Článek
Důvodem tohoto testu byla skutečnost, že od doby, kdy se prováděl obdobný test, prošel přípravek Ekolube Motor řadou vylepšení, a bylo tak vhodné, porovnat jeho účinnost tehdy a nyní. Původní test byl prováděn v roce 1992 na motoru Škoda Favorit, který byl ošetřen první generací přípravku Ekolube Motor a poté ujel bez oleje 16 km do přidření 2 ojničních ložisek.
Nyní jsme za tímto účelem zakoupili Škodu Fabia s motorem 1,4 MPI, který má velmi podobnou konstrukci s předchozím Favoritem. Testovat budeme účinnost přípravku Ekolube Motor II. generace. Jedná se o přísadu do motorového oleje na bázi syntetického oleje a PTFE, posíleného nitridem bóru. Tato kombinace tuhých maziv vykazuje nadstandardní mazací vlastnosti a ochranu motoru před opotřebením.
Parametry mazání a ochrany proti opotřebení jsou s touto směsí nesrovnatelně lepší než u dříve používaných disperzí, kde byl jako hlavní aktivní složka použit pouze Teflon®. Další efekty, které nová receptura vykazuje, je zvýšení komprese, výkonu motoru a snížení spotřeby paliva a produkce exhalací.

Ekolube Motor – proti opotřebení
Jak se testovalo
Motor byl zbaven starého motorového oleje. Následně byl napuštěn čerstvý motorový olej a vyměněn olejový filtr. Potom byl motor zahřát na provozní teplotu a změřeny kompresní tlaky ve všech válcích – zjištěný stav na všech válcích byl cca 1 200 kPa, tedy asi 12 atm.
Po kompletaci motoru je do oleje přidán přípravek Ekolube Motor 350ml a je zahájena fáze záběhu přípravku a jeho nanesení na kluzné plochy v motoru. Tato fáze trvala cca 800 km jízdy.
Po ujetí této vzdálenosti byly opět změřeny kompresní tlaky v motoru. Na všech válcích se zvýšily kompresní tlaky téměř o 200 kPa (2 atm).
Následně byl vypuštěn celý obsah motorového oleje a byl zahájen samotný test – jízda bez olejové náplně až do zamýšleného zadření motoru. Jízda probíhala v různých režimech rychlosti nejvíce kolem 60 km/hod , ale v závěru testu i přes 90 km/hod.
Po 50 km jízdy bez známek zadření motoru byl test přerušen, jelikož ani podle zvuku a teploty motoru nic nenasvědčovalo blížící se poruše.
Do motoru byl nalit zpět původní vypuštěný olej s přísadou Ekolube Motor. Automobil pak odjel z testovacího polygonu po vlastní ose, takže nebylo nutné využít připravenou odtahovou službu. Automobil po tomto testu dále slouží svému účelu bez potřeby jakékoli demontáže a opravy motoru. Test potvrdil vynikající účinnost přípravku Ekolube Motor II. generace v oblasti nouzových mazacích vlastností.

Ekolube Motor – revoluční ochrana motoru
Výhody přípravku Ekolube Motor II. generace
V testu jsme popsali pouze jeden z výrazných pozitivních efektů tohoto přípravku, který však může řidiči a spolujezdcům v kritické situaci zachránit i život. Nikdo se asi nechce dostat do situace, kdy by se mu náhle zastavil motor nedostatkem nebo náhlou ztrátou oleje na dálnici nebo v tunelu, kdy mají za vámi jedoucí řidiči jen velmi krátký reakční čas.
Dalším výrazným efektem přípravku Ekolube Motor je okamžité snížení opotřebení mazaných částí motoru až o 50 %! Mezi další nezanedbatelné přínosy lze počítat snížení emisí, spotřeby paliva a hlučnosti motoru. Přípravek Ekolube Motor je vyráběn již více než 28 let ke spokojenosti uživatelů.
Video z testu zde: http://www.ekolube.cz/clanek/ekolube-motor