Hlavní obsah

Testujeme cenově dostupné SUV MG HS ve verzi, jakou jsme ještě neměli. Pokoušela se vyřešit jeho největší bolístku

Foto: Jiří Čermák

Čínské MG HS se na našem trhu teprve zabydluje, nicméně už stačilo ukázat, že je vážnou konkurencí pro zavedené evropské, korejské i japonské automobilky. Vyzkoušeli jsme specifikaci s manuální převodovkou, abychom ji porovnali s automatem a zjistili, jestli se tím podařilo vyřešit největší bolístku tohoto jinak povedeného SUV.

Článek

Ačkoli je čínské MG HS v nové generaci na českém trhu teprve nováčkem, už na něj na českých silnicích můžete sem tam narazit. Nedávno jsme tuhle novinku vyzkoušeli se sedmirychlostní automatickou převodovkou a byli příjemně překvapeni tím, o jak dospělé auto jde.

Jediným neduhem byla vyšší spotřeba na zimních pneu, auto si řeklo o více než osm litrů benzinu na sto. Z praxe víme, že jiná podobně velká SUV se čtyřválci o stejném objemu jezdí úsporněji. Vyřešila tento problém zástavba levnějšího manuálu? A jak si vlastně vede proti automatu? Zjistili jsme to.

Foto: Jiří Čermák

Designově moderní MG HS vychází z modelu Roewe RX5.

Designově se zvenčí manuál od automatu neliší, takže před vámi pokaždé bude stát asijsky šmrncnuté SUV se širokou maskou a úzkými diodovými světlomety. Ty ani v nejvyšší výbavě nenabízejí adaptivní stínování, což je prvek, který se jinak pomalu dere i k cenově dostupnějším modelům.

Minule jsme chválili boční linie díky kombinaci černých prahů a bílého laku, nicméně v šedé metalíze tmavé prahy zase tolik nezáří. Tak či onak jde pořád o pěknou podívanou a designově povedené řešení.

Foto: Jiří Čermák

Zádi dominují sdružené lampy s motivy X na krajích.

Příjemně moderně působí rovněž záď, jíž dominují sdružené diodové svítilny s motivy X na bocích. Tím MG HS bezpečně poznáte, protože jeho výchozí čínský vzor Roewe RX5 u nás nejezdí.

Po otevření dveří vás k usazení pozvou slušně tvarované a pohodlné vyhřívané sedačky, ta spolujezdce ovšem nemá výškovou regulaci. Kožený volant nemůže být vyhřívaný, což teď v zimních měsících trochu postrádáme.

Foto: Jiří Čermák

Kabina HS s manuálem se proti automatu liší prakticky jen řadicí pákou.

Pod sdruženými displeji přístrojovky a infosystému se nachází fyzická ovládací tlačítka, nicméně nepochopili jsme, proč výrobce nevyužil knoflík pro zapnutí/vypnutí ventilace jako zkratku do menu klimatizace. Ta se totiž ovládá výhradně dotykově a spouští se zde i výhřev sedadel.

Další promarněný potenciál mají konfigurovatelná tlačítka na volantu. Prakticky nejužitečnější nastavitelnou „fíčurou“ zde je zapnutí panoramatického parkovacího systému, ale že by šly volantové hvězdičky nastavit třeba pro rychlý přístup k vypínání otravných asistentů typu hlídání pozornosti řidiče nebo upozornění na překročení načtené rychlosti? To bohužel…

Foto: Jiří Čermák

Kufr nabídne slušný objem 507 litrů a praktický tvar.

Drobností stojící podle nás za vylepšení je konektivita Apple CarPlay a Android Auto. Ta je pouze drátová, ale tak nějak pak přichází vniveč bezdrátová nabíječka mobilů. Tedy za předpokladu, že v autě jezdíte většinou sami (statisticky to tak je) a používáte mobilní rozhraní.

Ale tímto už chodíme vesměs po detailech, protože jinak je vnitřek MG HS povedený, dospělý, kvalitně zpracovaný, v 507litrovém kufru navíc najdete záchytné síťky na drobné předměty či PET lahev.

Kvedlačka 7/10

Motorizace zůstává pro manuální převodovku shodná s tou pro automat. Jde o benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru, jehož výkon činí 170 koní a krouťák posílaný na přední kola skrze šest stupňů vpřed a zpátečku nejvýše 275 Nm.

Foto: Jiří Čermák

Srdcem vozu je čtyřválec 1,5 litru nadopovaný turbem.

Vzhledem k hmotnosti SUV 1,5 tuny nečekejte od patnáctistovky zátahy jako u elektromobilu nebo turbem nadopovaného dvoulitru, nicméně pro každodenní užití a krátké i dlouhé cestování jde o dostačující motorizaci.

