Článek
Jestli poznáte změny na přídi nového Tucsonu, tak jste buď velký odborník a nadšenec, nebo pro Hyundai pracujete. Upravená maska spolu s pozměněným LED denním svícením (svým tvarem má připomínat andělská křídla) jsou skoro nerozeznatelné od předchozí verze, lehce odlišných nárazníků a designů kol si nejspíš také nevšimnete a na zbytek auta nikdo ani nesáhl. Prostě to nebylo třeba.
Větší změny se ale odehrály v interiéru, především v jeho středu – klimatizace dostala otočné ovladače teploty místo haptického panelu, stejně tak je nad ní panel fyzických ovladačů hlasitosti a tlačítka menu infotainmentu. Ovládání převodovky se ze středové konzoly přestěhovalo na otočný volič pod volantem (dneska je to tak v módě, ale je to i velmi praktické), místo něj máte po ruce odkládací plochu pro mobil s indukčním nabíjením. Tím se vyřešily i ty poslední ergonomické připomínky, které jsme k Tucsonu měli.
Hyundai si navíc velmi elegantně poradil s tím, s čím mnoho ostatních automobilek v současnosti bojuje. Stejně jako všichni ostatní, musel i Hyundai do svých modelů zakomponovat nejnovější bezpečnostní prvky, které vyžaduje legislativa – především upozornění na překročení rychlosti. A to je tu docela otravné (hlasitě pípá hned čtyřikrát), takže ho budou vypínat i ti nejuvědomělejší jedinci. K jeho umlčení ale stačí na pět sekund podržet ovládací váleček hlasitosti na volantu a je klid (tlačítkem na volantu vypnete i udržování jízdy v pruhu). Geniální!
Jinak u Tucsonu zůstalo vše při starém a to je vážně moc dobře. Jde o velmi příjemné a dobře promyšlené auto, které nabídne posádce dostatek životního prostoru (a 546litrový kufr) a pohodlí k tomu (takhle příjemně houpavé SUV jsem už dlouho neřídil).
Navíc máte pořád široký výběr motorů: Přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku s výkonem 160 koní (s možností 48V mild-hybridní asistence) a šestnáctistovkový turbodiesel produkující 136 koní (ten má 48V mild-hybrid vždy; existuje však také 115koňová verze tohoto turbodieselu spojená výhradně s manuálem bez mild-hybridu) doplňuje úsporný hybrid a superúsporný plug-in hybrid (na elektřinu ze zásuvky totiž ujedete až 71 kilometrů), k dispozici jsou verze s manuálem nebo automatickou dvouspojkou, předokolky i čtyřkolky.
Testovaný nafťák s automatem a pohonem předních kol bude asi nejoblíbenější verzí. A po právu, protože funguje jedna báseň: Motor moc nehlučí a ochotně táhne i z nízkých otáček, převodovka řadí hladce a chytře a mild-hybridní ústrojí pomáhá ušetřit nějakou tu deci vypínáním motoru na semaforech i za jízdy. Ve výsledku tak jezdíte v průměru za nějakých šest litrů (okresky i za pět), takže co víc chtít…
Hyundai Tucson i po nenápadné modernizaci zůstává jedním z nejlepších rodinných SUV na trhu. Vyniká nepřehlédnutelným designem a všechno dělá tak dobře, že mu ani není moc co vyčíst (zvlášť po doladění ergonomie interiéru). A hlavně to dělá za rozumné peníze. Pokud po tomto druhu auta pasete, Tucson by měl patřit na váš nákupní seznam. A měl by být hodně nahoře.
Nejlevnější Hyudai Tucson (benzinový 1,6 T-GDI s manuálem v nejnižší výbavě Comfort) pořídíte za akčních 649 900 Kč (resp. 619 900 Kč s výkupním bonusem, nebo rovnou 589 900 Kč s výkupním bonusem a při financování Hyundai Finance), ale lepší bude, když sáhnete po výhodné jubilejní výbavě 20 Years. Jen škoda, že s ní seženete všechny pohonné jednotky mimo diesel.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodiesel + 48V mild-hybrid |
Zdvihový objem | 1 598 cm³ |
Výkon | 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min. |
Točivý moment | 320 Nm při 2 000 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 stupňů |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 620 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 11,4 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,1 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 54 l |
Kola a pneumatiky | 235/50 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 510/1 865/1 650 mm |
Rozvor | 2 680 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 546 l |