Článek
Možná si tento model vybavíte, když připomeneme, že jde o MG HS a že ve své minulé generaci šlo o většího sourozence u nás úspěšného MG ZS. Když jsme auto v roce 2023 testovali, zaujalo nás spíše jen v základu, a to zejména kvůli rozumnému poměru ceny a užitné hodnoty.
V nové generaci ovšem přišlo úplně jiné auto, byť ne přímo z dílen Morris Garages, protože současné HS s délkou 4,65 metru je přestrojené Roewe RX5. Že vám to zní povědomě? Ano, kdysi Číňané koupili technologie britského Roveru, ovšem nikoli název značky samotný.
Takže tu sice máme převlečený čínský rover (Roewe i MG spadají pod koncern SAIC), ovšem to vlastně ničemu nevadí, protože po testu nového HS musíme konstatovat, že v zemi vynálezu střelného prachu zatahali za správný konec lana.

Ačkoli je MG HS vlastně čínský rover, tak to vůbec nevadí.
Vnější design je sice od pohledu dost asijský, ovšem ne vysloveně zvláštní (neznamená nelíbivý) jako třeba u konkurenčního Dongfengu. Možná právě to, když se čínské vozy budou držet vzhledově euroasijských trendů nebo ještě lépe budou vypadat „normálně“, bude nakonec recept na úspěch.
Příď je každopádně „koukatelná“, přední LED lampy s denním svícením a diodovými segmenty uvnitř jsou stylově propojeny lištou a přední maska sice evokuje široký úsměv, ale na to jsme si už od dob ledvin u BMW nebo protáhlých masek lexusů asi zvykli.

SUV sice nese asijské rysy, avšak nevypadá vysloveně čínsky.
Z boku je vůz osazený černým lemováním a širokými černými prahy, což ve spojení s bílou karoserií vytváří příjemný vizuální dojem. Zkrátka moderní SUV se svažující se zádí, žádná krabice. Zezadu pak zaujmou sdružené zadní lampy s motivem X na bocích. Celkově tedy žádná divočina nebo hra na luxusní zboží. A to se nám líbí.
Jak nešla PETka na vandr
Ani po usednutí dovnitř nečekejte žádné výstřednosti ani zklamání. Dominantou spíše geometrické palubní desky jsou sdružené displeje přístrojového štítu a obrazovky infosystému. Tedy něco, co je aktuálně trendy.
Tomu odpovídají i funkce obou displejů. V tom přístrojovém si zobrazíte i nativní mapu, v infosystému zase řešíte veškerá nastavení. Plynulost softwarového rozhraní sice není svižná jako třeba v teslách, ale rovněž nejde o šnečí tempo typu „dotknu se, čekám, čekám, čekám, nastane akce“.

Sdružené displeje najdete u Korejců, Francouzů i Němců, takže Čína není výjimkou.
Jediné, co nás zamrzelo, bylo výhradně dotykové nastavení ventilace, klimatizace a výhřevu sedadel. To je otrava, stejně jako vypínání povinných asistentů pro hlídání rychlosti a rozptýlení řidiče. Nějaká rychlá zkratka pro jejich deaktivaci chybí.
Potom ti, kteří nemají rádi kabelová připojení, budou nespokojeně hledět na výhradně drátovou konektivitu Apple CarPlay / Android Auto. My si ovšem troufáme tvrdit, že cílové skupině zákazníků MG to bude spíše volné, stejně jako poslechově slabší audiosystém.

Infosystém už rozhodně není bolístkou HS.
A kdybychom byli hnidopiši, rýpneme si ještě do černých lesklých klavírních plastů použitých okolo středového tunelu. Jde přesně o ten materiál, kde je vidět prach i v bezprašném prostředí. Ale abychom MG nekřivdili, tuhle nepraktickou úpravu využívají také některé modely značek Mitsubishi nebo SsangYong.
Od moderního SUV bez sportovních ambicí očekáváte především komfort, což MG HS plní i v rámci sezení. Byť jeho křesla netvarovalo Recaro, jde o solidní vyhřívané sezení, z něhož nebolí záda ani na delších trasách. Snad jen v létě budete postrádat ventilaci… Malém bychom zapomněli na pro někoho důležitou informaci! Sedadlo spolujezdce HS nemá výškové nastavení.

