Článek
Atraktivita RAV4 však není jen povrchní, zamilujete si ji nejspíš hned, jak vklouznete za volant. Nastupování široko otevřenými dveřmi je velmi pohodlné a pozice za volantem naprosto přirozená – i vyšší postavy si mohou natáhnout nohy, volant si přitom přitáhnou k hrudníku, menší osoby se zase vypumpují výš, aby měly dobrý rozhled… zkrátka každý snadno najde pohodlnou řidičskou pozici, aby se za volantem cítil sebejistě.
Proč si pořídit verzi Adventure?
RAV4 Adventure můžete mít pouze jako hybridní čtyřkolku, její podoba vychází ze střední výbavové linie Selection a přidává k ní speciální designové prvky: přední nárazník s rámečky mlhovek a výraznějším spodním ochranným prvkem, mřížku chladiče v černém provedení, širší ochranu podběhů a odlišný zadní nárazník, k tomu 19“ kola a možnost dvoubarevného lakování karoserie bez dalšího příplatku. To vše za 100 tisíc korun navíc (oproti Selection). Je to dost peněz, ale RAV4 s tímto paketem skutečně vypadá jako větší drsňák.
V ergonomii se myslelo i na takové detaily, jako že dveře překrývají prahy, abyste si při nastupování a vystupování neušpinili nohavice (zní to docela obyčejně, ale u SUV a crossoverů to zcela standardní není), také madla dveří nebo otočné ovladače infotainmentu a klimatizace jsou pogumované, aby se s nimi snadno manipulovalo. Zkrátka nic vás tu nebude štvát, na nic se tu inženýři nevykašlali, nic nepodcenili ani neodflákli.
Nezapomnělo se ani na moderní komfortní vymoženosti, jako je duální klimatizace, vyhřívání sedaček a volantu, vyhřívání čelního skla, elektrické víko kufru nebo dotykový infotainment s širokou online a mobilní funkcionalitou (včetně indukčního nabíjení telefonu). Pochopitelně nesmí chybět velký balík sofistikovaných jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat spolu s vedením jízdy v pruhu, parkovací asistent a mnoho dalších), ale fakticky se bez nich docela obejdete, protože RAV4 se řídí prostě moc hezky…
U větších SUV se často projevuje nešvar v podobě určité nemotornosti a kymácení v zatáčkách, takže místo řízení je spíš jen kormidlujete, ale RAV4 se tomu úspěšně vyhýbá. Po rovné silnici i v zatáčkách působí sebejistě a nechá se vést přesně a přirozeně (s respektem k velikosti a hmotnosti, samozřejmě), přitom po asfaltu pohodlně pluje a nenechá se rozhodit nerovnostmi ani retardéry.
A nejlepší na tom je, jak skromně si u toho počíná. Díky hybridu nejnovější generace (nabíjeným pouze jízdou) je jízda s RAV4 tichá a ukázkově hladká, ale také příkladně efektivní. Nevyžaduje to ani žádné zvláštní dovednosti nebo velejemnou nohu na plynu, abyste kombinovanou spotřebu dotlačili k 5,5 litrům na sto kilometrů. Pokud chcete jezdit ještě levněji, můžete sáhnout po plug-in hybridní verzi (s nabíjením ze zásuvky), která má na své straně výhodu 75 čistě elektrických kilometrů.
Na tomhle autě se prostě těžko hledají chyby. Jasně, mohlo by mít lepší infotainment, mohlo by mít méně muzeálních tlačítek, mohlo by prokazovat větší osobnost. Ale to jsou jen maličkosti. Ve skutečnosti není úniku před faktem, že Toyota RAV4 je momentálně nejvíce propracovaným, uživatelsky přátelským a nejúspornějším SUV na trhu – není vůbec divu, že si jej každý rok na celém světě zvolí rovný milionu zákazníků. A pokud se jedním z nich budete chtít stát i vy, máte od nás schválení v podobě palce nahoru!
Ceník Toyoty RAV4 začíná na atraktivní částce 854 900 Kč (benzinový dvoulitr s manuálem a pohonem předních kol), která ale rychle poroste s tím, čím víc si toho navymýšlíte. Za automat dáte 50 tisíc a se čtyřkolkou (v manuálu, nebo automatu) vás RAV4 vyjde o 70 tisíc dráž (je to včetně skoku o jednu výbavovou příčku výš z Active na Comfort). Hybridní varianta začíná také na Comfortu a vyjde na 1 044 900 Kč v předokolce nebo 1 094 900 Kč ve čtyřkolce. U obou hybridů pak můžete ještě připlácet za vyšší výbavové stupně a doplňky až do úrovně 1,3 milionu.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + 2x elektromotor |
Zdvihový objem | 2 487 cm3 |
Výkon | 131 kW (176 k) při 5 700 ot./min. |
Točivý moment | 221 Nm při 3 600 – 5 200 ot./min. |
Elektromotor | vpředu 88 kW (120 k), vzadu 40 kW (54 k) |
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 163 kW (222 k) |
Převodovka | automatická, e-CVT |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 645 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 8,1 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 5,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 235/55 R19 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 600/1 855/1 685 mm |
Rozvor | 2 690 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 580 l |