Článek
Moderní SUV vám ani díky široké čelní masce, úzkým předním diodovým (neadaptivním) světlometům a zadním LED světlům spojeným do motivu X zatím asi moc povědomé nebude, přece jenom se na českém trhu ještě nestačilo zabydlet.
Proti minulé generaci se navíc naprosto změnilo. Třeba už jen proto, že stojí na základech sesterského Roewe RX5. Vůz jsme už otestovali s benzinovým motorem a byli nadšeni z jeho dospělosti, proto když se nám do rukou dostal HS plug-in hybrid označovaný také jako EHS, byli jsme skutečně zvědaví, jestli jde opravdu o to nejlepší z řady HS.
Designově má plug-in proti spalovacím modelům vlastně dvě odlišnosti. První je víčko nabíjecího portu umístěné vlevo a druhou boční prahy. Ty jsou továrně určené výhradně pro externě nabíjený hybrid a navozují o něco „luxusnější“ dojem.

EHS poznáte podle bočních prahů, jsou jedinečné pro plug-in.
Kabina vozu vylepšená volitelným hnědým interiérem dostupným i pro ryze spalovací varianty opět působí moderně, nechybí černá stropnice nebo dvě sdružené obrazovky, přístrojový štít navíc zobrazuje údaje o dojezdu na oba pohony.
Přední sedadla jsou vyhřívaná a slušně komfortní, volant se sice dobře drží v rukou, ale chybí mu vyhřívání. Infosystém lokalizovaný do češtiny pracuje celkem svižně, avšak postrádáme zde zkratky pro vypnutí otravných asistentů typu hlídání načtené rychlosti nebo monitoring pozornosti řidiče.
Nabízí se otázka kufru. Spalovací varianty disponují objemem 507 litrů, nicméně plug-in o 66 litrů přišel, takže nabídne 441 litrů. Ale že bychom to v praxi nějak poznali? Vlastně ne.

Za 12 000 Kč si můžete k vyšší výbavě pořídit ještě hnědý interiér, který působí honosnějším dojmem.
Ať máte HS nebo EHS, jak exteriér, tak interiér považujeme za dospělý bez větších ústupků nebo vyslovených nedodělků. Plug-in hybrid má navíc o něco lepší odhlučnění motorového prostoru než ostatní varianty. Budeme se tedy sice opakovat, ale současné „há-eso“ je rovnocenná konkurence západním, korejským i japonským mainstreamovým značkám.
Elektrospořílek
Předchozí generace EHS byla vyvíjená jako plug-in hybrid, zatímco ta současná jako samonabíjecí hybrid (tento pohon v Česku teprve bude uveden) i plug-in hybrid se sdílením řady komponentů.

Systémový výkon je 272 koní a celkový točivý moment 365 Nm.
Základ ústrojí tak tvoří čtyřválcová benzinová patnáctistovka o výkonu 143 koní (230 Nm) a elektromotor naladěný na 184 koňských sil (340 Nm). Původně desetirychlostní převodovku minulého EHS nahradila multimódová převodovka, která je pro spalovací motor dvoustupňová (převody odpovídají čtyřce a šestce) a pro elektromotor jednostupňová. Výsledkem je kombinovaný výkon 272 koní a točivý moment 365 Nm.
Do palivové nádrže dáte 55 litrů benzinu, zatímco elektřinu uložíte do trakčního akumulátoru se solidní kapacitou 21,4 kWh a elektrickým papírovým dojezdem 100 km. Jeho nabíjení do plna trvá z klasického wallboxu (střídavý proud) okolo 4 hodin. Rychlonabíjení stejnosměrným proudem bohužel chybí a za to dáváme HS plug-in hybridu minusový bod.
Nicméně to, že se EHS chová spíše jako samonabíjecí hybrid a ne jako typický plug-in hybrid, nakonec docela zamíchá kartami.

MG EHS umí šetřit volty a neplýtvat benzinem.
Automobil totiž zbytečně neplýtvá volty, takže při vyšších rychlostech pojede většinou na spalovací motor a elektřiny si usrkne vesměs jen během akcelerace. Naopak ve chvílích, kdy čtyřválec není v zátěži, začne proud generovat a posílat jej do baterky. A dělá to tak často, že kilometry elektrodojezdu skutečně přibývají, ale spotřeba paliva drasticky nestoupá.
V jízdním nastavení pak máte ještě plně elektrický režim, kdy má hlavní prioritu jízda na baterku. Na delších trasách se tak občas vyplatí režimy přepínat ručně, protože MG HS plug-in hybrid proudem někdy šetří tak, jako by mu měl vystačit na několika set kilometrovou štreku.
Jakmile totiž víte, že v cíli budete mít dostatek času na nabíjení, má smysl (pokud nabíjení dává smysl cenově) část trasy nebo její poslední část dojet klidně jen na baterku, byť třeba po dálnici půjde trochu o plýtvání energií.