Auto se vesměs zadýchá jen ve stoupání, kde při podřazení objevíte sympatickou vlastnost čtyřválce - jde ochotně do otáček. Takže když mu v kopci dáte napít, pojede.

Zprvu jsme se trochu obávali samotného řazení, protože víme, že u některých cenově dostupnějších značek (typicky Dacia) kvalty manuálu trochu lovíte. MG HS překvapilo jak zpracováním a kladným pocitovým dojmem z řadicí páky, tak samotným řazením.

Foto: Jiří Čermák

Zážitku z řazení bychom dali 7 z 10.

To sice není tak příjemně přesné jako třeba u škodovek či bavoráků, ale zase tady nehrajete hru „najdi si svůj kvalt“. Když jsme u těch kvaltů, tak kulisa řazení má spíše delší dráhy. Hodnotit změny převodů stupnicí jedna až deset, MG HS dostává sedmičku.

Technicky ještě upřesníme, že MG HS s manuálem má proti automatu o 5 km/h nižší maximálku 190 km/h, ale zase je o 0,2 sekundy rychlejší při zrychlení z místa na stovku, zvládne to totiž za 9,4 sekundy. Pocitově také chválíme, že manuál jde lépe za plynem než automat.

Úspornější spotřebič

A co ona kombinovaná spotřeba? Papírově má automat jezdit za 7,6 litru na sto a manuál za 7,4  litru na sto. Navzdory tomu, že moderní auta s automaty bývají už mnohdy úspornější než jejich manuální ekvivalenty, tak tomu v případě MG HS není papírově ani reálně.

Foto: Jiří Čermák

MG HS s manuální převodovkou je úspornější než s automatickou.

Náš zimní test totiž končil s průměrným výsledkem 7,4 až 7,6 litru na sto kilometrů, zatímco s MG HS automat jsme kombinovaně jezdili klidně za 8,3 litru na sto. A jakmile jsme auto s automatem honili po dálnici a drandili po horách, ukazatel průměru v tu chvíli přešvihl devítku, zatímco manuál se pořád držel pod osmičkou.

Pravda, není to tedy nijak významná úspora pohonných hmot, takže pokud budete mít palivově-ekonomické dilema mezi manuálem a automatem, tak se automatu nebojte. Získáte navíc adaptivní tempomat (ten manuál neumí), avšak zaplatíte víc a v budoucnu i na údržbě v servisu.

Ovšem pokud je vám to fuk, jdete po ceně nebo vysloveně chcete řadit, mechanicky ovládaná převodovka HS rozhodně nebude zklamáním. Navíc nám s ní auto přijde o něco živější.

Foto: Jiří Čermák

Manuální HS hodnotíme jako o něco živější ve srovnání s automatem.

Co se týče řízení, MG HS nabízí několik úrovní práce posilovače řízení, ovšem ambice na nějaké znatelnější poskytování zpětné vazby kol do volantu nemá. Navíc točit volantem na komfortní režim je zde více než snadné, posilovač v tuhle chvíli pomáhá možná až moc.

Komfort podvozku spojený s rozumným profilem pneumatik 225/55 R19 dosahuje solidní úrovně a poskytuje to, co od auta tohoto ražení čekáte. Odpružení HS zkrátka zvládá tlumit české silniční nerovnosti bez toho, aniž by každé vymetení díry skončilo tupým nárazem do karoserie.

MG HS kryté 7letou garancí (nebo do 150 000 km) nabízí i slušnou pořizovací cenu, protože se už bavíme o dospělém a konkurenceschopném SUV. Základní provedení s manuálem stojí od 674 900 Kč, zatímco s automatem od 734 900 Kč. Vyšší výbava vyjde na 744 900 Kč s manuálem a na 804 900 Kč s automatem. Za plug-in hybrid pak zaplatíte 949 900 Kč, respektive 999 900 Kč za vyšší specifikaci.

Technické údajeMG HS (manuál)
Motorpřeplňovaný řadový čtyřválec
Palivobenzin
Zdvihový objem1 496 cm³
Výkon125 kW (170 k) při 5 000 ot./min.
Točivý moment275 Nm při 3 000 – 4 000 ot./min.
Převodovkamanuální, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 475 – 1 500 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,4 s
Maximální rychlost190 km/h
Spotřeba (kombinace)7,4 l/100 km
Objem palivové nádrže55 l
Kola a pneumatiky225/55 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 655/1 890/1 664 mm
Rozvor2 765 mm
Objem zavazadlového prostoru507 / 1 484 l
Načítám