Článek
S některými auty musíte najet desítky a stovky kilometrů, abyste se jim dostaly pořádně pod kůži, do jiných sednete a hned víte, že to bude v pořádku. Když jsem zapadl do pohodlné sedačky A6 Allroad a zabouchnul za sebou dveře, bylo mi vše jasné. Najednou jsem se totiž ocitl v úplně jiném světě – místo stresujícího shonu naprostý klid, místo hluku okolí pouze uvolňující ticho. Tak to má u prémiového auta být…
A nálada na palubě se nezměnila ani poté, co jsem nastartoval a vyjel do zběsilého pražského provozu. Plné ulice aut, spousta troubení a spěchu, občas nějaká ta prasárna od ostatních řidičů… Ale nic z toho se mě netýkalo. V kabině A6 vládla naprostá pohoda, komfortní křesílko mě hřálo do zad a volant do dlaní, ničím nerušenou příjemnou atmosféru dokreslovalo skvěle hrající audio Bang & Olufsen s 16 reproduktory. Prostě svezení jako v bavlnce.
Samozřejmě i proto, že adaptivní podvozek verze Allroad na vzduchových tlumičích poskytuje komfort jako luxusní limuzína, takže po silnici doslova plachtí. Jakmile ale dojde na zatáčky, dokáže ztuhnout a opřít se o vnější stranu, za volantem tak necítíte ani náznak nejistoty – mírné náklony vám jen komunikují přenos hmoty, díky kterým přesně víte, co se s autem děje. Určitě také zaregistrujete nebývalou obratnost danou aktivním natáčením kol zadní nápravy, které v nízkých rychlostech usnadňuje manévrování, v těch vysokých zase zvyšuje stabilitu.
A6 Allroad se ale neztratí ani mimo asfalt, protože vzduchový podvozek umí měnit světlou výšku v rozmezí až 60 mm, takže se nemusíte bát sjet ze silnice a prodrat se terénem, kam až si troufnete. Jeho přirozeným prostředím je však spíš dálnice, kde se cítí jako ryba ve vodě – benzinový šestiválec pod kapotou se díky dlouhé sedmičce automatické převodovky jen líně převaluje kolem dvou tisíc otáček, podvozek se automaticky přisaje k asfaltu a řízení vám usnadní sofistikované jízdní asistenty, takže můžete za volantem na dlouhých štrekách trochu relaxovat.
Spalovacímu motoru trochu ulehčuje 48V mild-hybridní ústrojí (čtyřválce jsou vyzbrojené pouze 12 mHEV systémem), které umí schraňovat kinetickou energii a zásobovat jí palubní systémy. Jenže ani ten nedokáže zázraky a velký šestiválec nenaučí kdovíjaké skromnosti – v průměru jste v tom za plus minus deset litrů. Nebude tedy velkým překvapením, když sáhnete po úspornějším šestiválcovém dieselu…
Ať už si ale vyberete kteroukoliv variantu A6 Allroad, určitě neuděláte chybu, protože tato verze patří k tomu nejlepšímu v celé modelové řadě – má styl, komfort a širší repertoár schopností. Ani věk na A6 není příliš znát, protože její design spíš zraje, než stárne (jak to u Audi bývá) a průběžně updatovaná technika je stále na výši. Pokud si však už brousíte zuby na nástupce, tak se dočkáte již velmi brzy.
Audi nabízí A6 Allroad i s čtyřválcovým dieselem (nese označení 40 TDI quattro) a cenovkou 1 760 900 Kč. Nejde o žádné nedochůdče, vždyť nabízí výkon 204 koní a 400 Nm! Ale fajnšmekři s naditými peněženkami si rádi přišetří na šestiválec – diesel ve variantě s 245 koni a 500 Nm (45 TDI quattro za 1 853 900 Kč), 286 koni a 620 Nm (50 TDI quattro za 1 933 900 Kč) nebo s 344 koni a 700 Nm (55 TDI quattro za 2 059 900 Kč), případně testovaný benzin produkující 340 koní a 500 Nm (55 TFSI quattro za 2 001 900 Kč). Volba je na vás, ale připravte si ještě pár desítek/stovek tisíc na bohatou příplatkovou výbavu.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | vidlicový šestiválec, benzin, uložený vpředu podélně, turbo, 48V mild-hybrid |
Zdvihový objem | 2 995 cm3 |
Výkon | 250 kW (340 k) při 5 000–6 400 ot./min. |
Točivý moment | 500 Nm při 1 370–4 500 ot./min. |
Převodovka | automatická dvouspojková, 7 rychlostí |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 945 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 5,5 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 7,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 73 l |
Kola a pneumatiky | 245/40 R21 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 951/1 902/1 542 mm |
Rozvor | 2 925 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 565 l |