Hlavní obsah

MG4 XPower: Zrychlení lamba dostanete v hatchbacku za milion. Ale co dál?

Video: Honza Koubek

Ano, čtete správně. A ne, nemluvím o nějakém veteránovi, ale o Lamborghini Gallardu Superleggera. To umělo stovku za 3,8 sekundy, stejně jako špičková dvoumotorová verze MG4. Za zběsilé zrychlení ovšem zaplatíte nejen penězi.

Článek

Když jsem před pár měsíci testoval základní verzi MG4, docela jsem ji chválil. Slušný dojezd, praktický interiér a díky elektromotoru u zadní nápravy také krystalicky čisté řízení a až překvapivě jemné, delikátní a přesné ovládání v zatáčkách, dokonce s velmi příjemným náznakem mírné přetáčivosti - ve skutečnosti mám pocit, že právě jednomotorová verze MG4 je jedním z prvních opravdu řidičsky zábavných elektromobilů. Když jsem před pár měsíci testoval základní verzi MG4, docela jsem ji chválil. Slušný dojezd, praktický interiér a díky elektromotoru u zadní nápravy také krystalicky čisté řízení a až překvapivě jemné, delikátní a přesné ovládání v zatáčkách, dokonce s velmi příjemným náznakem mírné přetáčivosti - ve skutečnosti mám pocit, že právě jednomotorová verze MG4 je jedním z prvních opravdu řidičsky zábavných elektromobilů za rozumné peníze (tedy když vynecháme Porsche Taycan a jemu podobné).

Jenže MG4 XPower o většinu zmíněných vlastností přišlo. Delikátní chování zadokolky zcela eliminoval pohon všech kol, brutální přilnavost a ještě brutálnější výkon. Zadní elektromotor má 231 koní, přední 204 koní a dohromady to dává 435 koní a 600 Nm. Zrychlení je skutečně monumentální, navíc ještě v autě, do kterého by to většina lidí vůbec neřekla. MG upravilo podvozek, nainstalovalo silnější brzdy a trochu lépe tvarovaná sedadla, ale upřímně - ty sedačky by to chtělo ještě hlubší, protože s MG4 XPower se dá jet skutečně velmi rychle. Na zatáčkovitém úseku do kopce mi chvílemi připomínalo juniorský vrchařský speciál - v apexu prostě stačí šlápnout na plyn, dobře držet volant a nechat auto vystřelit na další rovinku, jako kdyby mu za zadkem vybuchla bomba.

Pokud ale máte rádi auta, která s vámi komunikují a můžete si hrát s jejich vyvážeností v zatáčkách, možná stejně jako já trochu zalitujete, že tohle MG nenabízí (podobně jako třeba některé emkové bavoráky) odpojení, nebo aspoň omezení předního elektromotoru, a tudíž pohonu předních kol. Jsem si jistý, že s trochou elektronického ladění by se daly jízdní vlastnosti velmi snadno vyladit tak, aby potěšily i zkušenější řidiče. Na druhou stranu je pravda, že pro ty méně zdatné je současné nastavení výrazně bezpečnější volbou a umožňuje užít si rychlou jízdu i lidem, kteří by si s divokým přetáčivým smykem nemuseli vědět rady.

Z hlediska jemnosti ovládání tedy MG4 XPower není úplně ostrým hatchbackem, spíš je to nekompromisní superhatch po vzoru Golfu R (který je ale o něco pomalejší a o dost dražší). V čem se ale od nejslavnějších hot hatchů neliší, je kombinace rychlosti a praktičnosti. Uvnitř je pořád dostatek místa, vzadu se relativně pohodlně svezou i vyšší dospělí, protože rozvor je nadprůměrný, kufr je použitelný a jeho variabilitu zlepšuje polohovatelná podlaha, pod kterou je místo na nabíjecí kabely. A dojezd? Samozřejmě o něco klesl, když ze stejné baterky musíte napájet dva elektromotory. Podle WLTP má auto ujet až 385 km, reálně to bude kolem 330, ale to není špatná hodnota.

A pokud by se vám přece jen zdála příliš nízká, za stejné peníze nabídne MG novou verzi MG4 Long Range s jedním elektromotorem, ale větší baterkou. Více se dozvíte ve videu.

Načítám