Hlavní obsah

Nošovický Hyundai Kona si oblíbíte, ať už preferujete benzin nebo elektřinu. 5 důvodů, proč vám nejspíš také padne do noty

Foto: Jiří Čermák

Oblíbený kompaktní crossover značky Hyundai chce v druhé generaci navázat tam, kde jeho předchůdce skončil. A jde na to ve velkém stylu!

Článek

Druhou generaci Kony jsme už párkrát řídili a vždy nás nadchlo, jak se automobilce Hyundai povedla. A bylo úplně jedno, jestli pod kapotou zrovna ševelil tříválec, o spotřebě přemítal úsporný hybrid nebo bzučel elektromotor. Pojďme si rychle projet ty nejdůležitější důvody, proč si ji vcelku snadno oblíbíte.

1. Máte rádi sci-fi

Rostoucí sebevědomí korejské automobilky je jasně patrné na designu jejích modelů. Třeba Kona se svými tenkými LED pruhy vpředu i vzadu, vajíčkovou siluetou a ostře řezanými plochami vypadá, jako by ujela z natáčení vědeckofantastického filmu z blízké budoucnosti. Na ulici se tak za ní lidé budou ohlížet – a určitě se rádi ohlédnete i vy, kdykoliv od ní budete odcházet.

Foto: Hyundai

Pohledných aut je mezi kompaktními crossovery dost, ale Kona mezi nimi jednoznačně vyniká.

2. Máte rádi prostor

Druhá Kona velikostně také o kus povyrostla (na délku o 175 mm, na šířku o 25 mm a na výšku o 20 mm), z čehož těží především vnitřní prostor. Hyundai ji totiž postavil na EV platformě s delším rozvorem, takže si uvnitř posádka udělá snáz pohodlí. Také se do ní vejde víc bagáže, protože kufr se přifoukl o třetinu na 466 litrů. S přestěhováním voliče automatu pod volant také vznikla spousta odkládacích prostor ve středovém tunelu. Výsledkem je vzdušnější a útulnější interiér, ve kterém se vám bude příjemně žít.

Foto: Hyundai

Nová generace Kony těží z přifouknutých rozměrů.

3. Máte rádi displeje i tlačítka

Architektura interiéru staví na dvojici propojených displejů přístrojového panelu a dotykového infotainmentu, jak je dnes v módě, ale nezapomíná se ani na tlačítka. Pod multimédii je řada navigačních tlačítek doplněná otočnými ovladači pro hlasitost a ladění, pod ní je samostatný panel klimatizace. I na volantu jsou běžná tlačítka, ne haptická, takže ovládání všech funkcí Kony bude velmi snadné a pohodlné.

Foto: Hyundai

Pracoviště řidiče je nanejvýš intuitivní.

4. Máte rádi široký výběr motorů

Kona si i v nové generaci zachovala vskutku pestrou paletu motorů. Vstupní branou je litrový tříválec s výkonem 100 koní, náročnější mohou zvolit šestnáctistovku o výkonu 138 nebo 170 koní. Slabší pořád umí manuální převodovku, silnější zase pohon všech kol. Šetřílci, pro které jsou dobíjecí kabely přítěž, mají k dispozici hybridní jedna-šestku se systémovým výkonem 129 koní a normovanou spotřebou 4,5 litru. Nebo jsou tu ryzí elektromobily, ten s větším výkonem a baterkou právě prochází naším dlouhodobým testem.

Foto: Hyundai

Tankovací pistole, nebo nabíjecí kabel? Kona dává na výběr z košaté nabídky motorů.

5. Máte rádi akce

Také Hyundai naskočil na vlnu slev a akčních zvýhodnění a nevynechal ani nošovickou Konu. Zatímco ceník základního litru normálně startuje na částce 609 990 Kč, dnes je to v akci o padesát tisíc méně. A když připočteme ještě bonus za výkup starého vozu a značkové financování, dostaneme se na pořizovací částku 509 990 Kč. Případně můžete sáhnout po operativním leasingu. Konu si pronajmete na tři roky s ročním nájezdem 10 000 km za 5 752 Kč včetně DPH. Součástí nabídky je kompletní pojištění, pravidelné servisní prohlídky i nepřetržitá asistence.

Hyundai Kona je sympatický crossover, který na českých cestách nejde přehlédnout, ale zároveň majiteli slouží coby docela normální a prostorné auto. A je úplně jedno, jestli si zvolíte benzinový základ, úsporný hybrid nebo po strop vybavený elektrický vrchol. I když asi tušíme, která z nabízených variant bude u našinců nejoblíbenější…

Načítám