peugeot e-208 a další elektrické modely můžete uplatnit dotaci pro podnikatele ve výši až 200 tisíc korun, to dělá jejich ceny podstatně snesitelnější.

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor s permanentním magnetem
Výkon156 koní
Točivý moment260 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 530 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,2 s
Maximální rychlost150 km/h
Dojezd409 km
Kapacita baterie51 kWh (využitelná 48,1 kWh)
NabíjeníDC 100 kW, AC 11 kW
Kola a pneumatiky205/45 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 055/1 745/1 430 mm
Rozvor2 540 mm
Objem zavazadlového prostoru309 l
Načítám