Hlavní obsah

Luxusní Lexus RX za cenu Škody Kodiaq – K mání je povedená odcházející generace bez hybridu

Foto: Lukáš Kukla

Hledat dobrou nabídku mezi luxusními produkty zní dost bláznivě. Ale přesto jsme na jednu lákavou akci narazili a nemůžeme se o ni s vámi nepodělit.

Článek

Nová generace Lexusu RX (v pořadí již pátá) se zdá být vážně perfektní – sebevědomý design, propracovaný interiér, moderní technologie, další generace efektivního hybridního pohonu, ještě lepší jízdní vlastnosti… Při prvním svezení za oceánem na nás udělal opravdu skvělý dojem! Takže je nasnadě otázka, proč by vás vůbec měla zajímat odcházející minulá generace…

Hned z několika důvodů! V první řadě proto, že na nové RX si ještě pár měsíců počkáme (předprodej už začal, ale první auta dorazí do Česka až v březnu příštího roku), kdežto současný RX 300 můžete mít hned a bez čekání. Žádné dlouhé hledání, žádné slíbené – a několikrát posunuté – termíny dodání. Prostě zajdete k dealerovi a odjíždíte s novým autem jako za starých dobrých časů. To je v dnešní produkční křeči automobilového průmyslu skutečně výjimečný úkaz.

Foto: Lukáš Kukla

Auto, které můžete mít bez čekání? To je skoro zázrak

Druhý důvod je po čertech výhodná cena. Tedy ne že by 1 399 000 Kč byla kdovíjaká láce, jenže původní ceník hlásal 1,9 milionu! Za své peníze dostanete výkonné (přeplňovaný dvoulitr produkuje 238 koní), praktické (do auta se pohodlně vejdou čtyři dospělí a kufr má objem 539 litrů), schopné (má pohon všech čtyř kol) a špičkově vybavené auto. Nechybí dvouzónová klimatizace, kožené čalounění, elektrické víko kufru, komfortní přístup (volant se samočinně odsouvá a sedačka se posouvá, aby usnadnili na/vystupování), vyhřívaný volant, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, 12,3“ infotainment s plnou mobilní konektivitou (nabíjení umí bez drátů, ale na Apple CarPlay a Android Auto kabel potřebujete), který můžete ovládat nejen dotykem, ale také touchpadem na středové konzole.

Foto: Lukáš Kukla

Je to jen čtyřválcový dvoulitr, ale s výkonem 238 koní se nemá zač stydět

V základu dostanete také velký balík jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat s udržováním jízdy v pruhu, monitorování slepých úhlů, čtení dopravních značek, parkovací senzory s kamerou atd.), které dále ulehčují už tak dost snadné řízení. Řízení je sice lehké, ale i tak z auta cítíte hmotu (jak by ne, když měří 4,9 metru na délku a váží necelé dvě tuny) a setrvačnost, takže ho do zatáčení musíte trochu nutit, jenže velké luxusní SUV si nekupujete na to, abyste s ním vymetali zatáčky.

Foto: Lukáš Kukla

Kabina Lexusu poskytuje pocit skutečného luxusu

Daleko důležitější je, jak RX dokáže být kouzelně pohodlné (podvozek žehlí silniční nerovnosti skutečně bravurně) a tiché (izolace od okolí je perfektní a motor většinu času ani neslyšíte, a přitom to ani není hybrid!). Spolu s krásně architektonicky pojatou a řemeslně mistrovsky zpracovanou kabinou tak RX vytváří na své palubě dojem úžasného klidu, který oceníte při návratu po těžkém dni z práce i vaše rodina při víkendových výletech.

Na druhou stranu budete muset překousnout určitou zastaralost – uvidíte ji v muzeálních tlačítkách na palubce a v grafice infotainmentu nebo v laxních reakcích šestistupňového automatu, osmi- až devítilitrová spotřeba vám taky asi velikou radost neudělá (odpovídá velikosti a pohonu auta, ale hybrid by uměl jezdit laciněji – jenže na něj se akce nevztahuje). Ale co byste čekali od výběhového modelu, který na trhu kroutí už sedmou sezónu.

Nejsnazším řešením je samozřejmě počkat na novou generaci, jenže ta bude až později a za jiné peníze (a už pouze jako hybrid). Takže RX 300 Limited Edition smysl dává a vážně je to lákavá nabídka – mít takhle velké, kvalitní a vybavené auto s puncem prémiovosti jen o trochu dráž než pěkně vybavený Kodiaq? To jinde prostě neseženete…

Lexus vám vybírání usnadní, RX 300 je k dispozici pouze v jediné a naprosto vyčerpávající výbavě s cenovkou 1 399 000 Kč, připlácet můžete už jen za metalický lak a jeho speciální povrchovou ochranu. Žádné kličky, žádné poznámky pod čarou. Prostě dobrá nabídka!

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 998 cm3
Výkon175 kW (238 k) při 5 600 ot./min.
Točivý moment350 Nm při 5 600 ot./min.
Převodovkaautomatická, 6 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 890 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,5 s
Maximální rychlost200 km/h
Spotřeba (kombinace)7,9 l/100 km
Objem palivové nádrže72 l
Kola a pneumatiky235/55 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 890/1 895/1 685 mm
Rozvor2 790 mm
Objem zavazadlového prostoru539 l
Načítám