Hlavní obsah

Volvo V90 T6 AWD Recharge – Lepší než laskavá náruč

Foto: Jiří Čermák

Časy se mění a auta s nimi. Dnes je řídí víc počítače než řidiči, bzučí jako roj včel, místo aby příjemně předla, a všechna vypadají tak nějak stejně – jako ocucaný bonbon. Dokonce ani ta Volva už nejsou tak hranatá, jako bývala… Ale jsou to pořád Volva, nebo ne?

Článek

Jen se podívejte na tu ladně protáhlou siluetu – jasně, pořád v ní můžete vidět krabici od bot, ale s notně uhlazenými hranami a spoustou nádherných a propracovaných detailů, které ji pozvedávají na úroveň uměleckého díla. Přední světlomety s propracovanou LED technikou, vyleštěná maska, kterou jako by vyřezali z jednoho bloku hliníku, hravě prohnuté linky zadních světel rámujících záď, v nichž snadno rozeznáte Volvo i uprostřed té nejtemnější noci. V90 je jednoznačně nejhezčí Volvo dneška.

Foto: Jiří Čermák

Málokteré kombi je takhle elegantní a sexy

A také bezpochyby to nejluxusnější – zvláště tato kombinace světlé kůže a světlého březového dřeva dodává kabině punc výjimečnosti, prosvětluje ji a přímo zve, abyste vklouzli dovnitř, pohodlně se uvelebili a užívali si vizuální a haptický zážitek ze všech propracovaných detailů interiéru. Očima můžete obdivovat a pod bříšky prstů můžete cítit jemnou kůži, hladkou strukturu dřeva a chlad hliníkových prvků. Je to vážně nesmírně uspokojivé a uklidňující.

Foto: Jiří Čermák

Interiér V90 přímo říká: Nasedněte a užívejte si

V90 vás také bude rozmazlovat těmi nejluxusnějšími a nejsofistikovanějšími prvky výbavy, jako je čtyřzónová klimatizace, ambientní osvětlení nebo odvětrávané sedačky s možností masírování, dotykový infotainment s širokou online a mobilní konektivitou, který se však překvapivě snadno používá (na rozdíl od mnoha konkurenčních systémů), hi-end audio Bowers &Wilkins s 19 reproduktory a celkovým výkonem 1 460 W a samozřejmě také široké spektrum jízdních asistentů, jež vám kryjí záda a zpříjemňují jízdu.

Ta je ale dost příjemná sama o sobě. Řízení je snadné a přirozené, podvozek na rovinkách pohodlně pluje a v zatáčkách sebejistě drží – je to skoro jako magie, jejímž jediným úkolem je rozmazlovat posádku.

Vážně potřebujete SUV?

Je nám jasné, co si právě říkáte: Hezký kombík, ale já bych raději velké SUV. Nu, nikdo vám to nebude vyvracet, ale měli byste vědět, že kombi V90 jezdí pohodlněji a obratněji než velké XC90, přitom nepůsobí o nic méně majestátně a je stejně bezpečné. Co takhle kompromis v podobě soft-roadu V90 CrossCountry?

Největší kouzla ale umí plug-in hybridní ústrojí kombinující sílu benzinového motoru s tichou jízdou na elektřinu. Při nabití ze zásuvky (což zabere cca 3 hodiny) můžete ujet čistě na elektřinu nějakých 30–40 km, dál pak pokračujete na benzin se zvýšenou efektivitou hybridního pohonu se spotřebou kolem 6 l/100 km.

Foto: Jiří Čermák

Řízení V90 je požitek, elektřina zážitek za volantem spíše prohlubuje, než kazí

Kromě nízké spotřeby vás auto za klidný přístup odmění především tichou a hladkou jízdou, kdy sotva dokážete postřehnout, jestli jedete na elektřinu, nebo na benzin. Když ale pořádně přišlápnete plynový pedál – ať už se chcete za volantem bavit, nebo prostě jen potřebujete předjet nějakého loudu – máte na povel mocné stádo 340 koní (roztáčející všechna čtyři kola), které umí pěkně pelášit! Až pak zase zvolníte, kabina se znovu ponoří do uklidňujícího ticha a bude vás laskat svou příjemnou atmosférou.

Řídit Volvo V90 Recharge je prostě požitek, ale stejně uspokojující je se v něm vézt nebo se na něj třeba jen dívat. A věřte, že není mnoho aut, která dokážou kombinovat rozmazlující luxus a pohodlí s bezpečností a prostorností rodinného auta takhle elegantně. Volvo V90 je zkrátka pořád silná osobnost, laskavá a pečující, praktická i rozmazlující, klidná a spolehlivá. Přesně jako bezpočet jeho předchůdců…

Ceník modelu Volvo V90 začíná na částce 1 389 900 Kč, za kterou dostanete 197koňový benzinový motor, za stejně výkonný diesel zaplatíte o 100 tisíc víc. Plug-in hybridní 340koňová verze T6 Recharge stojí 1 799 900 Kč, zatímco silnější T8 Recharge o výkonu 390 koní ve vyšší výbavě stojí 1 990 900 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, kompresor + turbo, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 969 cm3
Výkon186 kW (253 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment350 Nm při 1 700–5 000 ot./min.
Elektromotor87 k a 240 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí340 k a 590 Nm
Převodovkaautomatická, 8 stupňů
Pohonvšech čtyř kol
Pohotovostní hmotnost2 100 kg
Akcelerace 0–100 km/h5,9 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)2,7 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kapacita baterie11,6 kWh
Elektrický dojezdaž 58 km
NabíjeníAC 3,6 kW
Kola a pneumatiky255/40 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 936/1 879/1 475 mm
Rozvor2 941 mm
Objem zavazadlového prostoru551 l
Načítám