Článek
Řídit Subaru Outback je prostě osvěžující! V době, kdy si spousta řidičů stěžuje, že jezdí v počítačích na čtyřech kolech místo v autech, představuje Outback solidní vůz, který vás prostřednictvím volantu, pedálů a pečlivě nastaveného podvozku přenese k poctivému řidičskému zážitku ze staré školy, kdy kvalita jízdy a potěšení z řízení bylo důležitější než elektromobilita, autonomie a digitalizace.
Tedy ne, že by nový Outback nebyl dostatečně sofistikovaný – má chytré adaptivní LED světlomety (natáčejí se do stran a neoslňují ostatní auta dálkovými), infotainment s obří 11,6palcovou dotykovou obrazovkou (praví Subaristé zvyklí ovládat vše v rukavicích se možná křižují, ale má přehlednou strukturu, jednoduché rozhraní a neutopí vás v položkách menu, sub-menu a sub-sub-menu) a bezpečnostní systém EyeSight (integruje také adaptivní tempomat s asistentem jízdy v pruhu) je ještě chytřejší než kdy dřív – nově detekuje také překážky při nebezpečném odbočování vlevo (protijedoucí auta) nebo vpravo (když se vám tam vrhne chodec nebo cyklista, kterého byste mohli jinak přehlédnout).

Nová generace Outbacku je stejná jako ta stará… akorát ve všem lepší
Subaru také od minule o trochu povyrostlo (na délku o 50 mm a na šířku o 35 mm, kufr je o 10 litrů objemnější), karoserie je tužší ve všech směrech (což je dobré pro bezpečnost i pro kvalitu jízdy), sehraná dvojice 2,5litrového atmosférického boxeru a automatické převodovky Lineartronic byla kompletně přepracována pro ještě lepší průběh výkonu, vyšší efektivitu a hladkost jízdy.
Výsledkem je, že se s Outbackem stále moc příjemně jezdí. Motor si sympaticky brumlá a vždy nabídne dost zátahu při solidní spotřebě (vejdete se do osmi litrů na sto), převodovka umí připravit hladké rozjezdy bez pocukávání i svižný odpich s přirozeným řazením virtuálních kvaltů (dříve jich měla šest, nyní už disponuje osmi), podvozek má ohromnou spoustu přilnavosti a jistoty, takže se o něj můžete skutečně opřít, a přesné řízení vám umožní auto na silnici přesně směřovat – každou zatáčku si tak můžete naplno užít.
A když vám dojde asfalt, dobrodružství nekončí, ale teprve začíná – ke slovu přijde solidní světlá výška 213 mm (tolik nemá ani leckterá SUV) a symetrický pohon všech kol (včetně vektorování točivého momentu) doplněný režimem X-Mode s dvojicí režimů pro sníh/štěrk a hluboký sníh/bláto, které vás vytáhnou i z té největší šlamastyky. Outback se tak nelekne žádné výzvy na silnici ani mimo ni.

Pohodlný na silnici a schopný také v terénu
Field je volba pravých dobrodruhů
Subaru vyslyšelo volání skalních fanoušků a začalo k Outbacku nabízet i výbavu Field, která se zaměřuje na terénní dobrodruhy – proto obsahuje například ochranné oplastování nebo speciální vodu odpuzující čalounění a další doplňky. Třešničkou na dortu jsou pevnější střešní nosiče, které unesou až 318kilovou zátěž na místě a 100kilovou za jízdy (běžné nabízejí nosnost pouze 185 kg a 67,5 kg), takže na ně můžete připevnit náhradní pneumatiky, kanystry s benzinem a podlážku se stanem pro poznávání daleké divočiny. Outback se tak vrací ke kořenům, které mu daly jméno.
Ostatně to vždycky byla doména Outbacku – přinést vynikající komfort na silnici a poprat se s nástrahami v terénu, to vše v praktickém a skvěle vybaveném balení. Jen je teď ještě lepší po všech stránkách: design je osobitější, kabina propracovanější a vybavenější, bezpečnostní výbava ještě sofistikovanější, jízda komfortnější a tišší, řidičský zážitek hlubší a příjemnější. Subaru tak s novou generací Outback dále obrušuje svůj diamant k dokonalosti.
Vylepšování Outbacku má za následek také zdražování – Subaru si za základní verzi řekne již o 1 085 000 Kč, což je i přes rozsáhlou standardní výbavu dost peněz. Testovaná varianta Field pak stojí ceníkových 1 170 00 Kč, nad ní je už jen luxusně pojatá výbava Touring za 1 230 000 Kč.
Technické údaje | |
---|---|
Motor | čtyřválec boxer, uložený vpředu podél |
Zdvihový objem | 2 498 cm3 |
Výkon | 124 kW (169 k) při 5 000 - 5 800 ot./min. |
Točivý moment | 252 Nm při 3 800 ot./min. |
Převodovka | automatická s plynule měnitelným převodem |
Pohon | všech čtyř kol |
Pohotovostní hmotnost | 1 721 kg |
Akcelerace 0-100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 193 km/h |
Spotřeba (kombinace) | 8,6 l/100 km |
Objem palivové nádrže | 63 l |
Kola a pneumatiky | 225/60 R18 |
Rozměry (délka/šířka/výška) | 4 870/1 875/1 670 mm |
Rozvor | 2 745 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 561 l |