Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Když nám odborníci z Nissanu tenhle systém na tiskovce poprvé popisovali, někteří z kolegů kroutili pochybovačně hlavami. Upřímně, já sám jsem si moc nedokázal představit, jak to celé bude fungovat - a proto jsem si raději nechal kritiku pro sebe a čekal jsem, až Nissan tohle auto skutečně vyrobí a až mi ho půjčí na test. A dočkal jsem se.
Spalovací tříválcová patnáctistovka s turbem tu pohání jedinou věc - generátor napájející pomocí měniče palubní akumulátor o kapacitě 1,97 kWh. Z něj si energii bere trakční elektromotor o výkonu 190 koní a točivém momentu 330 Nm pohánějící přední kola. Při jízdě se tedy Qashqai E-Power chová jako elektromobil - je pružný, plynulý, při manévrování a častém střídání zpátečky a chodu vpřed je neuvěřitelně hbitý. Jen když na to šlápnete, tak občas zaslechnete jinak velmi slušně odhlučněný benzinový motor.
Funguje to opravdu dobře, s autem se mi jezdilo příjemně zejména po městě. Spotřeba se dá v pohodě držet kolem šesti litrů na sto, auto je tiché, a navíc je uvnitř poměrně hodně místa. Oproti druhé generaci se třetí Qashqai zvětšil do všech směrů zhruba o 3 cm, zatímco rozvor se protáhl o 19 mm. Palubní deska je moderní, přibylo hodně výbavy a digitálních vychytávek, ale třeba ovládání klimatizace je pořád oddělené od infotainmentu a využívá mechanická tlačítka - takže se s ním dobře manipuluje i poslepu. Samotný infotainment prošel výraznou modernizací a zvládá bezdrátové propojení Apple CarPlay.
Velmi příjemné překvapení mi připravili také ladiči podvozku. Qashqai je totiž proti všem předpokladům nejen velmi pohodlný (a to včetně špičkové verze Tekna+ na 20" kolech), ale také příjemně řiditelný na okresce, kde jsem se za volantem opravdu nefalšovaně bavil. Ne, není to žádný sporťák, ale řízení je přímé, auto reaguje správně a odmění vás za plynulou jízdu a zkušené ovládání. Co dalšího se mi líbilo a co moc ne, to uvidíte ve videu.