Článek
Hybridní pohon malým autům sluší. Umožní jim pohybovat se městskými ulicemi tichounce a hladce, v dopravních zácpách nemusí otravovat vrčením na volnoběh a rekuperovaná energie, která by se jinak ztratila při brzdění, dopuje jejich malé motůrky pár koníky navíc.
Řekl jsem „pár koníky“? Tak to pro hybridní MG3 rozhodně neplatí – má jich totiž celé stádo! Konkrétně se tu bavíme o kombinovaném výkonu skoro dvou stovek koní, které tuhle malou nákupní tašku rozjedou z nuly na sto za svižných osm sekund. To ale rozhodně neznamená, že by hybridní MG3 bylo kdovíjaký sportovec.
Tohle stádo je totiž produktem spolupráce benzinové patnáctistovky a elektromotoru, přičemž elektrická část má neobvykle výkonově navrch – svými 136 koni roztáčí přední kola mnohem častěji a déle, než je u malých hybridů zvykem. Prakticky vždy se tak rozjíždíte potichu elektricky, a to klidně až do rychlostí vysoko nad městských 50 km/h (teoreticky až do 80 km/h, ale vždy záleží na situaci).

Pod kapotou městského mrňouse se ukrývá stádo 195 koní, které jsou produktem spolupráce 1,5l benzinového čtyřválce a elektromotoru. O dobíjení se nemusíte starat, elektřina se vytváří sama při jízdě.
Pak se do věci vloží čtyřválcový spalovák, jemuž elektřina vypomáhá rekuperovanou energií k rychlejší reakci na plyn anebo jako doping při ostřejší akceleraci, takže dokáže docela svižně předjíždět nebo se připojovat do rychlejšího pruhu (to je těch kombinovaných 195 koní). Celá tahle spolupráce funguje velmi efektivně ve městě a na okreskách, kdy spotřeba padá pod pět, ale i pod čtyři litry, na dálnici naopak stoupá někam nad šest litrů. V průměru není problém jezdit za plus minus pět litrů (a to v zimních mrazech, v teplejším počasí to bude nejspíš ještě o kousek lepší).
Problém je ale sladění obou pohonů. Spalovák má relativně skromných 101 koní a je kombinovaný s pouze třístupňovou převodovkou, takže často startuje až ve vyšších otáčkách a je u toho docela hlučný, i když je odhlučnění MG3 na malé auto jinak poměrně slušné – je to asi hlavně pocitové, vrčení spalováku totiž kontrastuje s dlouhými obdobími ticha, kdy jezdíte bezhlučně na elektřinu.

Kabina je jednoduchá a přehledná. Totéž platí pro zobrazení na 7palcovém přístrojovém štítu a 10,25palcovém dotykovém infotainmentu s integrovanou navigací, který zvládá také konektivitu Android Auto/Apple CarPlay. Zamrzí jen absence fyzického panelu klimatizace.
Občas se dočkáte i nějakého toho pocuknutí, ale spíš je zvláštní chování celého systému. Někdy totiž při zrychlování rostou otáčky přirozeně, jindy se zase motor chová jako generátor a otáčky rostou skokově, podivné jsou i jízdy v klesáních a dojezdy na brzdách se spuštěným spalovákem, místo aby ve chvílích nečinnosti odpočíval. Určitě je za tím nějaká logika, třeba že vyrábí energii nebo vyhřívá interiér, když je zrovna nevytížený, ale trochu tím narušuje klid jízdy a pohodu na palubě. Kdyby se ještě tohle podařilo doťuknout, mohl by z něj být opravdu velmi příjemný společník do (pří)městského provozu, kam tahle auta patří.
Samozřejmě je tu možnost náladám hybridu uniknout a pořídit si jednodušší verzi MG3 s normálním spalovákem a manuální převodovkou. Jenže tím ušetříte jen 60 tisíc, a přitom přijdete o 80 koní (což v překladu do jazyka dynamiky znamená zrychlení na stovku o 2,8 sekundy pomalejší) a automat, nemluvě o tom, že papírově žere spalovák o 1,7 litru víc (4,4 l ve 6,1 l/100 km). Navíc za těch 430 tisíc, které si MG naúčtuje za základní benzin, jdou sehnat zajímavější auta…
To hybrid představuje i přes svou nedokonalost sice dražší, ale celkově atraktivnější nabídku (hybridní Toyota Yaris za podobné peníze má jen 116 koní, případně 136 u dražších verzí). Skvěle spojuje výkon s úsporností, docela přirozeně se řídí a velmi slušně jezdí, dokáže totiž elegantně kombinovat pohodlí na rovinkách s jistotou v zatáčkách – ostatně podvozek je naladěný, aby zvládal tempo dané výkonem skoro dvou stovek koní.
To vše zabalené v pohledné karoserii malého auta, jež nabízí dostatek prostoru (vzadu je to pro dospěláka jen na kratší cestu, děti se sem ale vejdou v pohodě) a praktičnosti, ergonomickou kabinu a uživatelskou přívětivost. MG3 by tak po úspěchu větších SUV mohlo zamíchat kartami v dalším segmentu, který konkurence hojně opouští.
Ceník MG3 začíná na částce 429 900 Kč za benzinovou verzi s manuálem, hybrid pořídíte minimálně za 489 900 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 1 498 cm3 |
Výkon | 75 kW (101 k) při 6 000 ot./min. |
Točivý moment | 128 Nm při 4 500 ot./min. |
Elektromotor | 100 kW (134 k) a 250 Nm |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 143 kW (195 k) |
Převodovka | automatická multimódová (3st pro ICE + 1st pro EV) |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 285 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,0 s |
Maximální rychlost | 170 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 4,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 36 l |
Kola a pneumatiky | 195/55 R16 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 113/1 797/1 502 mm |
Rozvor | 2 570 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 293 l |