Článek
Na pohled sice HS může vypadat jako Mazda CX-3, což navozují zejména hlavní lampy s diodovým denním svícením obtékajícím hlavní čočku a navazující na masku ve tvaru erbu, nicméně to je asi tak vše, co má tohle čínské SUV společné s japonským kompaktem.
Těm z vás, kteří jste přišli k televizním obrazovkám až teď, připomeneme, že značka MG vstoupila na český trh teprve v druhé polovině minulého roku a rozjela nevídané prodejní rodeo. Veřejnost uchvátil zejména rozumně vybavený model ZS, jehož cena s atmosférickou patnáctistovkou tehdy začínala na 425 tisících.
Spolu s levným ZS se v prodeji objevilo také plug-in hybridní EHS, které na sebe takovou lavinu pozornosti nestrhlo, nicméně to se možná změní, jelikož nyní přichází HS bez E…
Takový normální motor
Jde o čistě spalovací variantu vybavenou přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1,5 litru, který se pyšní výkonem 162 kobyl a silou 250 Nm, v základu přenášenou na přední kola za pomoci manuálního šestikvaltu.
A protože auto bez řidiče neváží ani 1500 kg, může se pochlubit zrychlením z nuly na sto za 9,7 sekundy a maximálkou 190 km/h. Možná si teď řeknete, že nejde o bůhvíjaké parametry, nicméně tohle SUV na nějakou větší dynamiku vlastně nijak neaspiruje.
Zastavěný motor skutečně není trhač asfaltu, ovšem svoji práci v rámci běžné jízdy zastane na jedničku. Díky turbu jej nemusíte posílat do vysokých rotací, aby pocitově tzv. jel, nicméně nevadí mu případné rozdovádění ve formě šesti tisíc otáček za minutu.
Konstrukčně jde totiž o relativně jednoduchou jednotku vybavenou přímým vstřikem paliva, což se odrazí na běžné průměrné spotřebě činící lehce přes sedm litrů na sto. Jestliže budete SUV drtit po dálnicích, pak si připočtěte nejméně půl litru benzinu navíc. Zjištěné hodnoty jsou pochopitelně na zimních pneu s vyšším valivým odporem, v létě se dá očekávat, že se dostanete i pod sedm na sto.
Za plus pro komfort bereme nezávisle zavěšenou zadní nápravu, k dobru bezpečnosti jsou zase čtyři brzdové kotouče, ty vpředu dokonce ventilované. Oceňujeme tedy, že automobilka na těchto podvozkových prvcích nešetřila. A tím ještě nekončíme…
Ani málo, ani moc
Výrobce zde totiž cílil, podobně jako u ZS, na solidní poměr ceny a výbavy. Není tedy s podivem, že ve standardu najdete kožené čalounění (syntetika), vyhřívaná křesla vpředu, elektrickou sedačku řidiče, klimu, tempomat, navigaci, senzory na světlo i déšť, digitální budíky, parkovací senzory s počítáním vzdálenosti, couvací kameru nebo třeba litá kola.
Za kvalitní lze označit taktéž zpracování, použité plasty, slícování a celkové odhlučnění vozu. Není to rolls-royce s mnohavrstvými skly a tunami antivibračního materiálu, nicméně také nesedíte v nějaké pojízdné plechovce, jejíž umělohmotné komponenty by vyráběl albánský státní podnik na zpracování plastů. Stručně řečeno solidní standard, který neurazí.
A nešetřilo se ani na elektronické bezpečnosti, jelikož kompletní balík asistentů spolu se šesticí airbagů dostanete už v základu (bez příplatku). Ostatně testované auto je reprezentantem oné výchozí výbavy, a to včetně laku, za který rovněž nic nepřiplácíte. Takže je libo krom modré bílou, stříbrnou, černou či červenou karoserii?
Jinak design samotný na pohled nijak nepobouří, ba dokonce nezvedne ze židle. Jediným větším vodítkem je v podstatě obří logo MG vpředu, což vyvolá zvědavost okolí. Holt znovuzrozená značka Morris Garages je v Česku ještě hodně mladá, a ne všichni ji znají.
Jedno bychom tu ale měli a tím jsou diodová světla, která dostanete až s vyšší výbavou. V dnešní době, kdy se ledky objevují v rámci standardu i u daleko levnějších aut, nám přijde halogen jako poněkud zpátečnická technologie. Na druhou stranu koupě kvalitní LED žárovky je dnes otázkou pár tisícovek, takže „problém vyřešen“.
Tak či onak lze pohledem běžného spotřebitele uznat, že tu za žádnou další výbavu nutně nemusíte připlácet. Všechny užitečné prvky máte ve standardu (až na diodové lampy), nicméně pokud vaše srdce touží ještě po dvojspojkovém automatu, adaptivním tempomatu, panoramatické střeše, panoramatickém parkovacím zobrazení nebo třeba po duální klimatizaci, pak vřele do vyšších výbav, jejichž cenovka ovšem začíná sedmičkou.
Smysluplná muzika
No a tím se dostáváme k závěru, jímž je základní cena. Ta u MG HS činí bezmála 664 000 Kč a dává smysl. Na podobných penězích totiž jihokorejští, francouzští a další blízcí konkurenti vesměs teprve začínají (mimo akční pobídky), tudíž zde má MG HS objektivně navrch. Tedy pokud vás nepřesvědčí spíše SsangYong Korando nebo Dongfeng Glory 580 – velice silní konkurenti modelu HS.
Pokračovat u HS k vyšší výbavám s cenovkami od 713 000 Kč do 780 000 Kč už není tak atraktivní, protože za podobné peníze jste schopni koupit modely jiné, značkové, v některých atributech výrazně vyspělejší.
Co z toho plyne? Vlastně vám předneseme obdobný závěr jako u testu základního MG ZS s atmosférickým motorem 1,5 litru. Neřešte tolik výbavy a sáhněte po standardním provedení, které nabídne takřka vše, co pro každodenní motoristické využití potřebujete.
Tímto doporučením vám dražší specifikace rozhodně nezakazujeme, pouze objektivně upozorňujeme na to, že za ony peníze můžete pořídit i jinou muziku, mnohdy v lecčem zajímavější. Ovšem pokud se chcete držet při zemi? Pak je dle nás MG HS se sedmiletou garancí poměrně atraktivní písničkou…
Technické údaje | MG HS Emotion 1.5 TGI |
---|---|
Motor | zážehový řadový čtyřválec |
Přeplňování | turbodmychadlo |
Zdvihový objem | 1 490 cm3 |
Výkon | 119 kW (162 k) při 5 500 ot./min. |
Točivý moment | 250 Nm při 1 500–4 400 ot./min. |
Převodovka | manuální, 6 stupňů |
Pohon | předních kol |
Provozní hmotnost | 1 544 kg |
Max. hmotnost přívěsu | 750/1 750 kg |
Akcelerace 0–100 km/h | 9,7 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 7,4 l/100 km (WLTP) |
Objem palivové nádrže | 55 l |
Kola a pneumatiky | 215/60 R17 96H |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 574/1 876/1 685 mm |
Rozvor | 2 722 mm |
Objem zavazadlového prostoru | až 580/1 454 l |