Článek
Chrysler Pacifica je 5,2 metru dlouhé rodinné MPV, takže pokud vám poslední 4,6 metru dlouhý Volkswagen Sharan přišel jako velké auto, tak tenhle chrysler je skutečný obr. A to i co se týče šířky, protože bez zrcátek je vůz široký přes dva metry, což z něj opět dělá obříka ve srovnání s evropskou konkurencí.
Designově nejde o výstřelek poslední módy, jelikož současná generace byla světu představena už v roce 2016, tedy před dlouhými devíti lety. Na druhou stranu u rodinného obýváku je design poněkud upozaděn praktický potřebám.
Tak třeba kvůli rozhledu jsou zpětná zrcátka namontovaná na dveřích, široké posuvné dveře mají elektrické otevírání, zamykací tlačítka jsou přiznaná na klikách, 18palcové liťáky hostí celoroční balonové obutí 235/60 R18 a zadní elektrická vrata se vyklápí směrem nahoru.

Ani zezadu není Pacifica divoká.
A jsou fakt obří, takže se pod nimi můžete za deště schovat, jen musíte při parkování myslet na to, abyste nestáli příliš blízko stěny. Jinak totiž do kufru o celkovém objemu 915 litrů půjdete skrze třetí řadu sedadel, která se mimochodem do prohlubně v kufru dá složit. Zkrátka s Pacificou to na frajeření na srazech u obchoďáku není.
Zaměřeno na tradicionalisty
Jakmile usednete dovnitř sedmimístného vozu - a je jedno jestli dopředu, doprostřed nebo dozadu - tak pochopíte, proč mnozí lidé severoamerické vozy tolik milují. Jsou totiž prostorné. Hodně prostorné!
Sedět ve třetí řadě tak není za trest jako u evropských MPV, potažmo SUV. Druhá řada nabízí dvě kapitánská křesílka s loketními opěrkami na každé straně, vlastní ovládání ventilace a několik USB portů pro napájení elektronických zařízení. A když se podíváte směrem vzhůru, uvidíte širokou prosklenou střechu.

Vůz je sedmimístný, ani sezení úplně vzadu není za trest.
Pokud jde o přední sezení, tak to hodnotíme jako komfortní, vyhřívané, ventilované a rozhodně vhodné i na dlouhé cestování. Nechybí ani sklopná područka, vedle níž jsou dva nápojáky, úložný prostor krytý roletkou, bezdrátová nabíječka mobilů, USB porty a vespod středového tunelu ještě další úložný prostor. Není sice tak široký jako třeba v Kie EV9, ale musíte brát v potaz, že Pacifica není elektromobil.
Palubní deska orientovaná na řidiče je pak stále klasické koncepce. Řidič se tak dívá na analogové budíky s palubním počítačem uprostřed. Jelikož jde o plug-in hybridní Pacificu, levý budík ukazuje využívaný výkon nebo rekuperaci a ten pravý je obřím palivoměrem. Rychloměr přepínatelný mezi kilometry a mílemi (kdybyste třeba zamířili do Anglie) pak najdete hezky uprostřed.

Palubní deska je orientovaná na řidiče.
Vyhřívaný volant s širším věncem hostí přehledné fyzické ovladače a naštěstí nestihl nabídnout nesmyslné dotykové rozhraní nebo nějakou jinou „inovaci“. Vysloveně nadšení jsme z centrálního panelu s otočným voličem řadičky, kde najdete tradiční ovladače pro nejpoužívanější i méně frekventované funkce.
Škoda jen, že výhřev či ventilaci sedadel už musíte zapínat dotykově, ale naštěstí má infosystém ještě permanentně aktivní virtuální ikony odkazující do jednotlivých podmenu. Samotné softwarové rozhraní infosystému není výdobytkem poslední doby, takže v něm provedete pár nastavení a hurá na bezdrátový Apple Carplay či Android Auto, čímž je vše vyřešeno.
Nemá výkon, ale jede
Zmínili jsme, že testovaná Pacifica je plug-in hybrid, avšak stále je vybavená šestiválcem. A to je hlavní důvod, proč nedosáhne na speciální registrační značky EL, jelikož ty jsou vyhrazeny modelům s toxicitou Co2 do 50 g na km a Pacifica Plug-in-Hybrid vypustí bezmála 74 g emisí na kilometr.
Navzdory zástavbě zážehového vidlicového šestiválce Pentastar 3,6 litru, převodovce EVT pracující na principu variátoru CVT vybavené dvěma elektromotory (jeden pohání kola, druhý posílá energii do baterky) a trakčnímu akumulátoru s hrubou kapacitou 16 kWh auto nemá výkon.

Zastavěný šestiválec spoléhá na podporu elektrického motoru.
On totiž šestiválec pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu, takže vysloveně spoléhá na spolupráci s pohonným elektrickým motorem, nicméně i tak systémový výkon činí 194 kW, což je v metrické soustavě 263,7 koně (312 Nm).
A to na americký V6 koráb není úplně mnoho a tak trochu to připomíná časy, kdy měly ameriky obří mnohalitrové motory, ale jejich výkony odpovídaly spíše menším evropským motorizacím, leckdy přeplňovaným.
Nabízí se otázka, kolik kilometrů na jedno plné nabití velký minivan o hmotnosti 2,36 tuny vlastně zvládne. Oficiálně podle severoamerické normy EPA v přepočtu 52 kilometrů, v reálu počítejte spíš 30, a to zejména po městě.

