Článek
Když jsem před pár měsíci testoval základní verzi MG4, docela jsem ji chválil. Slušný dojezd, praktický interiér a díky elektromotoru u zadní nápravy také krystalicky čisté řízení a až překvapivě jemné, delikátní a přesné ovládání v zatáčkách, dokonce s velmi příjemným náznakem mírné přetáčivosti - ve skutečnosti mám pocit, že právě jednomotorová verze MG4 je jedním z prvních opravdu řidičsky zábavných elektromobilů. Když jsem před pár měsíci testoval základní verzi MG4, docela jsem ji chválil. Slušný dojezd, praktický interiér a díky elektromotoru u zadní nápravy také krystalicky čisté řízení a až překvapivě jemné, delikátní a přesné ovládání v zatáčkách, dokonce s velmi příjemným náznakem mírné přetáčivosti - ve skutečnosti mám pocit, že právě jednomotorová verze MG4 je jedním z prvních opravdu řidičsky zábavných elektromobilů za rozumné peníze (tedy když vynecháme Porsche Taycan a jemu podobné).
Jenže MG4 XPower o většinu zmíněných vlastností přišlo. Delikátní chování zadokolky zcela eliminoval pohon všech kol, brutální přilnavost a ještě brutálnější výkon. Zadní elektromotor má 231 koní, přední 204 koní a dohromady to dává 435 koní a 600 Nm. Zrychlení je skutečně monumentální, navíc ještě v autě, do kterého by to většina lidí vůbec neřekla. MG upravilo podvozek, nainstalovalo silnější brzdy a trochu lépe tvarovaná sedadla, ale upřímně - ty sedačky by to chtělo ještě hlubší, protože s MG4 XPower se dá jet skutečně velmi rychle. Na zatáčkovitém úseku do kopce mi chvílemi připomínalo juniorský vrchařský speciál - v apexu prostě stačí šlápnout na plyn, dobře držet volant a nechat auto vystřelit na další rovinku, jako kdyby mu za zadkem vybuchla bomba.
Pokud ale máte rádi auta, která s vámi komunikují a můžete si hrát s jejich vyvážeností v zatáčkách, možná stejně jako já trochu zalitujete, že tohle MG nenabízí (podobně jako třeba některé emkové bavoráky) odpojení, nebo aspoň omezení předního elektromotoru, a tudíž pohonu předních kol. Jsem si jistý, že s trochou elektronického ladění by se daly jízdní vlastnosti velmi snadno vyladit tak, aby potěšily i zkušenější řidiče. Na druhou stranu je pravda, že pro ty méně zdatné je současné nastavení výrazně bezpečnější volbou a umožňuje užít si rychlou jízdu i lidem, kteří by si s divokým přetáčivým smykem nemuseli vědět rady.
Z hlediska jemnosti ovládání tedy MG4 XPower není úplně ostrým hatchbackem, spíš je to nekompromisní superhatch po vzoru Golfu R (který je ale o něco pomalejší a o dost dražší). V čem se ale od nejslavnějších hot hatchů neliší, je kombinace rychlosti a praktičnosti. Uvnitř je pořád dostatek místa, vzadu se relativně pohodlně svezou i vyšší dospělí, protože rozvor je nadprůměrný, kufr je použitelný a jeho variabilitu zlepšuje polohovatelná podlaha, pod kterou je místo na nabíjecí kabely. A dojezd? Samozřejmě o něco klesl, když ze stejné baterky musíte napájet dva elektromotory. Podle WLTP má auto ujet až 385 km, reálně to bude kolem 330, ale to není špatná hodnota.
A pokud by se vám přece jen zdála příliš nízká, za stejné peníze nabídne MG novou verzi MG4 Long Range s jedním elektromotorem, ale větší baterkou. Více se dozvíte ve videu.