Článek
Nebudeme zabíhat do žalozpěvů o zlých emisních limitech, které nám kradou osmiválcové motory, protože to bychom tu mohli být do zítra. I když jsem si tohle auto přebíral s jistými obavami, překvapivě rychle je dokázalo rozptýlit. A to nikoliv tím, že by se svým předchůdcům tolik podobalo, ale právě přesným opakem.
Tohle je úplně jiné auto než jeho předchůdci - a to vůbec nemusí znamenat, že je to špatně. Ano, pokud čekáte hot-rod v na míru ušitém obleku, jakým byly osmiválcové verze, nebo uvolněného svalovce se šestiválcem, budete zklamaní. Stačí mít ale otevřenou mysl a brzo zjistíte, že tohle je i přes nedostatek válců možná nejsportovnější céčkové AMGčko. A mimochodem, čtyřválec není žádné sprosté slovo, stačí si vzpomenout třeba na ikonický Mercedes 190E 2.3 16V.
Tento čtyřválec navíc není úplně obyčejný. Dvoulitrová jednotka je opět stavěná ručně, nebo lépe řečeno, za její sestavení odpovídá jeden jediný technik. Především má ale elektricky poháněné turbodmychadlo, které není závislé na otáčkách motoru a dokáže samo o sobě přidat 14 koní výkonu. Pružnost tohohle auta je výraznější, než byste od dvoulitru očekávali. A síla mu také nechybí, vždyť produkuje 435 koní a 500 Nm.
Další novinkou je převodovka – místo rozvážného měničového automatu je tu devítistupňový AMG Speedshift MCT s vícelamelovou mokrou spojkou. Je trochu hrubější při pomalém popojíždění, ale ve sportovním režimu tam sází rychlosti razantněji a jistěji. Podvozek je tužší i v komfortním režimu, ale rozhodně není nepohodlný, stejně jako povedené sportovní sedačky čalouněné syntetickou kůží a mikrovláknem. Tohle auto je ostřejší, díky pohonu všech kol naprosto sebejisté i na vlhkém asfaltu a v reálném světě až neuvěřitelně rychlé. Co ještě se mi na něm líbilo a co naopak ne, uvidíte ve videu.