Na budících můžete graficky vidět, jaký pohon je zrovna využívaný a do jaké míry.
Externě nabíjená Pacifica totiž nemá řidičem nastavitelný čistě elektrický mód, vlastně nemá žádný speciální jízdní režim, takže jakmile do baterky uložíte nějakou energii, tak ji vozidlo ihned použije.
A je mu jedno, jestli po městě nebo dosti plýtvajícím způsobem na dálnici. Vynucení práce zážehového motoru s nabitým akumulátorem totiž nastane až tehdy, když sešlápnete prudčeji plyn nebo jedete nad dálničních tachometrových (tedy ne reálných) 130 km/h.
Zkrátka elektřina je v očích auta levnějším zdrojem energie, takže ji využije jako první. Při testu jsme tak častokrát vzpomínali na rovněž plug-in hybridní MG EHS, které naopak s energií umělo efektivně hospodařit.

Volič převodovky poznáváme z pick-upu RAM 1500, který spadá pod stejný koncern (Stellantis) jako Chrysler.
Baterku tedy máte vyplácanou relativně brzy, ovšem Pacifica si udržuje celkem slušnou porci nevyužitelné kapacity (okolo 4 kWh), díky níž máte k dispozici plný výkon i při podle ukazatele vybitém akumulátoru.
Ona se totiž spolupráce obou jednotek projeví ve chvíli, kdy potřebujete akcelerovat, auto pak díky absenci tradiční převodovky nijak necuká/nekope, naopak lineárně a překvapivě svižně táhne (na ty koně a newtonmetry…). Současná evropská subaru by mohla závidět, snad mimo Outbacku.
Něco za něco
Logicky se dále ptáte, proč byste měli o hybridní Pacifice vůbec uvažovat, když ji můžete mít s 291koňovým 3,6litrovým šestiválcem a povedeným devítirychlostním automatem (případně ve čtyřkolce)? Tím důvodem je samozřejmě spotřeba, protože kombinovaně s lehkou nohou jezdí čistobenzinová Pacifica za více než 10 litrů na sto. Jakmile motor Pentastar budete krmit plynem a uhánět po dálnicích jako blesk, spotřeba ještě vzroste.
S Pacificou Plug-in Hybrid se kombinovaně vejdete pod 7 litrů na sto, včetně rychlých dálničních přesunů, které když omezíte, tak spotřeba spadne klidně na 6 litrů na sto (naše minimum bylo 5,5 litru na sto). A to je na ameriku vybavenou generačně zastaralým šestiválcem hodně dobré.

Proč Pacificu Plug-in Hybrid? Protože nežere, když ji nabíjíte.
Má to jednu podmínku, a nutno dodat, že dost otrockou. Musíte totiž neustále nabíjet, kdekoli to půjde. Tohle auto pro smysluplné využití totiž vyžaduje, abyste doma měli wallbox, jinak dopadnete jako my během testování.
Jak? Kolikrát jsme museli stavět klidně kilometr od cíle, abychom auto zapojili na nejbližší stanici. A dost možná vás čeká to samé, pokud půjdete po nízké spotřebě.

Levý přední blatník hostí nabíjecí konektor type 1. Abyste mohli nabíjet na evropských stanicích, potřebujete přechodku, která stojí asi dva tisíce.
Pokud jde o samotné nabíjení, tak kvůli americkému konektoru potřebujete redukci za zhruba 2 000 Kč a pak můžete akumulátor živit střídavým proudem (AC) skrze palubní nabíječku 6,6 kW na standardních nabíjecích stanicích nebo wallboxech. Z nuly do plna to zabere díky menší kapacitě baterky asi 2 hodiny.
Kdybyste se na nabíjení úplně vybodli, bude plug-in hybridní Pacifica jezdit v průměru za nějakých 10 litrů na sto.
Lék na Evropanův bol
Chrysler Pacifica v provedení plug-in hybrid je nadmíru prostorný koráb, kterému když dáte volty, tak nebude žrát, což mnohým Evropanům mohlo u ryze benzinové varianty vadit. Díky balonovým gumám a podvozku naladěnému na komfort vás absolutně nebudou trápit ani české nebo slovenské tankodro… silnice, protože s nimi si tenhle obývák hravě poradí.
Samotné řízení je očekávaně prakticky bez odezvy ve volantu od kol, ale pohodlné, snadné, takže točení volantem zvládne i křehká žena. Parkovací kamery má vůz čtyři, senzory vpředu i vzadu, proto ani větší rozměry nebudou při manipulaci zase takovou překážkou. Tedy až na parkovací místa, ta evropská vám budou v této americe trochu těsnější.
Úsporný plnotučný rodinný minivan Chrysler Pacifica Plug-in Hybrid k nám dováží společnost Tucar Tuklaty, která tento konkrétní zánovní kus prodává za 1 984 400 Kč. Jako nový stojí plug-in v základu 1,8 milionu korun, ve střední výbavě okolo 2,2 milionu korun, zatímco nové spalovací verze začínají v základní výbavě od 1,8 milionu korun.
Technické údaje | Pacifica Plug-in Hybrid |
---|---|
Motor | zážehový vidlicový šestiválec |
Zdvihový objem | 3 605 cm³ |
Výkon | 194 kW (264 k) při 5 800 ot./min. |
Točivý moment | 312 Nm při 3 600 ot./min. |
Elektromotory | 63 kW (85 k) a 85 kW (116 k) |
Systémový výkon | 264 k a 312 Nm |
Převodovka | EVT (obdoba variátoru) |
Pohon | předních kol |
Spotřeba (dle EPA) | 2,9 l/100 km |
Pohotovostní hmotnost | 2 360 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 7,76 s |
Maximální rychlost | 165 km/h, 129 km/h na el. |
Objem palivové nádrže | 62,5 l |
Kapacita baterie | 16 kWh |
Elektrický dojezd (EPA) | 52 km |
Nabíjení | AC 6,6 kW |
Kola a pneumatiky | 235/60 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 5 189/2 022/1 777 mm |
Rozvor | 3 089 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 915/2 478 l |