Hlavní obsah

Peugeot 5008 není off-road, ale zaujme hlavně prostorností

Větší bratříček letošního auta roku a přímý konkurent české Škody Kodiaq nás mile překvapil vnitřním prostorem a variabilitou, to se tak často nevidí. Jaké jsme na něm našli další přednosti a neduhy? Zjistíte v podrobném video testu, kdy jsme měli v ruce benzínový motor o objemu 1,6 s výkonem 165 koní a překvapivě slušnou spotřebou.

Článek

Velká SUV táhnou a ohlasu, který u zákazníků způsobil menší model 3008, se snaží Peugeot využít naplno. Design největšího Francouze s lvíčkem ve znaku napřímo vychází z tvarů 3008. Jeden by skoro řekl, že je víceméně totožný až k C-sloupku, kde je u 5008 patrná nutnost nabídnout více prostoru pro cestující na třetí řadě sedadel a linie střechy tak neklesá, ale naopak si drží výšku až k pátým dveřím. Design je ovšem diskutabilní, protože řada lidí ho obdivuje a těm druhým přijde zbytečně komplikovaný.

Přednosti 5008 se ukrývají hlavně v interiéru, zejména v jeho prostornosti a variabilitě. Místo je až pro sedm cestujících a nabízí i větší množství úložných prostor. Druhá i třetí řada sedadel je poskládaná ze samostatných sedáků, nikoliv lavice. Třetí řada sedadel je navíc vyjímatelná a integrovaná do podlahy zavazadelníku, takže při sklopení sedaček vznikne zcela rovná podlaha.

Ta může pokračovat i při sklopení druhé řady a pokud vám to stále není dost, můžete složit i sedadlo spolujezdce (skládací je však za příplatek) a získat tak ložnou plochu bezmála 3,20 metru. Právě v tomto ohledu navazuje novinka na předchozí generaci, která byla vyloženě velkoprostorovým rodinným vozem. V rozměrech Peugeot míří přímo do segmentu, který na českém trhu patří Škodě Kodiaq.

Načítám