Hlavní obsah

Dobře utajená dokonalost: Nenápadné Audi A6 Allroad je rodinné auto, limuzína a SUV v jednom

Foto: Lukáš Kukla

Život současné páté generace A6 pomalu končí, Audi již letos představí jejího nástupce. Pro nás je to skvělá příležitost se důstojně rozloučit a pro vás to může být šance, jak si na poslední chvíli pořídit propracované auto s vychytanými mouchami za zajímavou cenu – zvlášť, když je dosluhující A6 tak skvělá!

Článek

S některými auty musíte najet desítky a stovky kilometrů, abyste se jim dostaly pořádně pod kůži, do jiných sednete a hned víte, že to bude v pořádku. Když jsem zapadl do pohodlné sedačky A6 Allroad a zabouchnul za sebou dveře, bylo mi vše jasné. Najednou jsem se totiž ocitl v úplně jiném světě – místo stresujícího shonu naprostý klid, místo hluku okolí pouze uvolňující ticho. Tak to má u prémiového auta být…

Foto: Lukáš Kukla

Za volantem A6 Allroad vládne naprostá pohoda

A nálada na palubě se nezměnila ani poté, co jsem nastartoval a vyjel do zběsilého pražského provozu. Plné ulice aut, spousta troubení a spěchu, občas nějaká ta prasárna od ostatních řidičů… Ale nic z toho se mě netýkalo. V kabině A6 vládla naprostá pohoda, komfortní křesílko mě hřálo do zad a volant do dlaní, ničím nerušenou příjemnou atmosféru dokreslovalo skvěle hrající audio Bang & Olufsen s 16 reproduktory. Prostě svezení jako v bavlnce.

Samozřejmě i proto, že adaptivní podvozek verze Allroad na vzduchových tlumičích poskytuje komfort jako luxusní limuzína, takže po silnici doslova plachtí. Jakmile ale dojde na zatáčky, dokáže ztuhnout a opřít se o vnější stranu, za volantem tak necítíte ani náznak nejistoty – mírné náklony vám jen komunikují přenos hmoty, díky kterým přesně víte, co se s autem děje. Určitě také zaregistrujete nebývalou obratnost danou aktivním natáčením kol zadní nápravy, které v nízkých rychlostech usnadňuje manévrování, v těch vysokých zase zvyšuje stabilitu.

Foto: Lukáš Kukla

Design A6 nestárne, ale zraje – podobně jako kvalitní architektura

A6 Allroad se ale neztratí ani mimo asfalt, protože vzduchový podvozek umí měnit světlou výšku v rozmezí až 60 mm, takže se nemusíte bát sjet ze silnice a prodrat se terénem, kam až si troufnete. Jeho přirozeným prostředím je však spíš dálnice, kde se cítí jako ryba ve vodě – benzinový šestiválec pod kapotou se díky dlouhé sedmičce automatické převodovky jen líně převaluje kolem dvou tisíc otáček, podvozek se automaticky přisaje k asfaltu a řízení vám usnadní sofistikované jízdní asistenty, takže můžete za volantem na dlouhých štrekách trochu relaxovat.

Spalovacímu motoru trochu ulehčuje 48V mild-hybridní ústrojí (čtyřválce jsou vyzbrojené pouze 12 mHEV systémem), které umí schraňovat kinetickou energii a zásobovat jí palubní systémy. Jenže ani ten nedokáže zázraky a velký šestiválec nenaučí kdovíjaké skromnosti – v průměru jste v tom za plus minus deset litrů. Nebude tedy velkým překvapením, když sáhnete po úspornějším šestiválcovém dieselu…

Foto: Lukáš Kukla

Když si připlatíte za plné lakování, splynou spodní částí nárazníků, ochranné nástavce blatníků a prahy s karoserií

Ať už si ale vyberete kteroukoliv variantu A6 Allroad, určitě neuděláte chybu, protože tato verze patří k tomu nejlepšímu v celé modelové řadě – má styl, komfort a širší repertoár schopností. Ani věk na A6 není příliš znát, protože její design spíš zraje, než stárne (jak to u Audi bývá) a průběžně updatovaná technika je stále na výši. Pokud si však už brousíte zuby na nástupce, tak se dočkáte již velmi brzy.

Audi nabízí A6 Allroad i s čtyřválcovým dieselem (nese označení 40 TDI quattro) a cenovkou 1 760 900 Kč. Nejde o žádné nedochůdče, vždyť nabízí výkon 204 koní a 400 Nm! Ale fajnšmekři s naditými peněženkami si rádi přišetří na šestiválec – diesel ve variantě s 245 koni a 500 Nm (45 TDI quattro za 1 853 900 Kč), 286 koni a 620 Nm (50 TDI quattro za 1 933 900 Kč) nebo s 344 koni a 700 Nm (55 TDI quattro za 2 059 900 Kč), případně testovaný benzin produkující 340 koní a 500 Nm (55 TFSI quattro za 2 001 900 Kč). Volba je na vás, ale připravte si ještě pár desítek/stovek tisíc na bohatou příplatkovou výbavu.

Technické údaje
Motorvidlicový šestiválec, benzin, uložený vpředu podélně, turbo, 48V mild-hybrid
Zdvihový objem2 995 cm3
Výkon250 kW (340 k) při 5 000–6 400 ot./min.
Točivý moment500 Nm při 1 370–4 500 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 rychlostí
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost1 945 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,5 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)7,6 l/100 km
Objem palivové nádrže73 l
Kola a pneumatiky245/40 R21
Rozměry (délka/šířka/výška)4 951/1 902/1 542 mm
Rozvor2 925 mm
Objem zavazadlového prostoru565 l
Načítám