Sezení je solidní, vyhřívané a nabídne slušnou ergonomii.
Českého klienta nicméně bude hodně zajímat kufr. Jeho základní objem činí 507 litrů, po sklopení zadních sedadel vzroste na 1 484 litrů. HS tedy sice má menší zavazadelník než třeba kratší Škoda Karoq, ale pořád jde o pro denní užití dostatečný prostor ve tvaru kostky.
Navíc na bocích kufru najdete praktické kapsy se síťkami, kam máte šanci ubytovat i PET lahev bez toho, aniž by se v první zatáčce vydala na vandr. Palec nahoru dáváme rovněž zadnímu platu s plnohodnotnými vodicími drážkami, díky čemuž si zbytečně neškrábete okolní plasty.

Kufr má objem 507 litrů a praktické boční kapsy.
I s manuálem
Jediným motorem pro MG HS je přeplňovaný zážehový čtyřválec o tradičním objemu 1,5 litru. V ryze spalovacím (testovaném) provedení nabízí výkon 170 benzinových kobyl a sílu 275 Nm posílanou výhradně na přední kola.
Řazení poté zajišťuje buď šestirychlostní manuál, nebo sedmirychlostní dvouspojkový automat (testováno). Možná to bude znít zvláštně, ale zachování výběru manuálu dnes už vnímáme jako vstřícný krok pro všechny uživatele, kteří rádi řadí nebo nechtějí tolik utrácet. Evropský trend nicméně kráčí opačným směrem – manuály zanikají, automaty jsou na vzestupu.

Čtyřválec 1,5 litru není líný, ale ani úsporný.
Zkoušené „há-eso“ v automatu nám na zimních bačkorách 225/55 R19 žralo přes osm litrů na sto. To pochopitelně nepotěší vaši peněženku, ale podobně jako třeba u neméně žíznivých ssangyongů to autu ve finále odpustíte.
Svezení totiž nabízí slušné, odpružení platí za komfortní, což dáváme kladně za „vinu“ i nasazení pneumatik s vyšším bočním profilem. Samotné řízení s tříúrovňovým posilovačem pak jde očekávaně označit za neutrální, až mdlé. Na druhou stranu sportovní ambice tohle SUV nemá, takže proč ne.

HS se nabízí s manuálem i automatem.
Na hmotnost vozu 1,5 tuny se sice 170 kobyl může zdát málo, nicméně práce dvouspojky je hladká, převody přívětivě nastavené i pro mimoměstské cestování. Předjíždění vozu rovněž nedělá problém, takže se v rámci běžného provozu zadýchá vesměs jen v prudkém stoupání.
Z Číny, ale nečínské
Celkově se vám na MG HS budou poměrně obtížně hledat vyslovené chyby. Jde totiž o dospělé auto, které můžete směle postavit vedle konkurence od Škody nebo Hyundai, a půjde o plnohodnotného soupeře.
Navíc základní výbava HS není vůbec chudá, reálně v ní postrádáme jen výhřev sedaček, bederní opěrku řidiče a aplikaci pro vzdálenou správu auta (vše ve vyšší výbavě). Jinak si moc není na co stěžovat.
Zkrátka přijít k MG HS naslepo a bez log Morris Garages, patrně si většina lidí netipne, že sedí v čínském voze, protože v mnoha ohledech působí „nečínsky“.
O vyloženě levné auto nejde, o cenově dostupné však ano. Základní MG HS s manuálem stojí od 669 900 Kč, zatímco s automatem od 729 900 Kč. Vyšší výbava se prodává od 739 900 Kč s manuálem a od 799 900 Kč s automatem. V nabídce výrobce je také HS v plug-in hybridu s cenou od 949 900 Kč. Velkou výhodou MG je i tovární záruka, která trvá 7 let nebo 150 000 km.
Technické údaje | MG HS |
---|---|
Motor | přeplňovaný řadový čtyřválec |
Palivo | benzin |
Zdvihový objem | 1 496 cm³ |
Výkon | 125 kW (170 k) při 5 000 ot./min. |
Točivý moment | 275 Nm při 3 000 – 4 000 ot./min. |
Převodovka | automatická, 7 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 500 – 1 525 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,6 s |
Maximální rychlost | 195 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 7,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 225/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 655/1 890/1 664 mm |
Rozvor | 2 765 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 507 / 1 484 l |