Potřebujete plný výkon? Zašlápněte pedál plynu do podlahy.
K úspornému cestování pomáhá i samotné naladění reakce na plyn, kdy ve výchozím režimu kdekdo může mít pocit, že MG HS plug-in nejede jako 272koňové SUV. Ono ale jede, jen mu to musíte říct plným sešlápnutím pedálu plynu. Teprve v režimu pedál na podlaze se stádo hřebců rozcválá naplno.
Nebo můžete zvolit jízdní režim Sport, v němž auto reaguje na pokyny akcelerátoru o něco ostřeji než v režimech Normal či Comfort.
Cena a náklady na provoz
MG EHS je tedy nejsvižnější (0–100 km/h za 6,9 s) a jízdně nejhladší SUV z celé modelové řady HS. Ovšem je vážně nejúspornější? Přece jen se musí nabíjet a to také něco stojí.
Prvně se s vámi podělíme o výsledky průměrných spotřeb s pravidelným nabíjením za bezmála tisíc testovacích kilometrů převážně po dálnicích nebo rychlostních cestách, kdy jsme se dostali na 4,6 litru benzinu a 6,1 kWh elektrické energie na sto ujetých kilometrů.

MG EHS je nejúspornější a nejsvižnější z celé řady HS, jen jej musíte nabíjet.
A protože jsme už zkoušeli HS s manuálem i automatem, můžeme si udělat malé ekonomické okénko provozních nákladů, kdy bereme litr benzinu za 37 Kč a 1 kWh energie z veřejné stanice (AC) za 10 Kč, což jsou aktuálně reálné částky.
- průměrná spotřeba MG HS v manuálu je 7,5 litru, takže vás 100 km bude stát 277,5 Kč
- průměrná spotřeba MG HS v automatu je 8,3 litru, takže vás 100 km vyjde na 307,1 Kč
- průměrná spotřeba MG EHS je 4,6 litru a 6,1 kWh, takže vás 100 km vyjde na 170,2 Kč + 61 Kč (231,2 Kč)
Ekonomicky tak nejlépe vychází EHS, jen jej musíte pravidelně nabíjet, aby to mělo smysl. Jestli máte přístup k levnější elektřině, náklady na provoz pak ještě klesnou. Otázkou zůstává, co pořizovací cena? Ta je samozřejmě z celé řady HS nejvyšší, ale skutečně je to tak horké?
Benzinový základ s manuálem vyjde na 674 900 Kč, automat stojí 734 900 Kč a plug-in hybrid od 949 900 Kč za základ a od 999 900 Kč za vyšší výbavu.
Ale co konkurenční plug-in hybridy? Nejsou přece jen dražší? Srovnali jsme MG EHS s vybranými rivaly včetně zohlednění akčních cen (březen 2025).
- MG EHS – 949 900 Kč
- Toyota RAV4 PHEV – 1 280 000 Kč
- Suzuki Across – 1 254 900 Kč
- Citroën C5 Plug-in Hybrid – 990 000 Kč
- Ford Kuga plug-in hybrid– 825 900 Kč
- Honda CR-V e:PHEV – 1 249 900 Kč
- Hyundai Tucson plug-in hybrid – 999 990 Kč
- Kia Sportage PHEV – 1 179 980 Kč
- Opel Grandland PHEV – 969 990 Kč
- Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – 969 960 Kč
- Volkswagen Tiguan eHybrid – 1 170 900 Kč
Nejúspornější a nejdražší MG HS plug-in hybrid neboli EHS je z celé modelové řady objektivně nejlepší. Mimo detailů u něj postrádáme vesměs jen rychlé nabíjení. A pokud by se v nabídce objevila i čtyřkolka, rozhodně by šlo o ještě atraktivnější zboží. Navrch je auto kryté 7letou zárukou omezenou na 150 000 km.
Technické údaje | MG EHS |
---|---|
Motor | přeplňovaný řadový čtyřválec |
Palivo | benzin |
Zdvihový objem | 1 496 cm³ |
Výkon | 105 kW (143 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 230 Nm při 4 000 ot./min. |
Elektromotor | 135 kW (184 k), 340 Nm |
Systémový výkon | 200 kW (272 k), 365 Nm |
Převodovka | automatická, 2 + 1 stupeň |
Kapacita akumulátoru | 21,4 kWh |
Dojezd na elektřinu | 100 km |
Nabíjení (AC) | 6,6 kW |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 755–1 780 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 6,9 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 0,5 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 225/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 670/1 890/1 663 mm |
Rozvor | 2 765 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 441/1 291 l |