Hlavní obsah

Která Kia Niro je nejlepší: Testujeme čistě elektrickou verzi

Foto: Lukáš Kukla

Kompaktní model Kia Niro jde primárně po efektivitě, a nabízí proto hned tři úrovně elektrifikace: Od základního hybridu nabíjeného jízdou přes plug-in hybrid až po čistý elektromobil. Právě poslední jmenovaný jsme si vzali do parády a zjišťovali, jestli je tou nejlepší volbou.

Článek

Automobilky se předhánějí, která k vizi své elektrické budoucnosti přitáhne víc pozornosti, a proto ji předvádějí ve stále opulentnější (čti rozměrově větší) a extravagantnější (tedy dražší) formě. Přitom rozum našeptává, že elektromobilita dává největší smysl v kompaktnější a efektivnější formě, jakou předvádí třeba právě Kia Niro.

S délkou 4,4 metru není Niro žádný přerostlý obr, ale ani žádný městský mrňous (velikostně zapadne přesně mezi CeedSportage), takže se s ním snadno manévruje a parkuje, přitom není problém do něj pohodlně usadit čtyři dospěláky (rozvor 2,7 metru je o chlup větší, než má třeba Octavia) a nalít 475 litrů zavazadel.

Foto: Lukáš Kukla

Niro je sice poměrně kompaktní auto, ale poskytuje dost vnitřního prostoru.

Baterie s kapacitou 64,8 kWh také není nijak gigantická (a těžká a drahá), přitom umožňuje dojezd na jedno nabití až 460 km – což zcela stačí na cesty napříč republikou, nejen kroužení kolem elektrické zásuvky jen tak daleko, kam až dosáhne prodlužovačka. Ostatně elektromotor roztáčející přední kola výkonem 204 koní dělá z Nira docela svižné auto, které se nezadýchá ani v dálničním provozu, takže dlouhé přesuny vážně nejsou problém.

Foto: Lukáš Kukla

Za volantem není nijak strhující, ale nabídne dost komfortu.

Niro se přitom postará o vaše pohodlí, na palubě můžete mít ty nejmodernější vychytávky zahrnující digitální přístrojový štít a dotykový infotainment (obě obrazovky s 10,25“ úhlopříčkou), kožená a elektricky nastavitelná sedadla mohou být nejen vyhřívaná, ale také odvětrávaná, klimatizace je dvouzónová a podporovaná tepelným čerpadlem, samozřejmě nesmí chybět sofistikované jízdní asistenty ulehčující jízdu.

Niro tak jezdí příjemně tiše, komfortně a uvolněně, takže si za volantem můžete užívat správnou pohodu. Do procesu řízení vás sice nevtáhne (to by od auta tohoto typu čekal jen málokdo), ale také vás ničím neotravuje. Za volantem tak máte dost klidu sledovat dopravu, prohlížet si okolí, poslouchat hudbu… a přemýšlet, jestli je právě tohle auto ta správná volba.

Foto: Lukáš Kukla

Niro má netradiční design, zbytek auta je ale překvapivě konvenční.

Elektrické Niro sice nedělá nic vyloženě špatně, ale nelze se ubránit dojumu, že konkurence (konkrétně dvojka ID.3 a Megane E-Tech) umí některé věci o kus lépe – na menší platformě vytvoří více životního prostoru (tady elektrickému Niru komplikují život jeho méně elektrifikované verze), je vyzbrojená pokročilejší technikou (nabíjení výkonem pouze 7,2 kW pro AC a 77 kW u DC není u Nira žádná hitparáda), za volantem víc zaujme a nabídne dynamičtější jízdní projev.

Niro je tak sice povedené kompaktní auto se skvělým interiérem a neobvykle širokou výbavou, ale v elektrické verzi má jeho talent mírné trhliny. Víc smyslu nám tak dávají obě jeho hybridní varianty – především již dříve testovaná základní verze hybridu (HEV), která umí být dost úsporná i bez dobíjení ze zásuvky.

A to i s ohledem na cenovku: Zatímco Niro HEV začíná na částce 754 980 Kč a PHEV pořídíte již za 1 049 980 Kč, za Niro EV zaplatíte minimálně 1 294 980 Kč, což je částka srovnatelná s talentovanější konkurencí (i když to Niro dohání poměrně bohatou výbavou).

Technické údaje
Motorsynchronní elektromotor
Výkon150 kW (204 k)
Točivý moment255 Nm
Převodovkastálý redukční převod
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 757 kg
Akcelerace 0–100 km/h7,8 s
Maximální rychlost167 km/h
Dojezd460 km
Kapacita baterie64,8 kWh
NabíjeníAC 7,2 kW, DC 77 kW
Kola a pneumatiky215/55 R17
Rozměry (délka/šířka/výška)4 420/1 825/1 570 mm
Rozvor2 720 mm
Objem zavazadlového prostoru475 l
Načítám