Hlavní obsah

Čína v plné palbě: Dává kompletně vybavené MG HS s cenovkou 800 000 Kč smysl?

Foto: Tomáš Kopečný

Čínské vozy se spalovacími motory nemusí být navzdory očekávání vždy levné, zejména pak v těch nejvyšších výbavách čítajících hromady komfortních prvků. Sáhli jsme proto po líbivém SUV jménem HS s černo-červeným luxusním interiérem, abychom zjistili, jak se jezdí v tom nejlepším, co značka MG na poli ryze benzinových modelů pro Evropu nabízí.

Článek

Původně plně britská značka Morris Garages (MG), nyní vlastněná čínskou automobilkou SAIC, zahájila prodeje na našem trhu 29. června 2022 a rozpoutala poměrně slušnou nákupní vášeň. Navzdory předsudkům se u nás auta se země draků, rýže a legračních klobouků poměrně dobře ujala. Především pak cenově dostupný spalovací model ZS, jejž za pár měsíců doplnil větší HS.

Foto: Tomáš Kopečný

Nedávno jsme vyzkoušeli MG HS v úplném základu (na snímku). Nyní však přišla řeč na to nejlepší, co výrobce v této modelové řadě nabízí.

Oba modely jsme v základním provedení důkladně otestovali a zjistili, že vlastně není potřeba řešit výbavy vyšší/dražší. Jenže co když přece jen chcete být náročnější a okusit to nejlepší s čistě benzinovým motorem, co u nás čínský SAIC pod hlavičkou MG nabízí?

To pravý kožený

Přivítejte MG HS! Opět? Ano, tentokrát jde totiž o vlajkový model značky v nejvyšším výbavovém stupni Exclusive doplněném paketem Style (můžete ho mít i k nižší výbavě Elegance), který celý interiér promění v luxusní obývák.

Foto: Tomáš Kopečný

MG HS svými rozměry překoná Škodu Karoq nebo Kiu Sportage.

Bavíme se tedy o SUV, které je větší než Škoda Karoq a oplývá skutečně honosnou výbavou. Z vnějšku to jsou plně diodové světlomety s animovanými blinkry, 18palcová litá kola, střešní okno, parkovací senzory vpředu i vzadu, panoramatická střecha, čtveřice kamer tvořící 360stupňový parkovací systém nebo čelní radar, který zvěstuje přítomnost adaptivního tempomatu.

Ten pravý nádech východoasijského luxusu objevíte teprve v interiéru, kde na vás ve zmíněném paketu Style čeká černo-červené kožené čalounění, anatomická sportovní sedadla (kůže/Alcantara), tmavá stropnice a velurové koberečky. V kombinaci s černou metalízou na karoserii jde skutečně o pěkňoučké pokoukáníčko.

Foto: Tomáš Kopečný

Nejen že sedačky dobře vypadají, ale také se v nich příjemně sedí.

Bohatá je rovněž komfortní výbava zahrnující třeba kompletní balík bezpečnostních asistentů, elektronickou uzávěrku diferenciálu, duální klimu, senzory pro světlo i déšť, hliníkové pedály, ambientní osvětlení, výhřev sedadel nebo multimediální systém s navigací.

Zní to docela fajn, zvlášť když se o pohon stará zážehová přeplňovaná čtyřválcová patnáctistovka o výkonu 162 koní, která spolupracuje se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem.

Foto: Tomáš Kopečný

Na zimních pneu R18 a s vyšším podílem dálnic auto jezdí pod osm litrů na sto.

Nejspíš byste si řekli, že tato specifikace bude alespoň za milion korun, vzhledem k počtu prvků a záplavě pravé kůže atd. Ale ne, i s takhle nadupaným a vymazleným autem se cenově vejdete pod 800 000 Kč, a to je vlastně skvělé! Nebo ne…?

Otázka priorit

Nebo vám už v této cenové relaci, kde se nachází moře dalších konkurentů, začnou některé standardní položky výbavy nedávat jakožto Evropanovi smysl. Kde je vyhřívaný volant? Nebyl by lepší namísto střešního okna? A když už jsou elektricky nastavitelná sedadla tak honosná a kožená, proč nemají alespoň základní ventilaci a u spolujezdce výškovou regulaci?

Foto: Tomáš Kopečný

Zastavěné výbavové prvky pro nás kolikrát postrádají logiku, jelikož jsou řešené podle chutí čínských řidičů.

Velká 12palcová přístrojová deska je také fajn, ale proč má jen funkci palubního počítače a zobrazení práce několika asistentů? A co multimediální centrum s 10,1palcovým displejem? Čeština nechybí, grafika slušná, svižnost rozhraní též, ovšem navigační systém iGo je poněkud zastaralý, pomalý a uživatelsky ne úplně přívětivý software. Nakonec pohaníme ještě onen 360stupňový parkovací systém, jehož kamery výrobce nakoupil zřejmě ve výprodeji, takže kvalita jejich zobrazení neodpovídá evropským standardům.

V tomto segmentu a při těchto cenách se kupci budou zajímat též o pohon 4×4, který u MG HS není k dispozici. Adaptivní osvětlení? Nelze sloužit. A co třeba diesel? Zapomeňte. Plug-in hybrid? Tak ten mají, a dokonce velmi sofistikovaný (v podobě modelu EHS).

