Hlavní obsah

Audi A6 v dlouhodobém testu: Bude redakci chybět?

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Bílý kombík u nás pomalu končí svou půlroční štaci. Je tedy na čase vyzpovídat jednotlivé členy redakce, jak moc jim bude šestiválcová audina chybět.

Článek

Doposud jste četli z velké části chvalozpěvné články Martina Machaly, hned dvě videa (druhé níže) o Audi A6 Avant 50 TDI quattro natočil náš redakční benjamínek Standa Kolman. Svoje si však ke kombíku vyšší střední třídy (kromě benjamínka Standy) řeknou i Martin Jánský a další Standa - tentokrát již rozhodně ne benjamínek - Švarc. A s druhým Standou začneme!

Ještě připomenu cenovku - testovanou šestiválcovou naftu aktuálně koupíte od dvou milionů, konkrétní kus pak se všemi příplatky stojí 2,8 milionu korun.

Stanislav Švarc

Tohle je (bylo, bude) těžké loučení. Naše dlouhodobá Audi A6 Avant 50 TDI quattro mi vážně bude chybět. Neexistuje totiž mnoho aut, která splňují tolik vlastností, jichž si na vozech cením, jako největší kombík od Audi. Komfortní, prostorný a hodnotný interiér? Jasně. Užitečná výbava? Ta je tady také. A navíc velký, inteligentně řešený kufr.

Osobně si cením také příjemného ovládání, které navíc působí velice intuitivně – i díky dvěma obrazovkám, jež si můžete do velké míry přizpůsobit.

Nejlepší je ale jízda. Vznětový šestiválec, poskytující 210 kW a 620 Nm, společně s osmistupňovým automatem nabízí jedinečnou kombinaci hladkého projevu, obdivuhodné síly a atraktivní spotřeby paliva.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Vznětový třílitrový šestiválec poskytuje výkon 210 kW.

Při nízké zátěži se V6 poklidně převaluje v nízkých otáčkách a skoro o ní nevíte. Jakmile ale přitlačíte pravou nohu na akcelerátor, okamžitě vás zasype newtonmetry a kilowatty. A velký kombík najednou letí tempem, že tomu při pohledu na rychloměr nebudete chtít věřit. Apetit se přitom dá dlouhodobě a bez větší snahy držet okolo 7,5 l / 100 km.

Audi navíc přidává nesmírně kultivované chování - kabina je prakticky dokonale odhlučněna a skvěle funguje také podvozek, který parádně filtruje nerovnosti. Kombík si však poradí i s trochu sportovnější jízdou, působí obratněji, než byste při pohledu na rozměry asi čekali.

Audi A6 Avant 50 TDI quattro je prostě podle mě dokonalé auto na každý den. Tak snad se neloučíme navždy.

Stanislav Kolman

Současná, dnes už spíše dosluhující generace Audi A6, mi naskočí jako první, když se řekne „univerzální auto na všechno“. Poctivé motory včetně šestiválců, komfortní podvozek, v kombíku obří kufr a pro řidiče, kterým by snad chybělo snadnější nastupování a pocit bezpečí SUV, je tu verze allroad.

Hlavně se ale na A6 vždy velmi snadno zvykalo, zkrátka sednout a jet. Problém nepředstavovalo ani na svou dobu dost progresivní ovládání prakticky všeho přes dotykové obrazovky. Jasně, dnes už standard, ale připomeňme si, že toto auto debutovalo počátkem roku 2018! No jo, letí to…

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Když už dotykové ovládání prakticky všeho, tady máte vzor.

Neříkám, že se všechny ty roky daří maskovat bez ztráty kytičky. Rozlišení obrazovek nebo zadní parkovací kamery prozradí, že nejde o výkřik nejmodernější techniky. Z uživatelského hlediska však tento kokpit čtyř kruhů považuji dlouhodobě za nejlepší dotykové řešení. Když už ťapkat po obrazovkách, tak takto - se samostatným panelem pro nastavení teploty a nespočtem možností individualizace, abyste své oblíbené položky měli neustále při ruce.

Udržet krok s novější konkurencí se pracoviště řidiče snaží pravidelnými aktualizacemi. Přináší drobnosti (třeba možnost změnit pozadí infotainmentu), ale i užitečné funkce, například vestavěné aplikace třetích stran včetně Spotify. I když už tedy manažerský etalon něco pamatuje, Audi jej vymazluje do poslední možné chvíle.

Právě proto bych kousky z posledních roků výroby považoval za tajný automobilový tip. Tedy ty, které mají vychytané mouchy, ale zároveň všechny novodobé technologie.

Martin Jánský

Velkou předností Audi A6 je obrovská šíře nabídky. Nejde jen o to, že můžete volit mezi limuzínou a kombi Avant (plus soft-roadová varianta allroad) hned v několika designových liniích, ale především o neobyčejnou nabídku motorizací. K dispozici jsou benzinové a dieselové čtyřválce a šestiválce o výkonu 163 až 340 koní, k tomu dva výkonné, ale zároveň superúsporné plug-in hybridy s elektrickým dojezdem až 91 kilometrů.

Na druhé straně nabídky jsou pak nabroušené sportovní varianty - šestiválcový rychlík S6 ženoucí vás po silnici výkonem 344 koní a hlavně raketa RS6 s brutálním dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 630 koní, který dokáže letět rychlostí až 305 km/h.

Snadno si tak vyberou spořílci preferující klidnější jízdu, milovníci víceválcových motorů i okreskoví střelci s citem pro rodinu.

Technické údaje
Motorpřeplňovaný vznětový šestiválec, uložený vpředu podélně
Zdvihový objem2967 cm³
Výkon210 kW (286 k) při 3 500-4 000 ot./min.
Točivý moment620 Nm při 1 750-3 000 ot./min.
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech kol
Pohotovostní hmotnost1 965 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,6 s
Maximální rychlost250 km/h
Spotřeba (kombinace)6,5-7,1 l/100 km
Objem palivové nádrže73 l
Kola a pneumatiky255/35 R21
Rozměry (délka/šířka/výška)4 939/1 886/1 494 mm
Rozvor2 924 mm
Objem zavazadlového prostoru565 l
Související témata:
Načítám