Hlavní obsah

Dacia Duster za víc než půl milionu: Dává to vůbec smysl?

Video: Honza Koubek

Dacia Duster je jeden z nejdostupnějších crossoverů na našem trhu a já už od jeho začátků tvrdil, že je to auto houževnaté, praktické a na nic si nehraje. Je to především pracant a nedává moc smyslu připlácet si za luxusnější výbavu. Ukazuje se, že jsem se pletl.

Článek

Základní verze Dusteru bez příplatkové výbavy, kterou jsem chválil jako nejrozumnější volbu, se totiž prodávala tak mizerně, že ji Dacia z nabídky odstranila a naopak přidala nový výbavový stupeň na opačný konec. Dacia Duster Extreme je ještě stylovější verze nejvyšší výbavy, má černá litá kola, kryty zrcátek a další detaily v barvě mědi na karoserii i uvnitř, dostala polepy B-sloupků s motivem topografických vrstevnic, a když tohle všechno zkombinujete s překvapivě vkusnou šedozelenou metalízou, vyjde vám nečekaně zajímavé auto, za kterým se kdekdo překvapeně ohlédne.

Nějakou tu výbavu navíc najdete i uvnitř, například bytelné gumové rohože nebo čalounění moderním materiálem MicroCloud, infotainment umí Apple CarPlay i Android Auto a zobrazuje signál z parkovacích kamer vpředu i vzadu. Jistě, některé materiály nedosahují kvalit prémiovějších a dražších soupeřů, ale to zákazníci Dacii celkem rádi odpustí.

Výbavu Extreme můžete mít ke třem motorizacím - naftová patnáctistovka o výkonu 115 koní a nejsilnější benzinová turbo třináctistovka se 150 koňskými silami jsou v této výbavě spojeny s pohonem všech kol, já měl ale v testu litrový tříválec, který kromě benzinu umí jezdit i na LPG – a ten kvůli plynové nádrži v místě rezervního kola nemůže mít pohon zadní nápravy, takže je to předokolka. I díky tomu je však podstatně levnější, za silnou benzinovou verzi dáte o celých 110 tisíc víc.

Litrový motor sice není kdovíjaký silák a s naloženým autem bude v dálničních kopcích trochu ztrácet dech, jenže na běžné jezdění stačí a díky dvěma plnohodnotným nádržím (49 litrů LPG a 50 litrů benzinu) ujede na jeden zátah teoreticky až kolem 1 400 km. V praktickém životě bude důležitější, že i když zrovna nenajdete plynovou čerpací stanici, nemusíte mít obavy, že byste zůstali někde viset. Při provozu na benzin sice motoru ubyde pár koní a provoz bude znatelně dražší, ale benzin zkrátka natankujete kdekoliv. Co dalšího se mi na Dusteru Extreme líbilo a co ne, se dozvíte ve videu.

Načítám