Foto: Tomáš Kopečný

SUV HS uspokojí pouze benzinové, potažmo plug-in hybridní nadšence.

Ta „plná palba“ tak u MG HS působí trochu diskutabilně. Ale je to tím, že jde o čínské SUV a Britové u něj řešili jen základní design a homologaci, výbavové položky vozu jsou zčásti poskládány podle domácího trhu. A v Číně mají tamní řidiči úplně jiné požadavky/chutě než my Středoevropané.

Fakticky totiž použité kožené čalounění v interiéru dosahuje jemnosti a kvalit daleko dražších modelů. Obdobně na tom je i vnitřní prostor a nesmíme opomenout ani moderní bezpečnostní asistenční systémy včetně parkovacích senzorů, které máte prakticky všechny už v základu a bez kompromisů.

Foto: Tomáš Kopečný

MG nešetří na bezpečnosti, takřka všechny asistenční systémy jsou přítomny už v základu.

Výsledný vůz je tedy nadstandardně vybaven, ovšem ony prvky jsou do jednotlivých stupňů nasázeny v poněkud jiných prioritách. Při cenovém porovnání s některými přímými konkurenty pak lze napsat, že tam, kde dané vozy ve srovnatelné motorizaci začínají, tam MG HS končí jako nejvyšší specifikace. I za těch 800 tisíc tak jde vlastně o výhodnou koupi.

Až příliš sportovní

Z hlediska běžného jízdního komfortu jezdí jako každé jiné (moderní) auto. Kdyby vás někdo se zavázanýma očima posadil do Karoqu 1.5 TSI a HS 1.5 TGI, patrně byste jako laici na první zkušenou nepoznali rozdíl. Oba vozy totiž mají víceprvkové zavěšení zadních kol Multilink a elektrické servořízení.

Foto: Tomáš Kopečný

Potěší nezávislé zavěšení všech kol, zamrzí tuhé řízení i tvrdší podvozek.

My však dvě negativní jízdní specifika HS v plné palbě přece jen objevili, přičemž tím prvním je tuhost samotného posilovače řízení, který je laděný až příliš do sportovna. V rodinném SUV bychom uvítali daleko snazší manipulaci s volantem, případně nastavitelnou intenzitu.

Druhým faktorem jsou použité pneumatiky 235/50 R18. Toto zimní obutí má horší vliv na cestovní pohodlí ve smyslu zdolávání výmolů/nerovností, jelikož podvozek HS nemá adaptivní tlumiče, přejezdy přes rozbité úseky/výtluky se kolikrát nesou v poněkud tvrdším duchu.

Foto: Tomáš Kopečný

Kola dělají auto, ale není škoda si kvůli nim ubírat na komfortu?

Celkově spokojenost

MG HS v plné specifikaci nelze jako celek hodnotit negativně, naopak by se od něj západní automobilky mohly v pár ohledech inspirovat (primárně v provedení interiéru a šířce výbavy za smysluplnou cenu). Na druhou stranu ani tohle SUV nemůžeme častovat slovy „perfektní“ nebo titulem „kandidát na krále segmentu“, jelikož je v několika důležitých ohledech konkurenčně nedostačující (nedotažená technika, horší kvalita jízdy).

SUV HS tak může oslovit náročnější klientelu, kterou zaujme britsko-čínský design, relativně jednodušší použitá technika, sedmiletá garance a jinak poskládané výbavové stupně nenutící k dalším příplatkům. V globálu jde o slušné auto pro běžné spotřebitele, které má proti konkurenci pádné argumenty, ale také citelné slabiny. Dát MG šanci je však smysluplné…

MG HS je k dispozici pouze s jediným motorem (přeplňovaným benzinem 1,5 TGI o výkonu 162 koní) a možností výběru šestistupňové manuální nebo sedmistupňové automatické dvouspojkové převodovky, která je však spojena vždy s konkrétní výbavou. Ceník tedy začíná na částce 663 940 Kč za manuál ve výbavě Emotion, za automat s výbavou Excite dáte 712 940 Kč, výbava Elegance s manuálem vyjde na 719 940 Kč a testovaná vrcholná verze Exclusive s automatem stojí 779 940 Kč. K tomu si připočítejte ještě 18 600 za designový balíček Style.

Technické údajeMG HS Exclusive 1.5 TGI
Motorzážehový řadový čtyřválec
Přeplňováníturbodmychadlo
Zdvihový objem1 490 cm3
Výkon119 kW (162 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment250 Nm při 1 500–4 400 ot./min.
Převodovkaautomatická, 7 stupňů
Pohonpředních kol
Provozní hmotnost1 610 kg
Max. hmotnost přívěsu750/1 750 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,4 s
Maximální rychlost190 km/h
Spotřeba (kombinace)7,6 l/100 km (WLTP)
Objem palivové nádrže55 l
Kola a pneumatiky235/50 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 574/1 876/1 685 mm
Rozvor2 722 mm
Objem zavazadlového prostoru580/1 454 l
Související témata:
Načítám