Hlavní obsah

Lexus LS 500h AWD – Pokračování honby za dokonalostí

Foto: Jiří Čermák

Vlajková loď automobilky Lexus, tedy japonského mistra na luxusní záležitosti, přijíždí v modernizované podobě. Díky tomu je ještě pohodlnější, tišší a příjemnější. A také – i když se to zdálo skoro nemožné – se může pochlubit zase o kus dokonalejším zpracováním.

Článek

Všechny prémiové automobilky se sice chlubí použitím pouze těch nejkvalitnějších materiálů, špičkovým inženýrstvím, precizním zpracováním a nekompromisním citem pro detail, ale v přístupu Lexusu cítíte až obsesi při honbě za naprostou dokonalostí.

Perfektní ukázkou je čalounění a dekorace interiéru, které jsou mistrovským dílem tradičního japonského řemeslného umění. Ručně broušené sklo Kikiro doplněné ručně skládanou Alcantarou jste mohli vidět u minulého testovaného LS. Tentokrát si můžete prohlédnout nové čalounění Nishijin & Haku (ve čtvrti Nišidžin japonského města Kjóto vznikají tradiční brokáty, tedy hedvábná tkanina s plastickým vzorováním původně vyráběná pro japonskou aristokracii; technika Haku vychází z tradičního řemesla starého přes 400 let, kdy se kovová fólie zpracuje na tloušťku dosahující pouze jednoho až dvou mikrometrů).

Foto: Jiří Čermák

V kabině LS je radost trávit čas, možná se vám z auta nebude chtít ani domů

Výsledek je protkán černou a stříbrnou (proužky kovové folie) do organických vzorů, jejichž předobrazem byly vlny třpytící se v měsíčním světle. Tento netradičně „flekatý“ vzor pak doplňují dekory z masivního jasanového dřeva s otevřenými póry mořenými do černa, aby co nejvíce vynikla výrazná textura v ostrém kontrastu s podkladovou vrstvou ze stříbrného kovu, odhalenou díky speciálnímu procesu řezání laserem. Fascinující, že?

Foto: Jiří Čermák

Čalounění a dekorace dveří je skutečným mistrovským dílem

A přesně takovou péči o detail cítíte z celého auta, zvlášť po nedávné modernizaci, která byla až absurdně pečlivá. S interiérem inspirovaným měsíčním třpytem je propojen nový stříbrný lak Lunar Silver, jenž dodává tvarům karoserie ještě větší plasticitu díky hře světla a stínu. Ke zhuštění laku do vrstvy o tloušťce pouhý jeden mikrometr byla využita i ultrazvuková technologie – částice hliníku obsažené v laku jsou více zhuštěny a zároveň vykazují rovnoměrnější pokrytí v zájmu naprosto bezchybné povrchové úpravy s leskem připomínajícím zrcadlo.

Foto: Jiří Čermák

Progresivní design Lexusů skvěle ladí s moderní architekturou

Pod stejně přísný drobnohled se dostalo i hybridní pohonné ústrojí, kde se posilovala elektrická část (baterie i elektromotor) pro větší rozsah pomoci spalovacímu motoru a ladila jejich vzájemná souhra pro co nejhladší jízdu a nejefektivnější spolupráci. Vylepšovaly se i jízdní vlastnosti, a to nejen naladěním adaptivních tlumičů a změnou tuhosti stabilizátorů, ale také snížením tuhosti bočnice pneumatik nebo úpravou výplně sedadel pro komfortnější sezení za volantem a příjemnější překonávání dlouhých vzdáleností.

Foto: Jiří Čermák

Modernizované LS je ještě o něco konejšivější než předchozí verze

Díky tomu se vám z LS skutečně nebude chtít vystupovat ani po stovkách kilometrů projetých na jeden zátah. Auto vás doslova hýčká pohodlnou a tichou jízdou, uvnitř vytváří poklidnou atmosféru vhodnou k relaxaci po náročném byznysovém dni – zvlášť, pokud si ji vychutnáváte ze zadního polohovatelného ředitelského křesla, které si můžete sklopit skoro do polohy ležmo a nechat se nerušeně unášet krajinou snů.

Foto: Jiří Čermák

Řídit LS je radost, ale vézt se na zadním sedadle je čiré potěšení

Pokud ale sedíte za volantem, modernizované LS vás potěší vylepšeným infotainmentem, který už vám nebude tolik pít krev – nově jeho 12,3“ displej podporuje dotykové ovládání (nešikovný touchpad zůstává, není však už jedinou možností), a přestože nemá lepší grafiku nebo chytřejší rozložení menu, dostal už aspoň samostatná tlačítka nastavení výhřevu a dalších funkcí sedadel (mysleli byste, že je to standard, ale dosud u LS nebyl). Navíc tu jsou pořád skvěle promyšlená řešení jako schránka pod loketní opěrkou otevíratelná na obě strany nebo řešení snadného vystupování, které nejen že odsune volant (nahoru a k palubní desce) a posune sedačku vzad, ale také ji zvedne výš, takže nebudete tolik myslet na pořízení SUV.

Ani všechna tato chytrá řešení, precizní vylepšení a nenápadná umělecká díla nedělají z LS vládce segmentu, na to je pojetí Lexusu stále příliš svébytné a v jistých oblastech mírně nedotažené (infotainment stále není srovnatelný s konkurencí, hybridní pohon v tomto pojetí nemusí vyhovovat všem), ale vynahradí vám to svou osobitou odlišností a působivou okázalostí – kolegové z byznysu na golfovém srazu budou zírat, čím jste to přijeli, a až jim budete vyprávět o výrobních procesech detailů, budou žasnout. Lexus LS je prostě silný zážitek, který je potřeba zažít na vlastní kůži, abyste ho pochopili a ocenili…

Další změnou je, že Lexus LS pořídíte již pouze v hybridní verzi (klasický benzin zmizel z nabídky). Jeho základní cena 2 900 000 Kč zní sice ambiciózně, ale za své peníze dostanete rovnou velmi rozsáhlou výbavu a prodloužený rozvor (za obojí byste u konkurence tučně připláceli).

Technické údaje
Motorvidlicový šestiválec uložený vpředu podél + elektromotor
Zdvihový objem3 456 cm3
Výkon220 kW (299 k) při 6 600 ot./min.
Točivý moment350 Nm při 5 100 ot./min.
Elektromotor132 kW (177 k) a 300 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí264 kW (359 k)
Převodovkaautomatická, 10 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 270 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,5 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)9,4 l/100 km
Objem palivové nádrže82 l
Kola a pneumatiky245/45 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)5 235/1 900/1 460 mm
Rozvor3 125 mm
Objem zavazadlového prostoru480 l
Načítám