Hlavní obsah

Ford Ranger Tremor je základní verze pick-upu, stačit jí musí čtyřválec. Frajeřinka do Pařížské to není

Video: Honza Koubek

Na korbě uveze přes tunu, svými terénními schopnostmi předčí drtivou většinu SUVček a v interiéru je s novou generací opět o velký kus lepší. Také s ním ale velmi špatně zaparkujete, naftový dvoulitr o sobě dává vědět a menším spolujezdcům se do něj bude špatně nastupovat. Proč byste si měli terénní pick-up vlastně kupovat?

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Buďme k sobě upřímní - pravý off-roadový pick-up vypadá cool. Zejména v tomhle případě, kdy Ford vzal drsný vzhled svého většího modelu F-150 a Ranger podle něj překreslil. Nejdrsněji samozřejmě vypadá Raptor se závodním terénním podvozkem a benzinovým šestiválcem pod kapotou, ale ani úplně základní verze Tremor nepůsobí zrovna chudým dojmem. Dovedu si tedy velmi snadno představit, že se najde zákazník, který si takové auto koupí čistě kvůli posílení své dobrodružné image. Jenže za to zaplatí nejen penězi.

Život se skutečně terénním a užitkovým autem je fajn někde na farmě za městem nebo třeba na stavbě, ale pokud se hodláte pohybovat v hustě zastavěných oblastech a centrech měst, připravte se na galeje. Ne že by pohyb v hustém provozu Ranger nějak zatěžoval, desetistupňová převodovka řadí hladce, dvoulitrový biturbo nafťák se klidně převaluje kolem volnoběhu, auto to zvládá. Řidič ale musí být výrazně obezřetnější, protože prostě sedí v opravdu dlouhém autě a přes vysokou kapotu se třeba blízko stojící Mazda MX-5 dá úplně přehlédnout. Je dobře, že jsou vpředu aspoň parkovací senzory, když už tam v základní výbavě chybí kamera. I s nimi je ale parkování docela peklo, najít takhle dlouhou mezeru mi v Praze trvalo i desítky minut.

Ranger zkrátka není frajeřinka do Pařížské, je to pracant, který to umí v terénu i na silnici. A věřte mi, že na svou třídu je opravdu víc než slušný - a polepšil si právě zejména na asfaltu. Odhlučnění nového podvozku, vyvinutého odborníky z australské pobočky Fordu, je přímo ukázkové, a dokonce ani pneumatiky General Grabber AT3 s poměrně výrazným vzorkem mě za jízdy nerušily svým hukotem. Slyšet naopak bývá motor, protože co si budeme povídat, zahýbat s takhle velkým autem je práce spíš pro třílitrový šestiválec než čtyřválcový dvoulitr, byť v mém případě přeplňovaný dvěma turby. Třílitr je ale až od vyšší výbavy Wildtrak, Tremor se musí spokojit se čtyřválci. Ten slabší o výkonu 170 koní je při jízdě slyšet ještě výrazněji.

Pokud ale nebudete po Rangeru chtít nesmyslnou dynamiku, bude vám 205 koní biturbo nafťáku v klidu stačit. Na palubě se pak budete i v základní výbavě těšit z přehledného digitálního kokpitu, pohodlných sedaček, měkčených vršků výplní dveří a tak dále. Obrazovka infotainmentu je sice o něco menší, ale rozhodně není malá a systém Sync4 už funguje bez problémů a padání - a to včetně bezdrátového Apple CarPlay. Trochu méně místa vás čeká na zadní lavici, je to ale daň za maximalizaci prostoru na korbě, kam se konečně vejde europaleta. Jsou tam také zásuvky, spousta úchytných ok a místo na širokou škálu příslušenství.

To se ale společně s dalšími plusy a minusy Rangeru Tremor dozvíte ve videu!

Načítám