Článek
Můžete si koupit oba hybridní pohony. Oficiálně se jmenují e:HEV a e:PHEV a Honda CR-V s oběma funguje nadmíru dobře, liší se ale v několika celkem důležitých věcech. Plug-in je dražší, má o něco větší kufr, ale zato nemůže mít pohon všech kol. Na druhou stranu ujede čistě na elektřinu až 80 km, a pokud ho máte kde pravidelně nabíjet, k čerpací stanici budete zajíždět jen v naprosto výjimečných situacích.
Že funguje hybridní systém, ale není to, co mě na Hondě CR-V překvapilo nejvíc. Nepřekvapilo mě ani, že nenabízí nijak zvláštní jízdní vlastnosti, od rodinného crossoveru prostě sportovní jízdu nečekáte. Zato kvalita naladění odpružení si pochvalu zaslouží, protože zejména v cestovních rychlostech polyká CR-V nerovnosti s klidem a vyrovnaností o třídu většího prémiového SUV. Působí bytelně, rozvážně, nikde nic nedrnčí a neklepe se, zkrátka a dobře to funguje.
Trochu víc kritiky mám ale k interiéru, který je sice chvályhodně variabilní a nabízí velmi dobrou polohu za volantem, ale některé materiály kvalitativně zaostávají za soupeři třeba i takových značek, jako je Hyundai nebo Kia. Není to katastrofa, jenže vzhledem k ceně, kterou si Honda za plug-in hybrid říká, bych čekal malinko víc. Když už jsme u ceny, ta je logicky o něco vyšší než u běžného hybridu, plug-in však dostanete výhradně v nejvyšší výbavě a ve srovnání s plug-in hybridní Toyotou RAV4 není 1 370 000 Kč zas taková tragédie.
Pravda, Toyota je výrazně silnější, má přes 300 koní, zatímco testovaná Honda se zmůže jen na nějakých 184 koní a 335 Nm. To jsou údaje elektromotoru, který CR-V používá k pohonu v drtivé většině situací. Benzinový motor má 148 koní a 189 Nm, ale ke kolům se připojuje jen na dálnici nebo při tažení přívěsu, jinak slouží jako generátor pro dobíjení 17,7 kWh akumulátoru. Jak přesně to funguje, zjistíte spolu s dalšími plusy a minusy ve videu.