Hlavní obsah

Hvězda od Hyundai po modernizaci: Velký návrat otočných ovladačů a široká nabídka motorů včetně dieselu

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Modernizace Tucsonu přichází velmi brzy (po pouhých třech letech namísto obvyklých čtyř), ale ne proto, že by se autu nedařilo a Hyundai potřeboval urychleně napravit chyby. Vlastně je nový Tucson tak povedený a úspěšný, že se neměnilo skoro nic…

Článek

Jestli poznáte změny na přídi nového Tucsonu, tak jste buď velký odborník a nadšenec, nebo pro Hyundai pracujete. Upravená maska spolu s pozměněným LED denním svícením (svým tvarem má připomínat andělská křídla) jsou skoro nerozeznatelné od předchozí verze, lehce odlišných nárazníků a designů kol si nejspíš také nevšimnete a na zbytek auta nikdo ani nesáhl. Prostě to nebylo třeba.

Větší změny se ale odehrály v interiéru, především v jeho středu – klimatizace dostala otočné ovladače teploty místo haptického panelu, stejně tak je nad ní panel fyzických ovladačů hlasitosti a tlačítka menu infotainmentu. Ovládání převodovky se ze středové konzoly přestěhovalo na otočný volič pod volantem (dneska je to tak v módě, ale je to i velmi praktické), místo něj máte po ruce odkládací plochu pro mobil s indukčním nabíjením. Tím se vyřešily i ty poslední ergonomické připomínky, které jsme k Tucsonu měli.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kabina Tucsonu je velmi moderní a prostorná, ale také přehledná a ergonomická. Rychle si tady zvyknete a už se vám nebude chtít pryč.

Hyundai si navíc velmi elegantně poradil s tím, s čím mnoho ostatních automobilek v současnosti bojuje. Stejně jako všichni ostatní, musel i Hyundai do svých modelů zakomponovat nejnovější bezpečnostní prvky, které vyžaduje legislativa – především upozornění na překročení rychlosti. A to je tu docela otravné (hlasitě pípá hned čtyřikrát), takže ho budou vypínat i ti nejuvědomělejší jedinci. K jeho umlčení ale stačí na pět sekund podržet ovládací váleček hlasitosti na volantu a je klid (tlačítkem na volantu vypnete i udržování jízdy v pruhu). Geniální!

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Tady se měnilo nejvíc věcí: Vrátily se otočné ovladače a na středové opěrce se objevila polička na telefon, takže ho máte vždy po ruce.

Jinak u Tucsonu zůstalo vše při starém a to je vážně moc dobře. Jde o velmi příjemné a dobře promyšlené auto, které nabídne posádce dostatek životního prostoru (a 546litrový kufr) a pohodlí k tomu (takhle příjemně houpavé SUV jsem už dlouho neřídil).

Navíc máte pořád široký výběr motorů: Přeplňovanou benzinovou šestnáctistovku s výkonem 160 koní (s možností 48V mild-hybridní asistence) a šestnáctistovkový turbodiesel produkující 136 koní (ten má 48V mild-hybrid vždy; existuje však také 115koňová verze tohoto turbodieselu spojená výhradně s manuálem bez mild-hybridu) doplňuje úsporný hybrid a superúsporný plug-in hybrid (na elektřinu ze zásuvky totiž ujedete až 71 kilometrů), k dispozici jsou verze s manuálem nebo automatickou dvouspojkou, předokolky i čtyřkolky.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Mild-hybrid, full-hybrid i plug-in hybrid: Tucson má velmi širokou nabídku (více, ale i méně) elektrifikovaných pohonů.

Testovaný nafťák s automatem a pohonem předních kol bude asi nejoblíbenější verzí. A po právu, protože funguje jedna báseň: Motor moc nehlučí a ochotně táhne i z nízkých otáček, převodovka řadí hladce a chytře a mild-hybridní ústrojí pomáhá ušetřit nějakou tu deci vypínáním motoru na semaforech i za jízdy. Ve výsledku tak jezdíte v průměru za nějakých šest litrů (okresky i za pět), takže co víc chtít…

Hyundai Tucson i po nenápadné modernizaci zůstává jedním z nejlepších rodinných SUV na trhu. Vyniká nepřehlédnutelným designem a všechno dělá tak dobře, že mu ani není moc co vyčíst (zvlášť po doladění ergonomie interiéru). A hlavně to dělá za rozumné peníze. Pokud po tomto druhu auta pasete, Tucson by měl patřit na váš nákupní seznam. A měl by být hodně nahoře.

Nejlevnější Hyudai Tucson (benzinový 1,6 T-GDI s manuálem v nejnižší výbavě Comfort) pořídíte za akčních 649 900 Kč (resp. 619 900 Kč s výkupním bonusem, nebo rovnou 589 900 Kč s výkupním bonusem a při financování Hyundai Finance), ale lepší bude, když sáhnete po výhodné jubilejní výbavě 20 Years. Jen škoda, že s ní seženete všechny pohonné jednotky mimo diesel.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč, turbodiesel + 48V mild-hybrid
Zdvihový objem1 598 cm³
Výkon100 kW (136 k) při 4 000 ot./min.
Točivý moment320 Nm při 2 000 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 620 kg
Akcelerace 0–100 km/h11,4 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)5,1 l/100 km
Objem palivové nádrže54 l
Kola a pneumatiky235/50 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 510/1 865/1 650 mm
Rozvor2 680 mm
Objem zavazadlového prostoru546 l
Načítám