Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
Není ale skútr jako skútr. Zatímco před nedávnem testovaná Honda Forza byla poměrně velká, bohatě kapotovaná, nabízela velké úložné prostory a pohodlné svezení dvěma cestujícím, dnešní testovačka je z jiného soudku. Honda SH má dlouhou historii, začínala v polovině osmdesátých let ještě s malým 50ccm motůrkem a v mnohém navazovala na ikonický model SuperCub z 60. let. Stopětadvacítka dnešního typu se objevila v roce 2001 a velmi záhy se stala jedním z nejprodávanějších skútrů v Evropě. Postupně dostala vstřikování, dvouventilovou techniku, LED světla, chytrý klíček a v poslední době i čtyřventilový motor eSP+ a přepracované šasi.
Jedním z nejvýraznějších designových prvků „SHčka“ jsou velká 16" kola, díky nimž se nemusíte tolik bát kanálů a výmolů, za které by vás skútr na malých kolečkách nepěkně vytrestal. Honda má navíc přepracované zavěšení zadního kola s jinou geometrií, pečlivě naladěné tlumiče a v neposlední řadě i kola z lehké slitiny. Výsledkem je skútr, který se městských záplatovaných a hrbolatých ulic skutečně nebojí a dokazuje na nich, že bytelná konstrukce z poctivých materiálů a pečlivé ladění kvalitních podvozkových komponent skutečně stojí za pár korun navíc, oproti některým čínským konkurentům.
Honda SH 125i začíná těsně pod hranicí 100 000 Kč, ale ve výbavě máte prakticky všechno, co byste od takového skútru mohli chtít. A to včetně typického kufru na přilbu na zadním nosiči. I do něj už se dostanete bezklíčově, stačí mít klíčky v kapse a Honda je v okolí zhruba tří metrů od stroje „ucítí“ a odemkne vám. Pod sedlo se vejde integrálka plus ještě menší kabelka nebo pár drobností - samozřejmě nemůžete počítat s takovým prostorem, jako pod dvojsedačkou Forzy.
I na SH se ale vejdete ve dvou, jen se budete muset trochu uskrovnit. Zadní část sedačky je příjemně zvýšená, takže spolujezdec uvidí přes rameno i vyššímu jezdci. Je však namístě upozornit, že pokud patříte mezi výrazněji vysoké postavy, měli byste si Hondu SH nejdřív pečlivě vyzkoušet, než za ni vysázíte svoje peníze. Se svými téměř dvěma metry a dlouhýma nohama jsem si na stroji hledal pohodlný posaz poměrně obtížně a musím se přiznat, že z tohoto důvodu bych asi hledal jiný stroj. Běžně vysokému člověku to ale problémy dělat nebude. Navíc Honda je relativně lehká a při manévrování ve městě se zdá ještě lehčí, než ve skutečnosti je. Zaparkujete ji kdekoliv a protáhnete se i velmi úzkými škvírami. No, a v testované verzi Vetro navíc dostanete funky průsvitné zelené plasty. Víc se dozvíte ve videu!