Článek
V rámci dlouhodobých testů jsme vedle již představeného konvenčního vozu Hyundai Bayon zaparkovali nově také Dacii Spring, aktuálně nejdostupnější elektromobil na českém trhu. A protože se podle ohlasů zdá, že vás tohle auto moc zajímá, máme s ním velké plány!
Předně se podíváme na to, jak se Dacia Spring používá, jak se řídí a jak jezdí. Zatím jsme měli příležitost za jejím volantem strávit jen pár minut při oficiálním představení, teď máme ale konečně větší prostor se jí detailně věnovat. Jak se nám bude žít v jejím jednoduše pojatém interiéru? Bude nám dostačovat její skromná praktičnost? Bude nás limitovat její omezený výkon a omezený dojezd? Sami jsme zvědaví…
Také se podíváme na to, jak se vlastně takové elektrické auto nabíjí. Pro většinu majitelů to bude první setkání s elektromobilem, takže vám v této oblasti poskytneme menší návod, jakými způsoby dodat Springu šťávu, kterou pro jízdu nezbytně potřebuje – a to tak, aby vás to nestálo majlant.
A když už jsme u těch peněz, máme v plánu si také posvítit na to, kolik provoz elektrického auta stojí. Automobilky totiž slibují, že vyšší pořizovací cenu (alespoň částečně) vykompenzují nižší provozní a servisní náklady. Ale je to skutečně pravda? Jsme odhodlaní to zjistit a nebudeme se bát vzít do ruky i kalkulačku!
Sledujte tedy v příštích týdnech a měsících Garáž.cz a zprávy o průběhu dlouhodobého testu elektrické Dacie Spring.
Testovaná verze | |
---|---|
Pohon | elektrický, pohon předních kol, jednostupňová převodovka |
Výkon | 33 kW (45 k) a 125 Nm |
Kapacita baterie | 27,4 kWh |
Dojezd | 230 km (kombinace, 305 km městský provoz) |
Výbava | Comfort Plus |
Základní cena | 506 900 Kč |
Cena testované verze | 524 900 Kč |