Článek
Je pravda, že od začátku svých prodejů měl Lexus UX cenovku nastavenou skutečně velmi odvážně. Za relativně malý hatchback se klidně i milion a půl korun nechtělo platit ani tradičním zákazníkům značky, ale i tak je poměrně překvapivé, jak masivní momentálně nabízená sleva je. Bavíme se totiž podle výbavy o 300-360 tisících a to znamená, že Lexus UX 250h můžete mít už za 850 tisíc. A to se v případě prémiového auta s excentrickým designem a vycizelovaným hybridním pohonem zdá jako celkem férová nabídka.
Pod kapotou najdete benzinový dvoulitr, převodovku e-CVT a trakční elektromotor dávající dohromady necelých 190 koní. V případě testovaného auta vypomáhá ještě další elektromotor, pohánějící zadní kola, ten má ale pouhých 7 koňských sil a je to jen taková spíš výpomoc při vyjíždění ze sněhu a podobně. Upřímně řečeno si myslím, že drtivé většině zákazníků bude stačit základní předokolka.
Jinak už na výběr, s výjimkou výbavy, nic dalšího není. V Evropě se prodává výhradně motorizace UX 250h, čistě spalovací model má Lexus pouze pro jiné trhy. Existuje i čistě elektrická verze UX 300e, kterou si u nás můžete koupit také, ale to je dost jiné auto a především je výrazně dražší, může stát až 1,7 milionu, a tak bude zajímat pravděpodobně jen skutečně zaryté fanoušky elektromobility.
Hybridní pohon v UX je ale vyladěný naprosto skvěle. Lexus (potažmo Toyota) skutečně ví, co dělá, tyhle systémy vyvíjejí a ladí už celé roky a při jízdě je to skutečně znát. Většinou si ani nevšimnete, kdy jedete na benzin a kdy na elektřinu - a když se přizpůsobíte klidné povaze auta, spotřeba klesne pod šest litrů a s trochou snahy i pod pět. I tak má UX samozřejmě i své nedostatky. Jako vždycky jsem je shrnul ve svém videu.