Článek
Chcete vypnout stop/start? Zmáčknete tlačítko. Chcete vypnout varování na vyjetí z pruhu? Zmáčknete tlačítko. Chcete si nastavit hlasitost? Máte otáčecí kolečko. Chcete si nastavit teplotu klimatizace, intenzitu nebo směr foukání? Máte tu celý panel, na kterém si můžete vše naštelovat podle potřeb. Zní to banálně, ale v nejmodernějších autech se obvykle musíte na dlouhé hodiny ponořit do hlubin menu infotainmentu, abyste se k podobným funkcím popracovali. Určitá „zastaralost“ Kugy má prostě své výhody…
Přitom v oblasti výbavy nijak strádat nebudete – můžete mít 12,3“ digitální přístrojový panel (moc konfigurovatelný není, ale aspoň je přehledný) s možností rozšíření o průhledový displej, 8“ dotykový infotainment (tolik toho neumí, ale zase se v něm neztratíte) nebo třeba vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Vás bude ale jistě víc zajímat, že automatickou dvouzónovou klimatizaci, bezklíčový přístup, parkovací senzory vpředu i vzadu se zadní kamerou nebo ambientní osvětlení máte už v základu a přiobjednat si můžete třeba vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, volantu a čelního skla.
Praktické věci umí Kuga překvapivě dobře, což poznáte hned v momentu, kdy do ní nasednete – vlastně spíš přirozeně vstoupíte. Za volantem si rychle uděláte pohodlí, je z ní dobře vidět a všechno máte při ruce. Odložíte si telefon (tady se vám do schránky vejde i fakt velké pádlo) a můžete ho hned nabíjet (je tu USB-A i USB-C konektor, případně si můžete připlatit za indukci), na zadních sedačkách (které jsou posuvné, naklápěcí a dělené v poměru 60 : 40, po sklopení udělají rovnou podlahu) je dost prostoru (a jsou tu další dva USB-C konektory) a kufr má solidní objem 645 litrů (testovaný plug-in hybrid nabídne skromnějších 581 l). Ty výsuvné ochranné krytky hran dveří (možná je znáte z Kodiaqu, ale Škoda to jen okopírovala od Fordu) jsou také docela šikovné.
Pravda, řízení není kdovíjak inspirativní, jak jsme byli u Fordu kdysi zvyklí, ale rodinné SUV si nadšení řidiči většinou nepořizují. Důležitější je, že podvozek není tvrdý jako prkno ani rozhoupaný jako bárka na moři – je překvapivě příjemně poddajný a pohodlný, přitom si nechá líbit i ostřeji projetou zatáčku, takže vás nebude brzdit.
Moc oldschoolová však není nabídka motorů. Základem a zároveň jediným „čistým“ benzinem v nabídce je totiž 150koňový přeplňovaný tříválec 1,5 EcoBoost, který na svou roli možná stačí, ale moc nadšení ve vás nejspíš nevzbudí. Roli dieselu tu zastupuje 190koňový hybrid nabíjený jízdou (takže žádné trápení s kabely), který se nám moc líbil už u S-Maxu, navíc je jeho základem 2,5litrový atmosférický čtyřválec, takže vás určitě neurazí. Jasně, bude vyhovovat spíše klidnějším řidičům, ty však odmění spotřebou kolem 5,5 litru, navíc ho můžete mít jako předokolku i ve čtyřkolce.
Za uvedených 5,5 litru bude jezdit i 225koňový plug-in hybrid, pokud ho nebudete nabíjet (což je velmi slušná hodnota, jiné PHEV bez nabíjení moc nehybridují, a tedy neušetří). Jenže když ho pravidelně připojíte na 3,5 hodiny do wallboxu (nebo na 6,5 hodiny do 230V zásuvky), získáte až 65 km čistě elektrického dojezdu (využitelného až do rychlosti 137 km/h), což většině majitelů pokryje denní nájezd. 45litrová benzinová nádrž pak zajistí, že ani při delší cestě vás nic nebude omezovat (dojezd na jedno natankování je přes 800 km).
Ford navíc plug-in hybridní Kugu prodává za hodně zajímavé peníze (v rámci segmentu PHEV SUV) díky akční slevě 140 tisíc korun navrch k již zvýhodněným cenám. Ale jestli doma nemůžete nabíjet, tak určitě netruchlete, obyčejný hybrid bez nabíjení vám odvede podobnou práci a těch 80 tisíc cenového rozdílu nejspíš jen tak neprojezdíte.
Kuga tak není hvězda segmentu, neoslní designem, řidičským zážitkem ani technickými laskominami, ale základní věci (praktičnost, prostornost, ovládání, pohodlí) dělá výborně a je na ni spoleh. A za ty peníze, které za ni Ford aktuálně chce, moc lepších nabídek nenajdete – tedy pokud se spokojíte s tříválcem nebo hybridem. To by asi mohl být jediný oříšek…
Díky akčním cenám Fordu začíná benzinová Kuga na velmi vstřícných 672 900 a „základní“ výbava Titanium není žádná holota, naopak jde o velmi pěkně vybavené auto (dál se můžete už jen rozmazlovat). Hybridy jsou dostupné až od vyšší výbavy ST-Line (1.5 EcoBoost s ní stojí 688 900 Kč): 2.5 HEV seženete již za 790 900 Kč, variantu se čtyřkolkou pořídíte o padesát tisíc dráž a PHEV vyjde na 884 900 Kč, což je v rámci segmentu velmi vstřícná cena!
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor |
Zdvihový objem | 2 490 cm3 |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 225 koní a 200 Nm |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem (eCVT) |
Pohon | předních kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 843 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,2 s |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Kombinovaná spotřeba (normovaná) | 1,0 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 45 l |
Kapacita baterie | 14,4 kWh |
Elektrický dojezd | 64 km |
Nabíjení | AC 3,7 kW |
Kola a pneumatiky | 225/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 614/1 883/1 680 mm |
Rozvor | 2 710 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 581 l |