Článek
Dva elektromotory o kombinovaném výkonu 659 koní, točivý moment krátkodobě až 1 100 Nm (ale trvale pořád něco přes 1 000). Taková čísla dokážou pořádně zahýbat i autem, které má téměř 2 700 kg. A o moc lehčí tahle limuzína být nemůže, upřímně řečeno akumulátor o kapacitě 105 kWh (využitelných je 101,7 kWh) by mohl být i trochu větší. Dva silné elektromotory mají vyšší spotřebu, takže dojezd se reálně pohybuje jen lehce nad hranicí 400 km. To je ale možná jediná nevýhoda, kterou jsem na tomhle bavoráku našel.
Vyšší spotřebu totiž vyvažuje rychlé nabíjení. Samozřejmě musíte narazit na nabíjecí stojan, který má dostatečnou kapacitu. Ale jestliže maximální výkon 195 kW zní dobře, ještě lépe zní vyvážený průměr, jenž za celou dobu nabíjení dosahuje 148 kW. V momentě, kdy bude na dálnici každých 100-200 km dostatečně kapacitní a silná nabíječka, můžete s tímhle autem procestovat Evropu křížem krážem.
A přiznávám, že takové cestování by mě bavilo jak od volantu, tak ze zadních sedaček. BMW i7 se řídí skvěle, ve verzi M70 má upravený podvozek k mírně dynamičtějším výkonům, ale sportovní supersedan typu BMW M5 to z ní opravdu nedělá. Jezdí dynamicky, jenže pořád jako limuzína. Se sametovou plynulostí jízdy pomáhá zatím asi nejlépe naladěný systém automatické rekuperace, který jsem dosud testoval. Auto po puštění pedálu akcelerátoru reaguje na své okolí - vpředu jedoucí vozidla, blížící se prudší zatáčku či křižovatku, stopku, semafor… A buď plachtí, nebo začne velmi jemně a přirozeně přibržďovat. Prakticky ani jednou se mi nestalo, že by auto udělalo něco, co bych v následující chvíli neudělal sám.
Na dálnici pak nastupuje skvělý jízdní asistent s radarovým tempomatem, centrováním v jízdním pruhu a automatickou změnou pruhů při vyhození směrovky. Plynulost jízdy pak zajistí zadním cestujícím maximální pohodlí. V testovaném autě byla i sada lounge, která odsune sedačku předního spolujezdce a z pravého zadního sedadla udělá pohodlnou pohovku. Čalounění je tu mimochodem provedeno nejen jemnou kůží Nappa, ale především měkoučkou kašmírovou vlnou. Sedadla mají odvětrávání i masážní funkci a ze stropu se vyklápí 31palcový 8K displej, který v kombinaci s výkonnou aparaturou Bowers & Wilkins promění zadní místa v ohromující kinosál.
Ano, to všechno samozřejmě něco stojí. Už základní cena i7 M70 kolem 4,6 milionu není zrovna skromná, výbava v testovaném voze ovšem stála 1,1 milionu navíc. Na rovinu však říkám, že v tomhle autě ty peníze byly skutečně vidět.