Článek
Koupit si dneska pick-up už nemusí nutně znamenat, že máte čistokrevného pracanta. Ačkoli nedá mi to nevzpomenout na lepší (honosnější) verze prvního Amaroku, které byly tak civilní, že postrádaly dokonce redukci nebo klasickou připojitelnou čtyřkolku (měly Torsen systém), za to ohromovaly silničními vlastnostmi. Ne nadarmo se těmto provedením přezdívalo SUV pick-up.

Mitsubishi L200 sází na klasický žebřinový rám, připojitelnou čtyřkolku, redukci a na uzávěrky
No ale tímhle zkoušená „micina“ v žádné variantě netrpí, protože jde o tradici na žebřinovém rámu, byť s vylepšenou designovou karoserií, ukazující aktuální vzhledové naladění automobilky.
Námi testovaná varianta je ovšem specialitkou českého zastoupení. Jmenuje se Performance a mimo atraktivního polepu nabídne ještě vysunovací lamelovou roletu korby, zadní sport bar, podélné nosiče a mezi hagusy umístěnou pracovní diodovou rampu od ARB.

Úzká diodová rampa nevytváří zbytečný hluk a svítí nadmíru kvalitně
Přestože jde o poměrné úzký „bar“, neubírá mu to na solidní svítivosti. Navíc vzhledem k umístění i rozměrům tento světlonoš neprodukuje přemíru nežádoucího aerodynamického hluku navíc, takže výhra na všechny strany. Tedy ne pro toho, kdo dostane přímý světelný zásah.
Dále je třeba objasnit onen propagovaný dodatek Plus. Totiž standardní varianty L200 mají svůj 2,2litrový vznětový čtyřválec naladěný na výkon 150 koní a sílu 400 Nm. Jenže Plus verze prochází vylepšením za pomoci technologií od společnosti Steinbauer, která se zabývá takzvaným chiptuningem.

Provedení Plus nabídne navýšení výkonu o 23 koní a krouťáku o 102 Nm
Tato schválená technická úprava přinese navíc výkon 23 koní (celkem 173 k), zatímco točivý moment vzroste o 102 Nm na celkových 502 Nm. Zmíněný upgrade vyjde na 27 600 Kč a neovlivňuje standardně nabízenou sedmiletou záruku.
Předmětné vylepšení není ani tak zacílené na nějaké silniční výkonnostní kreace, spíše se bavíme o znatelnějším nárůstu krouťáku, což oceníte při odvozu nákladu nebo tažení přívěsů. Auto pro další díl filmu Rychle a zběsile v pluskové L200 fakt nehledejte.

Auto je především tahoun, nikoli závodník
Čtyřkolka od legendy
Koukneme-li do publikovaných technických parametrů, pak je vozidlo s konkurencí v lecčem shodné, v něčem třeba i horší. Jenže technickým esem, filkem a dalšími karetními postavami je zde pohon 4×4, výrobcem nazvaný Super Select-II.
O co jde? Inu rozdíly mezi stálým a připojitelným pohonem 4×4 jsme si vysvětlili v tomto článku. U L200 (mimo základního provedení) však nacházíme určitou kombinaci, přestože se technicky bavíme o připojitelné čtyřkolce.

Pohon Super Select-II je asi nejsilnější zbraní modernizované L200
Původně pro Pajero vyvinutý Super Select-II totiž nabídne vedle robustního podvozku tradiční mezinápravový diferenciál s uzávěrkou, takže auto zvládá jezdit jak čistě na zadek, tak na automatickou čtyřkolku, a to na všech površích včetně zpevněných ploch. Klasický připojitelný pohon toto neumí, tam se 4×4 řadí vesměs jen v terénu.
Abychom byli úplní, s manuální i automatickou převodovkou přijíždí rovněž přídavná redukční převodovka a každá výbava disponuje ještě uzávěrkou zadního diferenciálu.

Čtyřkolka původně určená pro Pajero se nastěhovala také do dvoustovky
Pohledem dovnitř zjistíte, že tady se na hogo fogo kabinu nehraje. Prim tu drží určitá jednoduchost spojená se snadným ovládáním. Pro někoho může jít o zastaralou kabinu, jiný v autě vidí více pracanta než slečinku, takže tuhle tradiční ergonomii naopak ocení.
Z hlediska vychytávek tu máme panoramatický monitorovací/parkovací systém s dedikovaným tlačítkem na volantu, které vám spustí kameru snímající pravé přední kolo. Tam totiž jako řidič kloudně nevidíte, zatímco vlevo dopředu a dozadu (díky zrcátkům) ano. Stejnou techniku používá rovněž Subaru a obdobným způsobem využívá soustavy kamer též Toyota u Land Cruiseru a Dacia u Dusteru.

