Hlavní obsah

Dlouhodobý test plug-in hybridního Mercedesu třídy E: A co na to redakce?

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kombíkový Mercedes třídy E se u nás v Garáži zastavil na půl roku. Za tu dobu se za jeho volantem vystřídalo víc řidičů.

Článek

Zatím jsem drtivou většinu informací o dlouhodobě testovaném éčku zprostředkovával já, jeho nejčastější uživatel. Pochopitelně jsem však nebyl jediný, kdo za jeho volant usedal. Obrázek o kombíku vyšší střední třídy si tak mohla udělat většina redakce. Jak se tedy kolegům plug-in hybridní mercedes líbil?

Martin Jánský

Na rozdíl od ostatních automobilek vás Mercedes neobírá o možnost volby, pokud jde o pohonná ústrojí – pod kapotou „éčka“ můžete stále mít klasický benzin i diesel, ale také plug-in hybrid s benzinem i dieselem. Můžete si tak vybrat podle toho, jak své auto budete využívat. A jestli můžete doma nabíjet.

Pokud ano, tak rovnou sáhněte po plug-in hybridu (dieselovém, pokud jezdíte častěji dlouhé vzdálenosti, ale jinak stačí benzinový), protože z jeho baterie vymáčknete až sto kilometrů čistě elektrického dojezdu (nebo si je můžete rozložit do snížené spotřeby na mnohem delší trase), takže většinu každodenních cest odjezdíte skoro zadarmo (nebo úplně, pokud máte na střeše domu soláry).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Plug-in hybridní pohon poskytuje systémový výkon 230 kW.

Navíc máte k dispozici vysoký kombinovaný výkon, který se také vyznačuje mimořádnou kultivovaností. Přepínaní pohonů skoro nevnímáte, v elektrickém módu plujete zcela tiše a hladce a ani chod spalováku pohodu na palubě nijak nekazí. Plug-in hybridní Mercedes-Benz E je prostě tou nejlepší verzí. Automobilka ho navíc s Power prémií nabízí za dost zajímavé peníze.

Jan Majurník

Vzhled třídy E je stále takový střídmý, což od Mercedesu tak nějak očekáváte. Zatímco BMW se profiluje spíše dynamičtějšími, sportovnějšími rysy, mercedesy byly a jsou (mimo AMG) obvykle designově umírněnější, konzervativnější. Tady v E dostanete to, co očekáváte. A tak to má u tohoto typu auta být!

U prémiového kombíku vyšší střední třídy ale rovněž tak nějak očekáváte královský prostor, jenže kvůli aerodynamice (spotřeba, emise) se nám auta placatí a snižují. Což o to, uvnitř benzu to Němci vyřešili tak, že nechali dost místa nad hlavou a trochu zkrátili palubku, aby byl navozen dojem více místa vpředu, jenže… Na místě řidiče jste obestavěni ovládacími prvky, kdy máte vlevo na dveřích okna a sedadla, před sebou volant a budíky, vpravo infosystém, více vpravo široký centrální tunel. Šofér si tak trochu připadá jako pilot závodního vozu. U spolujezdce je místa o něco víc, ovšem natažení nohou rovná se jejich umístění hlouběji pod palubku. A vzadu? Pokud čekáte království pro nohy, tak kdepak. To musíte do třídy S. Celkově bych tedy uvnitř éčka čekal více životního prostoru.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Vnitřní prostor není nejsilnější stránkou kombíkového éčka.

Naopak oceňuji už dříve užívanou rozšířenou realitu u navigace, kdy se vám promítne obraz z kamery a šipky ukážou, kudy jet. Rovněž skvělá je semaforová kamera, která když dojedete na světla jako první, tak se aktivuje, oddálí a vy se koukáte na světelné ukazatele v pohodlí displeje. Nemusíte se tak krčit či vykukovat z okna.

Stanislav Kolman

Na aktuální generaci Mercedesu třídy E mě baví především její rozmanitost. Můžete mít auto s moderní maskou plnou hvězdiček, ale i klasické provedení s lamelami a ikonickým zaměřovačem. Podobné je to po stránce motorizací – benziny, nafťáky, šestiválce, plug-in hybridy… zkrátka poskládané tak, aby si vybral opravdu každý.

Největším překvapením pro mě byla především kabina. Minimalistická, digitální a prošpikovaná technologiemi. Nebylo by na tom nic až tak zvláštního, kdyby šlo o model cílící na mladou movitou klientelu. Jenže zákazníka „éčka“ dlouhodobě považujeme za jednoho z těch starších a konzervativnějších, kterému nejmodernější výstřelky techniky nemusí být vždy po chuti.

Infotainment nového Mercedesu-Benz třídy E v našem videu.Video: Garáž.cz

A pravdou je, že pokud se s dotykovým ovládáním prakticky všeho úplně nepřátelíte, první kilometry mohou být náročné. To, než se naučíte, kde se co nastavuje a jak toho kterého asistenta vypnout. Nebudu lhát, i mně zpočátku alespoň hrstka klasických fyzických tlačítek a otočných ovladačů chyběla.

Postupem času ale člověk začne technologickým funkcím přicházet na chuť. Head-up displej dostává navigaci s rozšířenou realitou, která na cestu virtuálně přidává šipky, při stání na světlech se vám výhled na zakrytý semafor promítne na středový displej, spolujezdec se může zabavit hraním her nebo zabudovanými aplikacemi včetně youtube. Jasně, ne všichni po takových funkcích v autech dychtí, ale když už tam jsou… proč si je neužít!

Načítám