Hlavní obsah

Test zimních pneumatik od ADACu: Zvítězil Bridgestone

Foto: Shutterstock/Krasula

Období přezouvání na zimní pneumatiky pomalu začíná, a tak je na čase zjistit, které zimní gumy jsou nejlepší. Důkladnému testu podrobil pneumatiky německý autoklub ADAC, který přináší dlouhodobě ty nejkvalitnější nezávislé testy vůbec. A jak to tentokrát dopadlo?

Článek

Aktuální test zimních pneumatik se zaměřil na pneumatiky o rozměru 205/55 R16 (do 210 km/h). To je rozměr, který u nás obouvá velké množství aut, jedná se totiž převážně o nižší střední třídu. Pneumatiky tohoto rozměru tak můžete najít na vozidlech jako Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra, Škoda Octavia nebo Volkswagen Golf.

Němečtí odborníci vybrali celkem 15 modelů pneumatik, které byly testovány z hlediska jízdních a bezpečnostních vlastností, ale i z hlediska pohodlí a hospodárnosti. A jak to celé dopadlo? Z celkového počtu si pět pneumatik vedlo dobře a dalších sedm uspokojivě. Pouze jeden model byl hodnocen jen dostatečně, dva testované produkty pak neobstály vůbec kvůli špatné přilnavosti za mokra.

Testování probíhalo ve finském Ivalo na Golfu GTI sedmé generace a nejlépe si nakonec vedla pneumatika Bridgestone Blizzak LM005: „Blizzaky jsou působivé na mokré, ale i na suché vozovce. Ve srovnání se zbytkem nejlépe hodnocených pneumatik mají ale vyšší opotřebení,“ shrnují vítěze testu odborníci z ADACu.

Foto: Bridgestone

Celkovým vítězem testu jsou pneumatiky Bridgestone Blizzak LM005

Na druhém místě se pak umístily pneumatiky Michelin Alpin 6: „Každý, kdo chce ujet více kilometrů, by měl volit Michelin Alpin 6. Francouzský prémiový model je na suchých silnicích o něco slabší, ale v testu opotřebení s předpovězeným nájezdem téměř 43 000 kilometrů jasně vede,“ hodnotí ADAC.

Další dvě pneumatiky v pořadí, tedy Dunlop Winter Sport 5 a Hankook i*cept RS2, také lehce pokulhávaly na suché vozovce: „Jízdní chování Dunlopu je trochu houbovité, zvláště když jsou pneumatiky zahřáté,“ hodnotí ADAC pneumatiky, které v testu berou bronz. Hankook je podle nich zase trochu hraniční, pokud jde o náhlé úhybné manévry. Obě tyto gumy ale přináší velmi dobré výsledky na mokrých a zasněžených silnicích. Dunlop navíc vyčnívá i z hlediska opotřebení s předpokládaným počtem 39 500 najetých kilometrů.

Nejhůře pak dopadly pneumatiky Tristar Snowpower HP. Ačkoliv na suchu zaujaly nejkratší brzdnou dráhou, na sněhu totálně selhaly. A lepší to nebylo ani na mokru: jízdní vlastnosti na mokru i jejich výkon při aquaplaningu v zatáčkách lze podle odborníků z německého autoklubu hodnotit jedině špatně.

Jak celý test 15 pneumatik dopadl, se můžete podívat v tabulce níže. Čím méně bodů pneumatika získala, tím je lepší.

PneumatikaBody
1. Bridgestone Blizzak LM0052,0
2. Michelin Alpin 62,1
3. Dunlop Winter Sport 52,2
4. Hankook i*cept RS22,2
5. Maxxis Premitra Snow WP62,4
6. Falken Eurowinter HS012,9
7. Continental WinterContact TS8603,0
8. Goodyear UltraGrip 9+3,0
9. Sava Eskimo HP23,1
10. Toyo Observe S 9443,2
11. Pirelli Cinturato Winter3,3
12. Giti GitiWinter W13,4
13. Semperit Speed-Grip 33,7
14. King Meiler Winter Tact WT815,4
15. Tristar Snowpower HP5,5
Načítám