Kabina je vcelku prostá a funkce ovládané dedikovanými tlačítky, což řada uživatelů ocení
Nevyměkla
Pohledem do ceníků zjistíme, že není nutné sahat po nejvyšších výbavách, aby člověk dostal slušné auto. Základní provedení se standardním připojitelným pohonem 4×4 (Easy Select) je spíše záležitostí pro firemní flotily, kde vozy jezdí na stavbách, v lesech či v dolech. Tam manuální klima, obyčejné rádio, ochranný kryt motoru a ručně nastavitelná zrcátka stačí, zvlášť za cenu necelých 689 tisíc korun bez daně.
Pro běžného uživatele je daleko zajímavější střed za téměř 774 tisíc bez daně, kde už máte Super Select-II, automatickou klimu, 18apalcové liťáky, přední mlhovky, audiosystém s LCD obrazovkou, parkovací kameru, senzor světla i deště a elektrická zrcátka.

Zatímco základní L200 míří spíše do firemních flotil, jednotlivec může s klidným srdcem sáhnout po střední výbavě
Nadšenci pak mohou skočit po nejvyšším stupni spárovaném výhradně s automatem, který stojí skoro 895 tisíc korun bez 21% daně z přidané hodnoty. Tam se ze zajímavých prvků navíc objevují třeba diodové lampy, kožené vyhřívané sesle, bezklíčové startování nebo off-roadový jízdní režim.
Model (Double Cab) | Motor a výkon | Převodovka a síla | Zákl. cena s DPH |
---|---|---|---|
Mitsubishi L200 | 2,2 l, 150 k | 6. man., 400 Nm | 833 250 Kč |
Mitsubishi L200 Plus | 2,2 l, 173 k | 6. man., 502 Nm | 860 850 Kč |
Toyota Hilux | 2,4 l, 150 k | 6. man., 400 Nm | 988 570 Kč |
Ford Ranger | 2,0 l, 170 k | 6. man., 420 Nm | 1 045 440 Kč |
UAZ Pickup | 2,7 l, 150 k (benzin) | 5. man., 235 Nm | 560 000 Kč |
Jeep Gladiator | 3,0 l, 264 k | 8. aut., 600 Nm | 1 499 600 Kč |
Ač se to možná nezdá, tak L200 můžete směle vzít i do náročnějšího terénu, ostatně před pár lety jsme s předfaceliftovanou variantou zdolali Rumunsko bez ztráty květiny. Vůz je tedy poměrně slušně použitelný i jako expediční náčiní, jehož významněji limituje v podstatě jen délka, dlouhý rozvor a strach řidiče.
Jasně, že na silnici „micina“ nedosáhne pohodlí současných moderních hi-tech SUV nebo i některých jiných (větších) pick-upů typu RAM 1500, jenže na to ona úplně primárně nehraje. Byť je samozřejmě cílem výrobce udělat z dvoustovky atraktivní osobně-užitkový univerzál, což se odráží zejména na karoserii.
Líbivě ustrojená L200 tedy nevyměkla a nevyměnila své odolné kanady i schopnosti drsňáka za naleštěné mokasíny a hedvábnou kravatu. A víte co? Tak to má být, tak je to správně.
Technické údaje | L200 Plus Double Cab |
---|---|
Motor | přeplňovaný řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Zdvihový objem | 2 268 ccm |
Max. výkon | 127 kW (173 k) při 3 100 ot./min. |
Max. točivý moment | 502 Nm při 1 750–2 250 ot./min. |
Převodovka | šestirychlostní, automatická |
Max. rychlost | 176 km/h |
Kombinovaná spotřeba | 9,7 l/100 km (WLTP) |
Délka | 5 305 mm |
Šířka | 1 815 mm |
Výška | 1 775 mm |
Světlá výška | 235 mm |
Pohon | připojitelný 4×4 |
Hmotnost brzd. přívěsu | 3 100 kg |
Objem nádrže | 75 l |
Užitečné zatížení | 1 000 kg |
Provozní hmotnost | 2 110 kg |
Nákladový prostor | 1 520 × 1 470 × 475 mm |
Základní cena | 860 850 Kč s DPH |
Terénní vlastnosti | L200 Plus Double Cab |
Max. boční náklon | 45 st. |
Př. nájezdový úhel | 30 st. |
Z. nájezdový úhel | 22 st. |
Přejezdový úhel | 24 st. |