Hlavní obsah

Kia Sportage páté generace je nepřehlédnutelně krásná, plná technologií a stále přátelská k rodině

Foto: Lukáš Kukla

Kia Sportage byla vždy černým koněm segmentu středních SUV – sympatické, promyšlené, nečekaně praktické a uživatelsky přátelské auto, se kterým byla radost žít… Tedy když už jste si k němu našli cestu i přes jeho nenápadnost. Nyní je ale všechno jinak!

Článek

Nelekejte se, žádný průšvih ani pošramocení pověsti se nekoná. Sportage páté generace si ponechala vysoké kvality svých předchůdců, pořád je to moc příjemné rodinné SUV, které s klidem a bez odmlouvání zvládá nudné krátké popojíždění v týdnu mezi domovem, prací, školami a nákupy a o víkendu vyveze celou rodinu za dobrodružstvím.

Jen už se dál nechce upejpavě schovávat v rohu, místo toho skočila rovnou doprostřed místnosti a nechala se ozářit všemi reflektory. Tentokrát ji už na silnici vážně nepřehlédnete, nejspíš se za ní dokonce se zalíbením otočíte (dokonce i v téhle bílé jí to sluší). A uvnitř se vám bude líbit nejspíš ještě víc, protože interiér je moderní, propracovaný a plný kvalitních materiálů – přímo zve, abyste se v něm uvelebili.

Foto: Lukáš Kukla

Kabina je sofistikovaná, ale především příjemná a pohodlná

Pochopitelně je také našlapaný nejmodernějšími technologiemi v oblasti komfortu (digitální přístrojový panel doplněný průhledovým displejem, infotainment poskytující širokou nabídku online funkcionality a mobilní konektivity) i podpory řízení (seznam jízdních asistentů zahrnuje klasické položky jako nouzové brzdění, adaptivní tempomat s jízdou v pruhu a další, ale hodí se také zobrazování pohledu zpětné kamery šikmo dozadu při blikání daným směrem, který se promítá na obrazovku přístrojového panelu, aby se anuloval efekt mrtvých úhlů – pro jistotu je tu stejně ještě varování), ale nejzajímavější technologie je pod kapotou.

Kromě klasických spalovacích motorů (1,6 turbobenzin s výkonem 150 nebo 180 koní a 1,6 turbodiesel produkující 136 koní, oba lze kombinovat s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou a pohonem předních nebo všech čtyř kol) s volitelnou podporou 48V mild-hybridního systému si Sportage můžete pořídit také jako hybrid s výkonem 230 koní a pohonem předních či všech čtyř kol nebo jako 260koňový plug-in hybrid s pohonem 4×4 slibující dojezd až 56 km na jediné nabití.

Pokud nemůžete doma nebo v práci nabíjet, a přesto se chcete začít osmělovat v elektrifikovaném automobilovém světě, hybrid pro vás bude ten pravý – spojuje 180koňovou přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem produkujícím 60 koní a 264 Nm, což představuje dost síly pro odpíchnutí od semaforů, plachtění skrz obce nebo plutí po okreskách. Ve výsledku tak jezdíte za nějakých pět až šest litrů podle typu trasy a toho, jak těžkou máte nohu.

Foto: Lukáš Kukla

Novou Sportage na silnici vážně nepřehlédnete

Jízda je přitom příjemně tichá v obou režimech – většinu času ani nevíte, jestli jedete na elektřinu nebo na benzin (poznáte to jen, když vypnete rádio a napnete uši), auto vám tuhle informaci ani nijak netlačí nějakou speciální grafikou na přístrojovém panelu, takže vás nenutí měnit jízdní styl. Je ale jasné, že klidní řidiči se spíše defenzivním stylem jízdy z hybridního pohonu vymáčknou maximum jeho schopností pro co nejlepší efektivitu.

Foto: Lukáš Kukla

Když chcete sledovat chování hybridního pohonného ústrojí, můžete. Ale Sportage vám svou elektrifikaci nijak netlačí

Ať už si však zvolíte jakoukoliv pohonnou jednotku, Sportage na silnici působí sebejistě a velmi schopně, abyste se na ni mohli spolehnout za jakýchkoliv podmínek, a přitom dostatečně poddajně a klidně pro pohodlí posádky. Samozřejmě jízda ani řízení nepřináší nijak strhující zážitek, ale to vůbec nevadí, protože účelem tohoto auta je stát se spolehlivým rodinným přítelem a v tom nová Sportage exceluje stejně jako její předchozí generace.

Novinka je tedy stále dostatečně prostorná a praktická, uživatelsky vstřícná a jízdně příjemná, přitom nabízí větší porci stylu zvenku i uvnitř a zdobí ji moderní technologie, kterými se vás však nesnaží utlouct do digitálního bezvědomí. Je to prostě moc sympatické auto. Tak snad ji tentokrát při vybírání nového rodinného kočáru už nepřehlédnete…

Základní verzi Kia Sportage 1,6 T-GDI (150 k s manuální převodovkou a pohonem předních kol) pořídíte již za 624 980 Kč, základní diesel je o 50 tisíc dražší. Hybrid seženete až ve výbavě o úroveň vyšší za 834 980 Kč ve verzi s pohonem předních kol, čtyřkolka je o 50 tisíc dražší.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon132 kW (180 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment265 Nm při 1 500–4 500 ot./min.
Elektromotor60 k a 264 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí230 k a 350 Nm
Převodovkaautomatická, 6 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 574 kg
Akcelerace 0–100 km/h8,0 s
Maximální rychlost193 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)5,5 l/100 km
Objem palivové nádrže52 l
Kola a pneumatiky235/50 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 515/1 865/1 650 mm
Rozvor2 680 mm
Objem zavazadlového prostoru587 l
Načítám