Hlavní obsah

Elektrická Kona má stejný neduh jako benzinová. Za ten může jen částečně, jinak funguje dobře

Video: Honza Koubek

Hyundai Kona je jedním ze zástupců aut, která od začátku vznikala na platformě schopné pojmout všechny možné druhy pohonu. Benzinové auto jsem tu měl před nedávnem, dnes přijíždí jeho bateriový elektrický sourozenec, který se na rozdíl od něj nevyrábí v Jižní Koreji, ale na severní Moravě.

Článek

Kromě pár detailů na karoserii a několika jiných ovladačů v interiéru se elektrická Kona od té spalovací prakticky neliší. Nemá crossoverově oplastované blatníky, má zaslepenou masku s nabíjecím portem, ale to je zhruba všechno. Nevadí to, protože svébytný a originální design funguje a uvnitř auta je daleko víc místa, než byste podle jeho vnějších rozměrů čekali.

Kona se posunula o trochu výš, aby stanula na půl cesty mezi Bayonem a Tucsonem, ovšem platí to jen o rozměrech. Cenově je na půl cesty ve spalovací verzi, elektromobil je pochopitelně citelně dražší. A také těžší - podle zvolené baterky přibral proti benzinové verzi 400-500 kg a to je při jízdě dost znát. Ne že by Kona byla pomalá, rozjet se umí pěkně. Ale v zatáčkách je trochu těžkopádnější, a i když jí nízké těžiště zabraňuje v příliš velkých náklonech, i průměrně zkušený řidič pozná, jestli řídí 1 300 kg, nebo 1 800 kg těžké auto.

Kona Electric je k dispozici ve verzi Eco, která má slabší motor o výkonu 156 koní, baterku o kapacitě 48,4 kWh a napětí 300 V, já ale testoval silnější verzi Power, jež má 217 koní, stejných 255 Nm a akumulátor o 65,4 kWh a 400 voltech. Rychlonabíjení v obou verzích zvládne z 10 na 80 % nabít za něco málo přes 40 minut, dojezd s větší baterkou je na 19" kolech podle tabulky do 455 km, v reálu ale spíš 400 a v zimě kolem 350 km. I to ale běžnému uživateli bude stačit, zejména pokud bude pravidelně přes noc nabíjet.

Hyundai má tradičně velmi dobré ovládání rekuperace a s Konou se prostě celkově jezdí velmi dobře. Interiér je prostorný a pohodlný, nabízí příjemné ambientní osvětlení, dostatek odkládacích prostorů a také režim Lounge, při kterém dokáže v zastaveném autě změnit sedačku řidiče na pohovku.

Jediná věc, jež mi ve voze skutečně zásadně vadila, byly špatně naladěné bezpečnostní systémy hlídající pozornost řidiče a překročení povolené rychlosti. Dají se vypnout, ale je to zbytečně složité a v reálném provozu je jejich fuknce kontraproduktivní - řidiče spíš ruší od jízdy, než aby mu pomáhaly. Další plusy a minusy elektrického Hyundai Kona zjistíte ve videu.

Načítám