Hlavní obsah

Lexus LM není vlastně auto, ale spíš luxusní klub na kolech pro vyvolené. Stojí podle toho

Video: Honza Koubek

Vypadá jako dodávka, ale není to dodávka. V útrobách Lexusu LM nenajdete nic, co by ho spojovalo s užitkovými vozy Toyota, naopak - platforma je modifikací té z Lexusu RX a full-hybridní pohon jakbysmet.

Článek

Cena nového MPV Lexus LM

Za nový Lexus zaplatíte v závislosti na jeho verzi:

Základní verze7 míst4 místa
LUXURY3 290 000 Kč-
LUXURY AMONITE SAND3 290 000 Kč-
LUXURY VIP-3 990 000 Kč
LUXURY VIP AMONITE SAND-3 990 000 Kč

Vpředu je náprava typu MacPherson, vzadu dvojité lichoběžníky, na všech kolech adaptivní tlumiče - tohle prostě není žádný přestavěný užitkový kostitřas, tohle je od základu postavené a vyladěné luxusní MPVčko. Tedy, MPVčko je to v základní sedmimístné verzi, která využívá konfiguraci 2+2+3 a upřednostňuje cestující v prostřední řadě. Do testu jsem si ale vzal dražší verzi Luxury VIP - a tentokrát její název vůbec není zavádějící. Kabina je rozdělena na plebejskou příď, kde bude pracovat profesionální šofér, a luxusní záď určenou pro dva VIP cestující.

Nejdřív ale zůstaňme vpředu. Ani tady se totiž luxusem nešetřilo, a tak i když je tu trochu méně místa (kvůli pevné stěně nejdou přední sedačky posunout úplně vzad a nedají se moc sklopit opěradla, ale vejdu se v pohodě i já s téměř dvoumetrovou postavou), výbava ani kvalita materiálů nezaostává za zadním prostorem. Kůže, velké displeje, vyhřívané i ventilované sedačky, kompletní armáda jízdních asistentů, řidič si opravdu nebude mít nač stěžovat. Je ale fér dodat, že Lexus LM je určený výhradně na rozvážnou a jemnou jízdu a nic jiného moc neumí. Hybridní pohon se skládá z 2,5litrového čtyřválce a dvou elektromotorů, celkový výkon 250 koní je pro 2,3tunové auto spíš spodní hranice. Jakýkoli pokus o svižnější akceleraci znamená vysoké otáčky a mírný zvukový diskomfort.

Jakmile se ale naučíte s LM jezdit tak, jak se sluší, bude uvnitř zenové ticho a klid. Pravda, na hodně rozbitém asfaltu jsem si říkal, jak moc by mu slušel vzduchový podvozek, ale musí si vystačit s adaptivními tlumiči. Na kvalitním povrchu jede čistě, plavně a tiše. K dispozici je i jízdní režim Rear Comfort, který zajistí měkkost a zároveň zabraňuje přílišnému naklánění karoserie. Zadní cestující to jistě ocení, stejně jako elektricky zavíratelné okno v pevné přepážce, díky kterému hladina hluku od motoru ještě dále klesne, a řidič v tu chvíli zezadu srozumitelně neuslyší žádný rozhovor.

Pokud vyvstane potřeba naprostého soukromí, stiskem tlačítka se v okně aktivuje polymerová vrstva, která ho zneprůhlední, na bočních i střešních oknech jsou elektrické roletky. To všechno ovládáte buď samostatnými tlačítky na zadní středové konzole a na stropě, nebo samostatnými dotykovými ovladači, kterými nastavíte také klimatizaci, ambientní osvětlení a především multimediální systém s 23 reproduktory a obří 48″ obrazovkou táhnoucí se přes celou šířku dělící přepážky. Každý cestující může mít svou polovinu obrazovky nebo lze využít kino-režim a pustit si širokoúhlý film na celé obrazovce.

V našich končinách to zřejmě nebude model pro soukromé zákazníky, ale jako luxusní hotelová limuzína by se čtyřmilionový Lexus LM Luxury VIP uchytit mohl. Každopádně to s ním byl velmi nevšední zážitek a co dalšího se mi líbilo a naopak nelíbilo, zjistíte ve videu.

Načítám